kinderfysiotherapeut voor baby

mijn zoontje heeft een voorkeurshouding naar links ,vandaag moesten we weer op het buro komen die ons een verwijzing naar de huisarts gaf die ons dan weer moet doorverwijzen naar de fysiotherapeut.

ze zag dat floris een afplatting van zijn hoofdje aan het krijgen was en zei dat er dus nu ingegrepen moest worden om verder leed te voorkomen.



wie van jullie heeft ervaringen met een kinderfysio en kan me vertellen wat ik kan verwachten? ik ben er erg nieuwschierig naar nml



alvast heel erg bedankt :-*

je kunt volgens mij gewoon bellen met de fysio, je hoeft geen verwijzing van de huisarts meer.



ik dacht ik zeg het even, scheelt weer een schakel :wink:



ze zullen denk ik als eerste kijken en voelen of er in de wervelkolom een oorzaak te vinden is voor de voorkeurshouding. Bij R. staan dus werveltjes scheef die door de manueel therapeut worden rechtgezet stukje bij beetje.



soms geven ze ook wel oefeningen mee die je thuis kunt doen en je krijgt goeie tips over hoe je kindje te dragen etc.

@hazze wrote:

je kunt volgens mij gewoon bellen met de fysio, je hoeft geen verwijzing van de huisarts meer.


Klopt.



Hieke heeft fysio gehad voor voorkeurshouding vanaf dat ze 3 maanden was. Dat heeft geduurd tot ze bijna 1 jaar was. Ze heeft Hieke helemaal nagekeken zoals Hazze ook zegt. De fysio deed niet alleen oefeningen met haar, maar leerde ons ook hoe wij het beste konden oefenen. Ze gaf ook tips over hoe haar op te pakken (het beste bij kop en kont oppakken en niet onder de oksels bijvoorbeeld) Ze kwam hier aan huis. Eerst wekelijks, later werd dat minder. Het werd bij ons volledig vergoed, maar weet niet of dat standaard is.

ik had hier een kinderfysio aan huis… hartstikke aardig mens… maar geen ervaring met een fysio en baby

hier komen ze niet aan huis .ik heb het nagevraagt.

maar ja dat is ook niet erg,ik bedoel ik kan daar net zo goed naar toe natuurlijk.hoe het zit met de vergoedingen heb ik geen idee van.daarvoor moet ik even de polis nakijken,maar dat zal wel goed zitten.



hier moet het ook echt nog via de huisarts (dom gedoe) maar goed even later kon ik dan eindelijk met het briefje van meneer de dokter naar de fysio toe.aankomende maandag bellen ze me voor een afspraak.

hier moeten verwijzingen ook nog via de huisarts… Kan de fisio echt niet aan huis? andes ff shoppen bij een andere fysio. Vaak, ik denk bijna altijd komen ze voor kleintjes lekker aan huis!



Ze doen allemaal oefeningetjes en hoe je ze het beste kan vastpakken, door altijd over links te draaien als hij een vorokeurshouding naar rechts heeft ed…

het is de enigste fysiotherapeut in ommen…

maar is het erg dat je daar heen moet dan? :think:

@merel33 wrote:

het is de enigste fysiotherapeut in ommen…

maar is het erg dat je daar heen moet dan? :think:


Nee dat is niet erg natuurlijk, maar het is wel erg prettig voor je kleine om in zijn eigen omgeving gezien te worden door een fysio. Een vreemde die dan ook nog eens aan je gaat zitten. Ook bekijkt de fysio dan de omgeving van de baby, of daar nog aanpassingen gedaan kunnen worden. Bijvoorbeeld hoe het bedje staat en hoe je bijvoorbeeld verschoond ed.



Onze fysio kwam ook uit een dorp verder. Dat was een echte kinderfysio met een kinderfysiotherapiepraktijk (zo, dat levert op in scrabble :mrgreen: ) Dat was geen probleem voor haar, ze kwam wel meer hier in t-durp voor kindjes. Ook in het buitengebied.

net wat sis al zei…







ennn… tis ook een stuk handiger voor jezelf teminste, als ik naar mezelf kijk :oops: … k vind het nogal een aardig gehannes voordat ik weg was toen juultje nog kleiner was!

@konijn wrote:

ennn… tis ook een stuk handiger voor jezelf teminste, als ik naar mezelf kijk :oops: … k vind het nogal een aardig gehannes voordat ik weg was toen juultje nog kleiner was!


Ook dat. Maar dat vind ik dan weer van ondergeschikt belang. Maar het was zeker makkelijk… 8)

ik zal nog eens verder gluren dan…dank je wel dames. :thumbup: :-*