Zorg dat je nog wat extra spelletjes achter de hand hebt! Ik had ook een heel programma bedacht bij het eerste kinderfeestje, alleen waren we er veel sneller doorheen dan ik had gedacht.
Zo zie ik op je lijstje staan: een half uur voor cake versieren & eten en drie kwartier voor t-shirts versieren, dat lijkt me lang!
Sommige kinderen houden het misschien best vol al die tijd, maar bij ons was de eerste na 3 minuten klaar met haar cakeje versieren en zie dan de rest nog maar eens aan tafel te houden.
Tv kijken hebben we ook gedaan toen (eventjes, het was geen hoofd-programma), dat was nadat ze eerst lekker in het park hadden rondgerend en daarna waren ze allemaal gewoon bekaf en was zo’n relax-momentje heel fijn.
We hebben toen allemaal kussens en dekens op de grond gelegd waar ze heerlijk met zijn allen op gingen liggen. Dat maakt het ook wel weer specialer dan gewoon op de bank zitten kijken.
Ondertussen kon ik toen alles klaar zetten voor het eten.
Het jaar daarna had ik trouwens een ‘voorlees-momentje’ als opvulling, ik hoorde van een paar moeders dat hun kinderen dat toch wel één van de leukste dingen van het feestje vonden.
Voorleesmoment die ga ik onthouden voor als Nena vijf wordt.
En inderdaad je moet de tijd zo realistisch mogelijk inschatten, kinderen kunnen heel snel met iets klaar zijn.
Ik zou ook tussendoor even lekker buiten gaan spelen als daar de mogelijkheid voor is. Wij hebben de luxe van een speeltuin tegenover ons en daar met lasse zijn eerste verjaardag tussendoor twee keer gebruik van gemaakt. Even lekker buiten rennen. Vooral als je huis niet al te groot is.
buiten spelen doet het altijd goed. vorig jaar hebben ze bijna het hele feestje buiten in onze tuin gespeeld. Ze hadden zelfs geen zin in de speurtocht, omdat ze zo lekker aan het spelen waren :shock: .
dit jaar wordt het echter niet zulk lekker weer, maar zolang het droog is buiten, is buitenspelen echt een onderdeel van het feestje hoor!
We wilde tijdens het film kijken ook allemaal slaapzakken en kussens op de grond leggen, de gordijnen dicht enzo. Echt gezellig, net een bioscoop vindt mijn stiefzoon :mrgreen:
Het cupcakes versieren zal wel heel snel gaan. Ach, maakt niet uit. Ze zijn wel even bezig.
Voorlezen is een goed plan. Misschien ga ik nog even een spannend boek scoren! Dolfje Weerwolfje schijnt heel leuk te zijn.
Hoe was het feestje?