Hallo,
Over 2 weken word M alweer 6 jaar.
Ik wil gewoon thuis een feestje doen.
Hij mag 5 kindjes uitnodigen op de woe middag.
Ze zijn om 12.30 vrij en dan neem ik ze meteen mee.
Maar tot hoe laat ga ik het doen? Is 16.00 een mooi tijdstip?
En wat is allemaal leuk om te gaan doen ,heb al wel een paar ideetjes maar meer is altijd welkom :mrgreen:
Esmie
We hebben vorig jaar een strandfeestje georganiseerd. Schilderszeil op de vloer en twee kinderbadjes erop gezet. Van de buren konden we nog zo’n opblaasballenbak lenen, grote pret!
Daarna de knutselkist op tafel gezet en tot slot frietjes.
Verkleden doet het ook altijd heel goed.
Lara had onlangs een piratenfeestje, compleet met schatkaart en opdrachten die onderweg uitgevoerd moesten worden. Aan het einde een schat voor iedereen, bij thuiskomst schatkastjes schilderen (zij hadden kline theedoosjes, maar met eierdozen gaat het ook prima). Je kunt ze onderweg ook schatten laten verzamelen voor in hun kistje (mooie stenen, kastanjes, vogelveertjes). Aan het einde pannenkoeken eten maar wel verplicht met ‘piratentafelmanieren’, met je handen eten dus en flink schrokken en smakken :mrgreen: . Vond ze echt schitterend!
Meestal ben je ongeveer een uurtje kwijt met de opwinding van het binnenkomen, gillend om elkaar heen rennen, cadeautjes uitpakken en cakejes eten. Dan nog tussen de 1 en 2 uur voor de activiteiten, afhankelijk van wat je doet en hoelang je denkt dat de jarige de drukte aankan. Als je nog samen wil eten ben je nog weer een uurtje verder.
Nadeel is het weer in november :? een buitenavtiviteit durf ik eigenlijk niet te plannen. Dus eigenlijk zoek ik ideetjes voor binnenshuis.
ik zit ook nog te bedenken tot hoelaat, mischa heeft zijn 1e kinderfeestje, we nemen de kids mee om 11.45 en dan…
hij wil frietjes eten en tegels verfen (eerst wou hij glas, maar dat zijn tegels geworden) hij heeft het zelf bedacht, hoe ie erop komt weet ik niet maar ik vind het prima.
Dat is ook wel een leuk idee.
Wat voor tegels zijn dat dan en wat voor verf moet daar dan op.
Ik ben zelf dus echt niet creatief :oops:
smerig frietjes eten is hier altijd een hit… gewoon een grote berg in het midden van de tafel en klodders mayo en ketchup er rondomheen en dan gewoon schranzen…
Gebruik dan gewoon een goedkoop wegwerp tafelkleed daarvoor.
En als je ze 12.30 meteen meeneemt dan zou ik aangeven dat het feestje tussen 15.30 en 16.00 uur ten einde loopt. 3 uur is voor een feestje binnenshuis vaak lang zat. :shifty:
ik werk bij een tegelhandel, maar gewoon witte tegels kopen bij de gamma… kan nooit duur zijn!
verf haal je bij de xenos, is verf voor glas, porselein enz. ik hoop dat dat ook goed gaat op tegels… haha nog geen ervaring mee.
Ik zou dan kiezen voor een goedkoop bordje of een mok ofzo, bij de xenos. Kunnen ze wat meer mee als met een tegel.
Ik doe zelf voor die kleintjes zo’n 2,5u ongeveer.
Hier staan ook nog wel tips en ideetjes, ook wat feestjes met thema:
http://www.kiind.nl/articles/323/Activiteiten_voor_kinderfeestjes.html