Kinderfeestje

Jim wordt op 24 augustus 5. Aangezien hij al 3 kinderfeestjes heeft mogen vieren met andere kindjes wil hij zelf ook graag een feestje. Ik wil er eigenlijk nog niet te veel gedoe van maken, Jim wordt daar alleen maar heel vervelend van en gaat lopen zeuren en huilen. Ik heb ook nog geen zin om met een paar auto’s en kinderen van 5 een heel eind te gaan rijden om dan een halve dag achter hieperdepiep kinderen aan te rennen. Dus wil ik thuis wat leuks gaan doen. Ik heb een springkussen voor in de tuin, dus ik heb al iets om ze mee bezig te houden, maar ja dan blijven er nog een paar uurtjes over. Wie heeft er nog wat leuke dingen gehoord of gedaan die gewoon leuk thuis kunnen. Met taart en kadootjes uitpakken en frietjes eten vond ik het vroeger ook altijd al helemaal geweldig op een feestje eigenlijk…



En is het tegenwoordig eigenlijk gebruikelijk dat je de kindjes na een feestje thuisbrengt? Jim heeft 3 feestjes gehad en is alle keren thuis gebracht. Ik vind het eigenlijk wel een hoop gedoe, je moet zorgen dat je kindjes veilig kunt vervoeren in de auto, terwijl iedereen hier sowieso op een minuut of 5 afstand woont…

Thuisbrengen is idd wel heel gebruikelijk…maar als ik hier af en toe zie hoe dat gebeurt :evil: veilig is anders, zeg maar…



Verder even geen tips…

Ow ja…wat het hier altijd goed doet is een fotospeurtocht, succes verzekerd!

Hier is thuisbrengen helemaal niet zo gebruikelijk. Dat is meestal in de hogere groepen pas.



En met cadeautjes uitpakken (kun je ook nog doen als een spelletje; muziek aan, iedereen geeft cadeautjes door, muziek stopt, jarige raadt van wie het cadeautje is wat hij in handen heeft en mag uitpakken, muziek weer aan enz. Ze vinden het heel erg leuk, er is daadwerkelijk aandacht voor de cadeautjes en het is leuk tijdverdrijf.



Speurtocht is leuk. T-shirts versieren, als Jim een themafeestje wil, bijv brandweer, in dat thema spelletjes verzinnen, cakejes versieren enz.

Hier worden de kinderen vaak opgehaald of we doen een rondje langs de huizen. Hier wonen ze ook allemaal bij elkaar in de buurt en ik zie niet in waarom het met de auto moet?



Gewoon beginnen met diegene die het dichtstebij woont en vanuit daar verder.



Hier verder tips:



T-shirts en textielstiften, hele grote hit

Doosjes (van die houten van de xenos) beplakken met nepedelstenen (zeemand)

Houten fotolijstjes (ikea) beschilderen. (en misschien groepsfoto maken en uitprinten om in te doen en mee te laten nemen.

cakejes met slagroom bespuiten en smarties erover.

Stoelendans

Namen van gasten in opgeblazen ballonnen en door Jim een voor een laten kapotprikken. Diegene die ‘geprikt’ is, mag het kado geven.



Spelletjes:

Sokken met macaroni/bonen in een emmer gooien

Met grote lepel en grote knikker parcour laten lopen.

Ezeltje prik.

Bowlen met plastic flessen en voetbal

Hier was spekjes happen ook een groot succes (spekjes aan een draadje aan een stok en dan handen op de rug).



Ik heb nog veeeeel meer ideeen, maar ik geef je een grote tip.



2-2,5 uur is meeeeeer dan zat. :wink:

Thuisbrengen is hier niet gebruikelijk hoor, is bij nog geen enkel feestje gebeurd hier eigenlijk.



Bij Kaylee haar feestje had ik vanalles gepland, speurtocht, stoelendans, koekhappen. Maar de meeste kindjes hadden daar gewoon geen zin in.

Uiteindelijk hebben ze zich de hele middag vermaakt met de klei, verkleedkist en tekenspullen. Ik zou het dus niet te moeilijk maken eigenlijk :lol:



Bij Kaylee haar volgende feestje beginnen we vroeg, gaan we frietjes eten en snacks. Daarna knutselen, verkleden, taartje eten, eventueel nog een activiteit of gewoon een film kijken en dan klaar.

Ik zou ze gewoon lopend naar huis brengen, dat is toch ook al een mooie activiteit. Leuke dingen doen onderweg, snoepje mee of een mooie ballon.

He, wij hebben ook een jarige op 24 augustus :smiley:

Hier is het wel gebruikelijk dat de kinderen worden thuisgebracht, maar het is natuurlijk geen must. Ik zou het zelf tenminste absoluut geen probleem vinden om mijn eigen kind weer ergens op te halen.

Dus wat dat betreft, gewoon doen wat je handig vindt.



Vorig jaar hadden we een thuisfeestje met spelletjes thuis (het leukste vonden ze om te dansen, en dan als de muziek stopte, stil blijven staan, wie bewoog was af) - ik was heel erg snel door al mijn spelletjes heen trouwens, dus zorg dat je genoeg achter de hand hebt.

Daarna hebben we vliegers ingekleurd en zijn we die in het park op gaan laten (dat was geen succes, want er stond geen wind en de vliegers waren ook niet echt goed geloof ik). Toen nog even vrij gespeeld in het park. Bij thuiskomst allemaal dekens en kussens op de grond gelegd, en toen hebben ze even dvd zitten/liggen kijken (dat was niet gepland, maar ze waren allemaal zo moe), toen patatjes gegeten.



Dit jaar doen we het feestje buiten de deur waarschijnlijk (ik heb een soort boerderij gevonden waar ze gaan verkleden, knutselen en pony rijden). En dat terwijl ik me zo had voorgenomen om nog minstens tot haar achtste gewoon thuis verjaardagen te organiseren… Maar vorig jaar vond ik het toch hectischer dan verwacht, plus een vriend die weinig heeft met feestjes en drukke kinderen… Eens kijken hoe het dit jaar uit gaat pakken.

Ik breng de kindjes wel altijd thuis… zo weet ik ook dat mijn huis weer ‘vrij’ is wanneer ik dat wil… :shifty: Dat ophalen om 18:00 uur en dat dan de ouders om 18:15-18:45 ergens aan komen kakken… :naughty:

Zou het sowieso kort houden.

Heb bij Jo de fout gemaakt een feestje te geven van 12.00 uur tot 17.00 uur. Toen ik inzag dat dat wel heel lang was heb ik de ouders nog kunnen laten weten dat het 16.00 uur werd.

Dat was alsnog te lang.



Zou het volgende keer echt tot 15.00 uur of hooguit 15.30 doen.



Thuisbrengen ligt aan het weer denk ik. Wij hebben wel alle kids thuis gebracht (op 2 na die wel gehaald werden). Zijn eerst gaan lopen om de kids weg te brengen die dicht in de buurt woonden,maar toen het eenmaal keihard ging hozen (echt hard) zijn we terug naar huis gerend en heb samen met Jo de laatste 2 (beide redelijk ver) met de auto gebracht,terwijl mijn man met Eli en het overgebleven kindje thuis bleef wachten.

Wilde geen kindje zonder autostoel brengen,dus moest wel 1 voor 1.



Volgende keer laat ik ze halen,mits een ouder dat niet kan. Dan is het geen probleem.



Hou het in ieder geval wel thuis. Met mooi weer hebben we een heel park tot onze beschikking, desnoods een grote picknickmand en gaan een speeltuinentocht door de buurt doen.



Je zou kunnen starten met eten,wat ze zelf moeten maken (pannenkoeken versieren o.i.d.), scheelt al tijd.

Eerste feestje willen ze voornamelijk spelen,dus zou niet teveel spellen bedenken,maar ze het ook even uit laten zoeken.

Wij hebben tussendoor een film op gezet, ben je ook zo 1 uur verder.



Hebben we alle kindje van school meegenomen naar huis aan een grote ballonnenslinger,zodat ik ze een beetje in toom kon houden. Uiteraard moest de slinger over de ballonnen die we met stoepkrijt op de weg naar huis hadden getekend.

Thuisbrengen is hier helemaal niet aan de orde - er was een moeder van een vriendje van lasse die vroeg of ze thuisgebracht werden?? En ik keek haar nogal vreemd aan geloof ik.



Tot nu toe altijd lasse opgehaald en ik weet van geen ander feestje waar ze thuisgebracht werden.



Verder hier dus vorig jaar een groepje vijfjarige stuiterkuikens. Ik was blij dat we met zijn tweeen waren - Roel had ook vrij. Dus ik weet niet of je man er ook bij kan zijn??



Ik had van iemand een maskerboek gehad - blijk je in heel veel thema’s te hebben. En ik had boeven en agenten gehad. Hier lunchen ze mee - dus na de lunch eerst even lekker naar buiten. Op een gegeven moment cakjes versierd en op een gegeven moment die maskers laten kleuren en geknipt en toen daar weer mee naar buiten. WIj hebben een speeltuin aan de overkant en daar ook nog een tijd geweest. Vijfjarige jongens wil je niet de hele tijd binnen hebben :shifty:

Hier was het ook tot 16 uur en laatste half uur hebben ze met een chippie een filmpje gekeken.

zou het zeker niet te lang doen.

Het moet ook voor de jarige leuk blijven en als jij al weet dat het bij te lang eigenlijk niet leuk meer blijft… hou je het gewoon wat korter.



Voor wat betreft het thuisbrengen… dat gebeurt hier ook niet.

Heb onze kids altijd zelf gehaald (en gebracht indien nodig… veel feestjes zijn direct vanuit school geweest) en bij de feestjes hier is ook gehaald door de ouders.



Zelf nooit over gedacht dat mijn kind weer thuisgebracht zou worden en andere ouders vinden het ook heel gewoon om te halen.

Lous veel leuke tips thanx!



Tja hier is thuisbrengen met de auto wel redelijk te doen, maar als je naar een andere wijk moet lopen ben je gauw een kwartier onderweg en dan loop je eigenlijk langs hele drukke fietspaden met heel hardrijdende scooters. Dus wat dat betreft vind ik thuisbrengen te veel gedoe. Ik wil het wel graag veilig houden, ik ga er vanuit dat een ander dat met mijn kind ook doet (en ik ga ze eigenlijk liever zelf halen daarom :shifty: maar ik heb het tot nu toe los kunnen laten hoor) en heb dus niet genoeg zitjes in de auto. Bovendien moet ik Sem ook nog eens meeslepen, dus dat betekent dat er dan in mijn auto 2 andere kids mee kunnen en in de andere auto eigenlijk officieel maar 2 (in verkleiner) omdat voorin een airbag zit die niet uit kan…



Jim heeft dus 3 feestjes gehad, dat was op woensdag meteen vanuit school en dan om 17.00 uur klaar. Dus dat had ik ook in gedachten eigenlijk. Later beginnen is weer niet handig bij kindjes waarvan de ouders werken (heb ik bij eentje gehad en dat kon ik met de BSO regelen, feestje begon pas om 13.30 uur anders had ik van mijn werk moeten komen om Jim te brengen, en ik werk dan nog om de hoek) dus daar wil ik wel rekening mee houden eigenlijk.



Ik wil iets met een piratenthema doen, heb een site gevonden waar je leuke dingetjes kan bestellen, schatkistjes en goodiebags met een ooglapje en nog wat dingetjes, allemaal niet zo duur. Ik kwam ook sites tegen waarop je complete draaiboeken kan kopen met een schatkaart, maar daar ga ik zelf wel mee aan de slag denk ik. Ik vind de prijzen behoorlijk hoog voor dat soort dingen.



Ik woon 10 minuten van Kidzcity af dus vanaf groep 3 of zo ga ik lekker daar met een paar kids naar toe. Hier overigens ook een man die niet zo heel goed tegen al die drukte kan dus ik ben benieuwd hoe dat gaat lukken (voor hem dan :mrgreen: ).

Gister was mijn mannetje jarig en volgende week ons eerste feestje!



We vieren het van 14.00-18.00 uur.

Beginnen met taart/drinken/cadeautjes.

We doen een klein beetje een politiethema. We gaan dan ook maskers maken met politie/boeven. Die kunnen ze knippen/prikken en kleuren. Leuk boekje kunnen scoren op internet.



Daarna gaan we een speurtocht doen (met bingo-element: dingen opspeuren in de omgeving en die afstrepen). Onderweg stoppen we bij een speeltuin.

Verder eindigt de speurtocht bij een gezellig eettentje waar we wat frietjes gaan eten. Voor de speurtocht laat ik ze ook lekker gewoon “spelen”. Hopelijk in de tuin. Maar mijn zoontje zei al: “ik mag ze toch ook wel mijn kamer laten zien?”



Ik ben ook heel benieuwd hoe het allemaal zal gaan.

We hebben nog wat spelletjes achter de hand voor als het slecht weer wordt of als alles sneller gaat dan gepland. (ook bedankt voor de tips marloes). En mochten ze moe worden, kan hier ook nog even een dvd-tje aan ofzo.



We brengen ze allemaal wel thuis (we laten ze wel zelf brengen door ouders). Op die manier kun je op tijd de kinderen weer wegbrengen en ben je niet afhankelijk van anderen. Vind ik alleen maar fijn.

Hier volgende week ook een feestje. Onze jongste dame wordt 6. Op deze leeftijd hoeft een feestje nog niet lang en al helemaal niet ingewikkeld. Mijn ervaring is, dat kinderen op deze leeftijd vooral willen spelen.

Pannenkoeken is hier altijd een groot succes, ik doe het al jaren. Die bak ik dan van te voren en ze zijn goed warm te houden in aluminiumfolie. Zelf ben ik dol op spelletjes doen en de kinderen vinden het hier altijd leuk. (mijn ervaring van al heel wat feestjes van de oudste). Zelf cakejes maken is ook altijd leuk.



Omdat ik er ook kindjes bij heb die lichamelijk beperkt zijn moet ik het nu iets anders doen. Ik ga aan tafel een schilderij maken, kan ieder op zijn eigen manier. Knutseldingen vinden ze vaak erg leuk (meisjes dan). En verder nog een paar spelletjes. Snoephappen bijvoorbeeld. Als ze er genoeg van hebben heb ik hier nog een grote verkleedbak en ik kan redelijk goed schminken. Over het algemeen heb ik meer plannen dan tijd :mrgreen:



Google maar eens op kinderfeestjes, er staan wel een paar pagina’s met ideeën op. Deze bijvoorbeeld: http://www.party-kids.nl



Veel plezier

Hoeveel kindjes laten jullie eigenlijk komen? Ik vind 5/6 wel de max omdat ik Sem er ook nog bij heb…

Er blijkt een formule te bestaan - net zoveel kindjes al je kind oud wordt. Dus dat zou vijf zijn. Hebben wij gedaan en vond het prima zo.

@Tante Soesa wrote:

Hoeveel kindjes laten jullie eigenlijk komen? Ik vind 5/6 wel de max omdat ik Sem er ook nog bij heb…




Wij hebben 4 kindjes uitgenodigd. Inclusief mijn zoontje is dat 5.

Dan heb ik ook mijn jongste nog, dus 6 kids in huis. Ik vind het mooi zat hoor.

Mijn zoontje is 1,5 week geleden 6 geworden.

Het feestje was van 12 tot 15 uur en dat vond ik lang genoeg. We hebben de kids gelijk mee uit school genomen en toen eerst poffertjes gegeten.

Daarna mocht iedereen z’n cadeautje verstoppen en aanwijzingen geven om ze te vinden.

Ik had ook een aantal spelletjes, maar ze vonden het ook leuk om zelf te spelen.

We hebben ook nog een chipsketting gemaakt van een dropveter met nibbit ringetjes.

Op het laatst was iedereen moe en hebben we nog even DVD gekeken.