Woensdag geeft onze oudste dochter een kinderfeestje.
Iemand nog leuke ideetjes voor deze middag??
Jaaaaa, maar dat ligt eraan wat je zelf leuk vindt!
IK ben helemaal van de thuis feestjes met een thema, onze zoon is 15 mei jarig en krijgt een boevenfeest,… we gaan een groot ontsnappingsspel doen buiten,…
Voor een meisje kun je een dansfeest doen, een prinsessenfeest, taartjes bakken, porselein versieren en afbakken, fotolijstjes of canvasjes versieren, zelf tasjes maken, speurtocht, spelletjes van vroeger (stoelendans, snoephappen of koekhappen etc!) tja je kunt zo veel doen met de kinderen!
Zeg maar waar je interesses liggen (of die van je dochter natuurlijk)
ons ‘draaiboekje’ voor dana die ook een feestje mag geven.
ik maak zelf keukenschorten van witte lakens. die gaan ze versieren met textielstiften. dan mogen ze die aantrekken en cakejes versieren en opeten.
spelletjes: koekhappen, spijkerpoepen, stoelendans, (nep)eierlopen, sminken, enz.
pannekoeken eten, kindjes mogen hun kadootje verstoppen en dan mag dana gaan zoeken door middel van ‘warm’ en ‘koud’ roepen.
dan gaan we nog lekker disco houden met chips en limonade en evetueel een filmpje als afloop, maar ik denk dat de tijd omvliegt.
vroeger deed ik ook altijd thuis spelletjes met de verjaardag van jeffrey, en ooit een keer gaan bowlen, maar thuis vond jef toch het leukst en ook de kindjes :thumbup:
veel plesier
http://www.party-kids.nl/titels.asp?intCategorie=2&strSorteer=intMail
nog een leuke link, als die word verwijdert omdat het niet mag, dan pb je me maar :thumbup:
Heeft ze zelf al enig idee?
Ik vind het zooo leuk, feestjes organiseren
Wij doen meestal iets buiten, zodat ze lekker kunnen uitrennen, speurtocht vinden ze ook altijd leuk. En dan binnen spelletjes, knutselen ofzo.
Op Kiind stond deze maand ook een artikel over het organiseren van kinderfeestjes
http://www.kiind.nl/articles/289/Vieren_van_een_kinderpartijtje.html
Er komen meisjes en jongens.
Zelf heeft ze geen idee wat ze wil doen, alleen stoelendans!!
Het moet voor jongens en meisjes leuk zijn.
Ze zijn 5 en 6 jaar.
Vind het zooooooo moeilijk, wat vinden kindjes nou leuk om te doen?
stoelendans dus
Ik heb altijd een stuk of zes, zeven spelletjes ‘klaarstaan’ en hou er dan eigenlijk altijd wel een paar over.
Bijv; koekhappen (van een draadje, geblindoekt), appelhappen (partjes in een teil water), ezeltje prik, sjoelen, twister, zakdoekje leggen, eierrace (kan met vanalles als het maar makkelijk van een lepel afvalt).
En dan zou ik ook nog iets rustigs doen, iets knutselen. Ik vind het idee van schortjes versieren en dan cakejes wel heeeel erg leuk, zeker als je iets voor jongens en meisjes zoekt! Je kan ook bij de xenos van die kleine houten doosjes kopen en die versieren, met de spelletjes schatjes uitdelen als prijsjes voor in de doosjes. Mooi steentje, schelpje, nu kan je ook van die kleine paaskuikentjes krijgen of een paaseitje. Dan zit het doosje al snel vol.
Er is ook een leuk boekje: kom je ook op mijn feestje?
Er staan lueke tips in maar ook spelletjes en knutsels.
Wij hebben op het laatste feestje een doosje versierd met wat schatten er in. Ook pannenkoeken gegeten en als eind cake versierd en gegeten. Was erg leuk!
Onze 2e wordt bijna 5, dan mag hij wat kindjes op zijn verjaardag vragen maar deomn we nog geen echt feestje…
dit boek, ook lueke variaties op bijvoorbeeld stoelendans
@maria74 wrote:
http://www.party-kids.nl/titels.asp?intCategorie=2&strSorteer=intMail
nog een leuke link, als die word verwijdert omdat het niet mag, dan pb je me maar :thumbup:
Dank je wel, heb hier erg leuke ideetjes op gedaan!!!
Dank jullie wel!!!
Na het feestje gaan we patatjes eten en mogen ze hun eigen ijsje versieren!!
graag gedaan
dit is trouwens ook leuk om te doen:
http://www.chocolatewarehouse.nl/shop/recepten/66/chocoladefondue
:drool:
Het feestje wordt een andere keer gegeven
Papa is onverwachts opgenomen in het ziekenhuis.
Nou ja heeft ze het nog tegoed!! :dance:
Ojee, van harte beterschap, ik hoop dat het niets ernstigs is ?