Kinderfeestje zonder ouders?

Onze oudste is onlangs uitgenodigd voor een feestje van een jongen uit haar combiklas. Hij is 8 geworden en geeft zijn feestje in een klimpark waar je onder toezicht en begeleiding 3 uur kunt spelen.

De ouders gaan dan weg.



Ik voel me hier een beetje onzeker over, E is 6,5 (meisje).

Ik zou het fijn vinden als de ouders erbij blijven of overdrijf ik nu?

Volgens mij overdrijf jij niet. Ik vindt dat ouders er bij moeten blijven.

Wat als er iets gebeurd?



Als ouders ben je toch ook wel verantwoordelijk voor een kinderfeestje. Vooral basisschool leeftijd.

Ã?k weet welk park je bedoeld want hier is mijn neefje ook geweest met zijn feestje. De kinderen worden echt opgevangen omdat het een onderdeel is van het kinderdagverblijf daar.



dit staat er op de site:

In de Jungle en het Klimpark zijn altijd voldoende bevoegde medewerkers of kliminstructeurs aanwezig. Wij bieden een veilige en kindvriendelijke omgeving waarbij de kinderen volledig begeleid worden. Het is voor u als ouder zo mogelijk om tijdens het spelen van uw kind(eren) iets anders te gaan doen. U mag uiteraard ook blijven kijken en genieten van een kopje koffie of thee.



Alle kinderen dienen door een volwassene te worden gebracht en aangemeld. Voor aanvang dient er een validiteits verklaring te worden ingevuld door een volwassene.



persoonlijk zou ik wel blijven, een goed boek meenemen en lekker genieten.



Maar zoals het op de site staat is het niet nodig, het is geen ballorig oid

Mwah, ik vind eigenlijk wel dat dat nodig is, zeker als je e verantwoording hebt over kinderen van anderen. Ik zou absoluut blijven. En als mijn kind uitgenodigd werd voor zo’ feestje zou ik denk ik dat ik aan zou geven dat ik het niet prettig vind en daar zelf gaan zitten.

@marloes vip wrote:

Is dit van Pinokkio? Daar heeft onze middelste pas ook een feestje gehad. Het personeel daar is opgeleid om met kinderen om te gaan en wij hebben hem dan ook in vertrouwen daar laten spelen.




ik denk het wel dat het daarvan is idd

ik snap je gevoel helemaal.

Maar sec bekeken zijn mensen daar misschien beter in staat op jekind te letten/je kind te begeleiden dan ‘zomaar een ouder’.

Als je een kind hebt dat niet makkelijk met vreemden om gaat en waarvoor de ouders wel bekend zijn, dan kan ik me voorstellen dat het ook wat extra problemen oplevert.



En ik denk dat er toch een aardig verschil zit tussen een kind van 8 en eentje van 6,5…Ik kan me dus wel voorstellen dat ouders hiervoor kiezen en dat jij daar vervolgens van baalt…

Het is idd van Pinokkio.

Allemaal best dat ze ervoor opgeleid zijn maar mijn dochter kent die mensen niet. Ze is niet bang uitgevallen maar ze is ook niet gewend om naar een kinderopvang te gaan, die heb ik thuis namelijk :wink:

Ik vind het gewoon een raar idee dat je een feestje geeft en zelf als ouder weg gaat. Ik hou daar dus helemaal niet van.

@Karin2 wrote:

Ik vind het gewoon een raar idee dat je een feestje geeft en zelf als ouder weg gaat. Ik hou daar dus helemaal niet van.


Ik ook niet. Eerlijk gezegd vind ik het totale desinteresse voor hun eigen kind ook.

“Hoppa, we kopen wat af, blijft het huis lekker schoon, dumpen die druktemakers, kunnen wij even lekker gaan shoppen en gelijk een hapje eten schat! Die koters vermaken zich wel met deskundige begeleiding” Totaal niet denkend aan hun arme kind. Aandacht is toch het eerste wat een kind wil, zeker op zijn verjaardag!



Ik zou mijn kind ook niet graag naar zo’n feestje sturen.

@Dorus wrote:

@Karin2 wrote:
Ik vind het gewoon een raar idee dat je een feestje geeft en zelf als ouder weg gaat. Ik hou daar dus helemaal niet van.


Ik ook niet. Eerlijk gezegd vind ik het totale desinteresse voor hun eigen kind ook.

“Hoppa, we kopen wat af, blijft het huis lekker schoon, dumpen die druktemakers, kunnen wij even lekker gaan shoppen en gelijk een hapje eten schat! Die koters vermaken zich wel met deskundige begeleiding” Totaal niet denkend aan hun arme kind. Aandacht is toch het eerste wat een kind wil, zeker op zijn verjaardag!



Ik zou mijn kind ook niet graag naar zo’n feestje sturen.




Dorus: Ik weet niet maar ik vind dit wel een beetje kort door de bocht.

Ik denk niet dat (hoop ik) het de intentie is om lekker tijd voor hunzelf te hebben ik denk dat ze hun kind gewoon graag een leuk feestje willen geven.

Neemt niet weg dat ik zelf er wel graag bij zou willen zijn.

@kaya wrote:

@Dorus wrote:
@Karin2 wrote:
Ik vind het gewoon een raar idee dat je een feestje geeft en zelf als ouder weg gaat. Ik hou daar dus helemaal niet van.


Ik ook niet. Eerlijk gezegd vind ik het totale desinteresse voor hun eigen kind ook.

“Hoppa, we kopen wat af, blijft het huis lekker schoon, dumpen die druktemakers, kunnen wij even lekker gaan shoppen en gelijk een hapje eten schat! Die koters vermaken zich wel met deskundige begeleiding” Totaal niet denkend aan hun arme kind. Aandacht is toch het eerste wat een kind wil, zeker op zijn verjaardag!



Ik zou mijn kind ook niet graag naar zo’n feestje sturen.




Dorus: Ik weet niet maar ik vind dit wel een beetje kort door de bocht.

Ik denk niet dat (hoop ik) het de intentie is om lekker tijd voor hunzelf te hebben ik denk dat ze hun kind gewoon graag een leuk feestje willen geven.

Neemt niet weg dat ik zelf er wel graag bij zou willen zijn.


Dan blijven ze toch daar met een kop koffie en een camera bij de hand, wat uitdeelsnoepjes en wat enthousiasme? En een boek, krant of tijdschrift om de overige wachttijd door te komen.

Ik lees dat ouders gewoon mogen blijven, waarom doen zij dat dan niet?

@Dorus wrote:

@kaya wrote:
@Dorus wrote:
@Karin2 wrote:
Ik vind het gewoon een raar idee dat je een feestje geeft en zelf als ouder weg gaat. Ik hou daar dus helemaal niet van.


Ik ook niet. Eerlijk gezegd vind ik het totale desinteresse voor hun eigen kind ook.

“Hoppa, we kopen wat af, blijft het huis lekker schoon, dumpen die druktemakers, kunnen wij even lekker gaan shoppen en gelijk een hapje eten schat! Die koters vermaken zich wel met deskundige begeleiding” Totaal niet denkend aan hun arme kind. Aandacht is toch het eerste wat een kind wil, zeker op zijn verjaardag!



Ik zou mijn kind ook niet graag naar zo’n feestje sturen.




Dorus: Ik weet niet maar ik vind dit wel een beetje kort door de bocht.

Ik denk niet dat (hoop ik) het de intentie is om lekker tijd voor hunzelf te hebben ik denk dat ze hun kind gewoon graag een leuk feestje willen geven.

Neemt niet weg dat ik zelf er wel graag bij zou willen zijn.


Dan blijven ze toch daar met een kop koffie en een camera bij de hand, wat uitdeelsnoepjes en wat enthousiasme? En een boek, krant of tijdschrift om de overige wachttijd door te komen.

Ik lees dat ouders gewoon mogen blijven, waarom doen zij dat dan niet?




Dat weten zowel ik als jij niet maar misschien zit daar een reden achter? Daarom zeg ik dat ik het wat kort door de bocht vind omdat je niet weet waarom iemand niet blijft.

@kaya wrote:

@Dorus wrote:
@kaya wrote:
@Dorus wrote:
@Karin2 wrote:
Ik vind het gewoon een raar idee dat je een feestje geeft en zelf als ouder weg gaat. Ik hou daar dus helemaal niet van.


Ik ook niet. Eerlijk gezegd vind ik het totale desinteresse voor hun eigen kind ook.

“Hoppa, we kopen wat af, blijft het huis lekker schoon, dumpen die druktemakers, kunnen wij even lekker gaan shoppen en gelijk een hapje eten schat! Die koters vermaken zich wel met deskundige begeleiding” Totaal niet denkend aan hun arme kind. Aandacht is toch het eerste wat een kind wil, zeker op zijn verjaardag!



Ik zou mijn kind ook niet graag naar zo’n feestje sturen.




Dorus: Ik weet niet maar ik vind dit wel een beetje kort door de bocht.

Ik denk niet dat (hoop ik) het de intentie is om lekker tijd voor hunzelf te hebben ik denk dat ze hun kind gewoon graag een leuk feestje willen geven.

Neemt niet weg dat ik zelf er wel graag bij zou willen zijn.


Dan blijven ze toch daar met een kop koffie en een camera bij de hand, wat uitdeelsnoepjes en wat enthousiasme? En een boek, krant of tijdschrift om de overige wachttijd door te komen.

Ik lees dat ouders gewoon mogen blijven, waarom doen zij dat dan niet?




Dat weten zowel ik als jij niet maar misschien zit daar een reden achter? Daarom zeg ik dat ik het wat kort door de bocht vind omdat je niet weet waarom iemand niet blijft.


Klopt, dat weet ik idd niet. Maar het gegeven roept bij mij wel een bepaald beeld op. Misschien dat de topicstartster het wel weet?

Nee ik weet het niet, op de uitnodiging van het feestje stond ook niet dat ze hier naar toe zouden gaan, daar ben ik uiteindelijk via een omweg achter gekomen.



We zijn er hier thuis wel over uit dat als het inderdaad zo is dat er geen ouders bij aanwezig zullen zijn, onze dochter niet mee gaat.

Wij geven met een kinderfeestje de ouders de verantwoordelijkheid over ons kind en willen niet dat dat aan derden (lees vreeemden) overgegeven wordt.

Wij vertrouwen onze dochter en vinden het ook echt niet erg als ze ergens met anderen naar toe gaat, maar dan wel graag met een vertrouwd gezicht.

( die míjn telefoonnummer bij zich heeft. Nu moet bij eventuele calamiteiten eerst de ouder van de jarige worden gebeld en die moet mij weer bellen.)

@Karin2 wrote:

Nee ik weet het niet, op de uitnodiging van het feestje stond ook niet dat ze hier naar toe zouden gaan, daar ben ik uiteindelijk via een omweg achter gekomen.



We zijn er hier thuis wel over uit dat als het inderdaad zo is dat er geen ouders bij aanwezig zullen zijn, onze dochter niet mee gaat.

Wij geven met een kinderfeestje de ouders de verantwoordelijkheid over ons kind en willen niet dat dat aan derden (lees vreeemden) overgegeven wordt.

Wij vertrouwen onze dochter en vinden het ook echt niet erg als ze ergens met anderen naar toe gaat, maar dan wel graag met een vertrouwd gezicht.

( die míjn telefoonnummer bij zich heeft. Nu moet bij eventuele calamiteiten eerst de ouder van de jarige worden gebeld en die moet mij weer bellen.)




Ik snap het helemaal hoor ik denk ook niet dat ik mijn meisje daar zo zou achterlaten met 6,5 jaar.

om een lang verhaal kort te maken



ik zou mijn dochter ook niet mee laten gaan.

Heb je het er al met de ouders over gehad? Misschien willen ze er toch bij blijven.



Ik zou Anne in elk geval ook niet laten gaan als de ouders weg zouden gaan.

De gedachte gang van Dorus kwam ook bij mij meteen op…

Ik zou ook mijn kind niet mee laten gaan als de ouder er niet bij zou zijn. Het zou bij mij nog niet eens bij me op komen om de kids ergens te droppen, ook al is er begeleiding. Het is toch leuk om je eigen kind te zien genieten op zijn verjaardagsfeestje, om leuke momenten vast te leggen met je fototoestel of camera…

Het feestje was gisteren. Een erg leuk feestje moet ik zeggen :smiley:

De ouders zijn beiden gebleven, het was dik voor elkaar :thumbup:

@Karin2 wrote:

Het feestje was gisteren. Een erg leuk feestje moet ik zeggen :smiley:

De ouders zijn beiden gebleven, het was dik voor elkaar :thumbup:




Nou super, fijn dat het leuk en goed opgelost is :thumbup:

Is dit van Pinokkio? Daar heeft onze middelste pas ook een feestje gehad. Het personeel daar is opgeleid om met kinderen om te gaan en wij hebben hem dan ook in vertrouwen daar laten spelen.