Is dat nog de gewoonte?
Maaike had haar eerste feestje afgelopen week en bij de deur gaf de moeder ons een CD mee met de mededeling ‘ik dacht weer eens wat anders als snoep.’
En toen dacht ik :eh: …moeten ze dan nog wat mee naar huis krijgen?
Oh ja vroeger was dat ook zo.
En oh wat was ik boos toen mijn moeder ooit verantwoord had bedacht dat een sinaasappel met een dropveter ook leuk was :roll: :mrgreen: .
Maar begint die ellende nu weer?
Is dat nog steeds de wat mij betreft zinloze gewoonte?
(het was een leuke cd trouwens hoor; met liedjes die de jarige leuk vond. en aangezien M ‘verliefd’ is op de jarige snappen jullie vast wel wat hier de hele dag op staat nu :mrgreen: ).
Maar wie kan mij bijpraten over de feestjesetiquete?
Wel een leuk idee zo’n cd met lievelingsliedjes van de jarige! (tenminste dat neem ik aan 8) ).
Even nagaan, wat kregen de kinderen mee na het feestje van Th?
Uuhms een zelf geknutselde kaboutermuts en een knapzakje met een klein kleurboekje, stickervelletje en doosje rozijntjes.
Bij het laatste feestje kwam Th als piraat verkleed thuis, had hij dus piratenspullentjes cadeau gekregen.
Ik denk dat onze kinderen hetzelfde zijn als wij :mrgreen: Als ik het goed begrijp vond jij die sinasappel met dropveter niet zo leuk… Had je liever meer snoep gehad?
Bij de feestjes waar mijn kinderen zijn geweest kregen ze allemaal nog een zakje mee naar huis. Met wat snoep en een klein kadootje. ( stuiterbal, fluitje, autootje of iets dergelijks) wij geven vaak een groepsfoto mee en wat snoep. Zakje chips ofzo. Dat krijgen ze niet op het feestje omdat we meestal iets gaan doen. Als ik er zo bij nadenk dan krijgen ze hier nu echt minder snoep dan weij vroeger. Ik had meestal feestjes thuis met taart, snoep(happen :sick: ) koekhappen, chips en tussendoor ook nog wel eens iets. Nu zijn we actief bezig, (zwemmen, schaatsen, indoorspeelparadijs ed) dus tijd voor snoep is er niet. En zoveel kan er niet in een zakje
Ach heden - wat een ellende toch allemaal - waar je allemaal toch over moet nadenken :shifty:
Nou ik ben helemaal niet bij met feestjesrituelen maar dat zal dan nog wel komen maar het zou niet in mij opgekomen zijn om kinderen ook nog wat mee te geven.
En vooralsnog ben ik dat ook van plan. Maar ja eerst maar eens kijken of lasse komkend jaar feestjes gaat krijgen en wat er dan gebeurt voro ik mijn zoon tot sociale outcast bombardeer :roll:
net als wij vroeger vinden de kindjes van nu dat zakje aan het eind nog errug leuk :lol:
Onze oudste heeft 2x een feestje gehad dat ze tijdens het feestje iets geknutseld hadden en dat kreeg hij mee… ene keer hadden ze fotolijstjes beschilders en met glitters erop en weet ik het haha en daar hadden ze een foto ingestopt die gemaakt was tijdens het feestje. Die staat dik een jaar later nog trots op zijn kamer :thumbup: en andere keer hadden ze t shirts getekend met textiel stiften en die hadden ze aan toen we hem kwamen halen.
Zelf wou hij heel graag Cars… dus heb ik daar zakjes van gezocht (Zeeman en Action hebben vaak leuke zakjes voor weinig) en had er een potlood + kladblokje (wederom Action) in en 1 dingetje om te snoepen.
Weet trouwens van vroeger ook nog dat we altijd bij 1 vriendinnetje iets uit de grabbelton bij de deur mochten halen na een feestje… was ook altijd heel leuk en spannend :lol: Zaten dan ook dingen in als stuiterbal, tol, sleutelhanger.
welke leeftijd begin je eigenlijk met verjaardagsfeestje.
hier kreeg je altijd een snoepzakje mee.
(ik werk op een kdv, en merk dat het daar ook steeds meer wordt met traktaties, er zitten altijd cadeautjes bij en de een nog meer dan de ander, ik doe daar dus ECHT niet aan mee, ik knutsel iets samen met mn zoon in elkaar en met iets lekkers en dat is het.
@knollie1 wrote:
welke leeftijd begin je eigenlijk met verjaardagsfeestje.
Toen onze oudste naar school gingen dachten wij... als hij 6 wordt zijn eerste feestje is mooi zat :lol: maar ja ... hij is aan het eind van het schooljaar jarig en was tijdens het schooljaar op meerdere feestjes geweest... dus hij begon er zelf al over 'als hij zijn feestje had' etc etc. Dus hij heeft vorig jaar toen hij 5 werd zijn eerste kinderfeestje gehad.
De jongste is net 4 geworden en taalde er nog niet naar. Als hij een feestje wil als hij 5 wordt dan mag dat ook..... wil hij nog niet... dan niet.
ja wij hebben dat ‘probleem’ ook de oudste wordt 17 aug. 5 jaar.
Dit valt ook meestal nog in de vakantie.
en wanneer trakteer je dan op school!!!
als onze oudste jarig is in de vakantie dan is dat in de eerste of tweede week… afgelopen jaar en aankomend jaar is hij in de laatste schoolweek jarig en levert het nog geen problemen op, maar denk dat ik hem anders voor de vakantie laat trakteren.
De 2 kindejs uit augustus die bij hem in de klas zitten hebben samen getrakteerd na de vakantie en hebben in het laatste weekend van de vakantie hun verjaardag samen gevierd.
Mijn neefje was van 23 augustus en na 2 jaar school was het bijna vaste prik dat hij op de eerste maandag van het schooljaar in de middag ijsjes trakteerde
@knollie1 wrote:
ja wij hebben dat ‘probleem’ ook de oudste wordt 17 aug. 5 jaar.
Dit valt ook meestal nog in de vakantie.
en wanneer trakteer je dan op school!!!
Onze oudste is ook van 17 augustus en heeft vorig jaar zijn kinderfeestje (+ het trakteren op school ) op 15 juli gehad, voor de zomervakantie en dat was een groot feest. Hij voelde zich die dag ook al jarig en de maand erna was het ook weer feest voor hem met de familie enz.
Mijn oudste is ook van 17 augustus. hij viert nu voor het eerst zijn verjaardag op school (gaat volgend jaar naar groep 5 en slaat dus vier over met trakteren). Wij deden het meestal de week voordat de vakantie begon en zijn feestje na de vakantie.
Ik ben namelijk ook bang dat dit iets is wat soort van opgevoerd wordt en steeds meer moet worden om de ander te overtreffen - daar ben ik nogal allergisch voor.
Ik denk dat als lasse in nov 5 wordt hij wel een feestje mag geven en ik heb dus nog even de tijd of ik met iets bij de uitgang ga staan :?
@Bella wrote:
Ik ben namelijk ook bang dat dit iets is wat soort van opgevoerd wordt en steeds meer moet worden om de ander te overtreffen - daar ben ik nogal allergisch voor.
Ik denk dat als lasse in nov 5 wordt hij wel een feestje mag geven en ik heb dus nog even de tijd of ik met iets bij de uitgang ga staan :?
Hier is dat gelukkig niet zo!
Ja er is 1 gezin dat met alles groter moet dan de rest, maar daar trekt de rest zich tot nog toe niks van aan :mrgreen:
En ook met het feestje zelf… het hoeft helemaal niet zo moeilijk bij kleuters. Die zijn ook heel blij als ze lekker kunnen spelen. Ik had dingen voorbereid met in mijn achterhoofd ‘liever dingen over dan tijd over!’
En ik had idd dingen over… ze hebben ook gewoon lekker geschommeld, gekleurd en met de treinbak gespeeld.
Het leukste? Waterballonnen gooien en dat ze de papa van de jarige als doelwit mochten gebruiken :lol: (begon heel braaf met mikken op een emmer) daar begint er afentoe nog 1 van de gasten van vorig jaar over ‘ja weet je nog dat we je vader mochten gooien met waterballonnen!’.
Met mooi weer gaan de waterballonnen in elk geval op herhaling :lol:
mooie weer, waterballonnen en 25 nov :think: Ik zie het nog niet gebeuren :mrgreen:
@Bella wrote:
mooie weer, waterballonnen en 25 nov :think: Ik zie het nog niet gebeuren :mrgreen:
nee ik ook niet op de verjaardagen van de middelste en de jongste hoor… met het weer zoals het de laatste tijd is… hadden we wel sneeuwballen gevecht kunnen houden :mrgreen: