Kinderfeestje op vrijdagmiddag: hoe laat beginnen?

Bij Jo heb ik zelfmaak-vliegers besteld. Je krijgt dan blanco vliegers thuis met krijtjes die de kids zelf nog mogen inkleuren of versieren. Ben je zo een half uurtje a 45 kwartier verder.

Daarna de jassen aan en het park in (gelukkig hier aan de overkant) en vliegeren maar. Uiteraard moet je het weer mee hebben,dat is half september (jarig einde augustus) wel te doen. Ze hebben nog 1 uur lekker kunnen rennen met de vlieger en voetballen.



Als het slecht weer is heb je natuurlijk goed pech. Volgend jaar ga ik weer zoiets doen.

Uurtje eten en cadeau’s uitpakken, uurtjes knutselen en uurtje buiten rennen. Klaar…



Een film opzetten op een lastig moment kan ook helpen natuurlijk. Vorig jaar was het rotweer en alle spellen buiten vielen een beetje in het water. Een uurtje ‘bios’ in huis met eten en drinken was de redding.



Die vliegers waren echt maar een paar euro, viel heel erg mee. Een feestje buiten de deur is al gauw duurder per persoon.

toevallig toevallig… vandaag een uitnodiging voor nummer 2 voor een feestje van 14 tot 16 uur…



Persoonlijk vind ik het dus onpraktisch (want ik moet eerst naar huis met 4 kids en dan weer dezelfde weg langs school lopend en nog een keer diezelfde afstand de andere kant op doorlopend… en naar huis met 3… kan ik bijna alweer terug ben ik bang met een tijdsduur van 2 uurtjes :shifty: ) , maar hij zal er echt geen minder leuke middag om hebben.



Wij blijven dus bij het direct na schooltijd concept… 12 tot half 3 wordt het denk ik.



Bij ons loopt de gekkenhuis periode al vanaf sint maarten en gaat nog even door tot de verjaardag van de jongste in februari… ja denk dat ik tot half 3 langzat vind.



@Mandy, waar had je die vliegers vandaan?

Oké in januari is de kans op goed vliegerweer misschien iets minder groot… maar dan nemen ze hem mee naar huis en kunnen ze later met papa/mama gaan vliegeren natuurlijk.

Klinkt wel als leuk en met wel goed weer hebben we hier in de buurt ook wel een vliegerbaar stukje in de wijk.

@mamaMarije wrote:

toevallig toevallig… vandaag een uitnodiging voor nummer 2 voor een feestje van 14 tot 16 uur…



Persoonlijk vind ik het dus onpraktisch (want ik moet eerst naar huis met 4 kids en dan weer dezelfde weg langs school lopend en nog een keer diezelfde afstand de andere kant op doorlopend… en naar huis met 3… kan ik bijna alweer terug ben ik bang met een tijdsduur van 2 uurtjes :shifty: ) , maar hij zal er echt geen minder leuke middag om hebben.



Wij blijven dus bij het direct na schooltijd concept… 12 tot half 3 wordt het denk ik.



Bij ons loopt de gekkenhuis periode al vanaf sint maarten en gaat nog even door tot de verjaardag van de jongste in februari… ja denk dat ik tot half 3 langzat vind.



@Mandy, waar had je die vliegers vandaan?

Oké in januari is de kans op goed vliegerweer misschien iets minder groot… maar dan nemen ze hem mee naar huis en kunnen ze later met papa/mama gaan vliegeren natuurlijk.

Klinkt wel als leuk en met wel goed weer hebben we hier in de buurt ook wel een vliegerbaar stukje in de wijk.




Uiteraard per pb.



Wat die gebroken tijden betreft, vind dat ook niets. Jo kan al niet veel hebben en tegen 15.30 a 16.00 uur is hij op. Zeker op vrijdag.

Hij heeft eerder wel een feestje gehad van later in de middag tot etenstijd (feestje was incl avondeten). Uiteraard mag hij wel gaan,maar voor zijn eigen feestje zou dat niet werken. De zenuwen zouden de hele middag door zijn lijf gieren en hij zou al stuk zitten,voordat het begint.
Persoonlijk vind ik het dus onpraktisch (want ik moet eerst naar huis met 4 kids en dan weer dezelfde weg langs school lopend en nog een keer diezelfde afstand de andere kant op doorlopend... en naar huis met 3... kan ik bijna alweer terug ben ik bang met een tijdsduur van 2 uurtjes Zenuwachtig ) , maar hij zal er echt geen minder leuke middag om hebben.


voor werkende moeders is het ook heel onpraktisch :angel: moet je 2 gaten op zien te vullen, die tussen school en begin feestje, en tussen feestje en einde werk. Er is vaak wel wat te regelen met andere ouders, maar ik vind het dan wel prettig als het 1 gat is wat je moet vullen, niet 2 :angel: (komende week heeft hij een feestje op mijn werkdag, en dan ga ik hem toch maar gewoon na het feestje bij de opvang af laten zetten. Vind het beetje raar ergens, maar van de andere kant wel gewoon praktisch)

Mandy, zou je me een pb kunnen sturen met het adres van die vliegers? Want die komt ook op mijn lijstje.

Meteen naar school is gewoon het makkelijkste, anders zit ik met een dochter die tot 2 uur loopt te stuiteren en te vragen, wanneer komen ze nou, hoe laat is het, hoe lang nog? En voor de ouders van haar vriendjes en vriendinnentjes is het ook makkelijk,

@sopje wrote:

Mandy, zou je me een pb kunnen sturen met het adres van die vliegers? Want die komt ook op mijn lijstje.

Meteen naar school is gewoon het makkelijkste, anders zit ik met een dochter die tot 2 uur loopt te stuiteren en te vragen, wanneer komen ze nou, hoe laat is het, hoe lang nog? En voor de ouders van haar vriendjes en vriendinnentjes is het ook makkelijk,




Stuur je ff gemakshalve de pb door die mamamarije ook heeft gehad, let niet teveel op de tekst…

Feestjes duren hier vaak lang (die 6 uur) doordat ze bv naar de Vossemeren (CP) rijden, of naar een binnenspeeltuin, of gaan bowlen en dan met de bus gaan…nog frietjes eten etc.

Toen Anne 6 werd zijn we op een dikke 20 minuten rijden van hier naar een minimanege gegaan waar we (in totaal met 4 kinderen) pony s hebben gepoetst, ponygereden, op de pony spelletjes gedaan, afgezadeld, rondjes gereden op een kar en lekker friet met knakworst gegeten, daarna nog terug naar ons dorp rijden en de kinderen afzetten, tja dan ben je ook wel een 5-6 uur zoet.

Haar eerste feestje was thuis, met 12 kinderen totaal…3 volwassenen erbij om te helpen en heerlijk ouderwetse spelletjes gedaan…duurde een 4uur.

Als ze hier gewoon afspreken zijn ze al 3 uur zeker weg (behalve op hele schooldagen, hier hebben ze op woensdag en vrijdagmiddag vrij)

grappig te zien dat gebruiken rond feestjes dus heel erg op een school ontstaan, en dat ouders zich dus blijkbaar en masse aanpassen aan de gebruikelijke tijden en zo die bij andere kinderfeestjes gelden.

@fiep klophout wrote:

grappig te zien dat gebruiken rond feestjes dus heel erg op een school ontstaan, en dat ouders zich dus blijkbaar en masse aanpassen aan de gebruikelijke tijden en zo die bij andere kinderfeestjes gelden.




hier is het nog erger… ik doe ‘gewoon’ zoals mijn ouders het vroeger deden :mrgreen: .



Grote kans dat we het ook net als mijn ouders gaan doen als ze groter worden… thuis als je meer vriendjes wilt uitnodigen, wil je bijv. alleen je beste 2 vriendjes uitnodigen dan mag/ kan er ook best iets buiten de deur (zo is mijn broer ooit met mijn vader en 2 vriendjes de martinitoren gaan beklimmen… niet iets wat ik zou doen met 8 kids idd, maar met 3 prima te doen).

@mamaMarije wrote:

@fiep klophout wrote:
grappig te zien dat gebruiken rond feestjes dus heel erg op een school ontstaan, en dat ouders zich dus blijkbaar en masse aanpassen aan de gebruikelijke tijden en zo die bij andere kinderfeestjes gelden.




hier is het nog erger… ik doe ‘gewoon’ zoals mijn ouders het vroeger deden :mrgreen: .



haha herkenbaar. ik betrapte me er gisteren nog op dat ik zat te denken over cadeautjes mee naar huis, dat ik dat onzin vind. Met meteen erachter aan de gedachte: maar wij hadden vroeger ook altijd een schaal met prijsjes die je kon winnen tijdens het feestje. dus het hoort toch zo :angel:
volgend jaar dus wslk een competitie-element erin, mét een schaal met prijsjes, want tja, zo hoort het 8)

@mamaMarije wrote:

@fiep klophout wrote:
grappig te zien dat gebruiken rond feestjes dus heel erg op een school ontstaan, en dat ouders zich dus blijkbaar en masse aanpassen aan de gebruikelijke tijden en zo die bij andere kinderfeestjes gelden.




hier is het nog erger… ik doe ‘gewoon’ zoals mijn ouders het vroeger deden :mrgreen: .



Grote kans dat we het ook net als mijn ouders gaan doen als ze groter worden… thuis als je meer vriendjes wilt uitnodigen, wil je bijv. alleen je beste 2 vriendjes uitnodigen dan mag/ kan er ook best iets buiten de deur (zo is mijn broer ooit met mijn vader en 2 vriendjes de martinitoren gaan beklimmen… niet iets wat ik zou doen met 8 kids idd, maar met 3 prima te doen).




Ik denk niet dat ik het voorbeeld van mijn ouders ga volgen. Geen zin in 6 stuiterende koters in de Mac Donalds,haha.

Verzin wel wat anders.

Het zou wel kunnen dat we een keer besluiten ze mee te nemen naar een pannenkoeken huis,maar verder, liever buiten. Dat kan in aug-sept makkelijk!

dat hebben mijn ouders dan ook nooit gedaan :lol: .



Wij hadden voornamelijk ook feestjes in en om het huis.

We woonden in de buurt van een soort verwilderd stuk grond waar op een bepaald moment ook een soort van klim parcour in aangebracht was… daar kon je wel 10 feestjes vullen met klimmen, zoeken etc… en zoveel kinderfeestjes heb je per kind niet eens (beginnen met 5 en ik zou niet meer weten op welke leeftijd, maar het stopt op een bepaald moment ook natuurlijk).



Zo jammer dat we hier niet iets dergelijks hebben, maar tot nog toe zijn de speurtochten en spelletjes in huis prima bevallen.

@mamaMarije wrote:

dat hebben mijn ouders dan ook nooit gedaan :lol: .



Wij hadden voornamelijk ook feestjes in en om het huis.

We woonden in de buurt van een soort verwilderd stuk grond waar op een bepaald moment ook een soort van klim parcour in aangebracht was… daar kon je wel 10 feestjes vullen met klimmen, zoeken etc… en zoveel kinderfeestjes heb je per kind niet eens (beginnen met 5 en ik zou niet meer weten op welke leeftijd, maar het stopt op een bepaald moment ook natuurlijk).



Zo jammer dat we hier niet iets dergelijks hebben, maar tot nog toe zijn de speurtochten en spelletjes in huis prima bevallen.




Ik ben zelf niet zo goed in speurtochten,maar hebben een fijn park tegenover ons huis, met een voetbal kom je al heel ver. Anders heb ik altijd nog de speeltuinen-tocht door de wijk. Kan je ook een middag mee vullen…

Jo heeft 2 feestjes gehad, 1 rotweer,waardoor de buiten spellen in het water vielen. Afgelopen jaar was het wel redelijk.