Noa is bijna jarig en ik ben druk bezig met de voorbereiding voor haar eerste kinderfeestje.
We gaan haar kinderfeestje houden op mijn werk. Ik werk op een kdv en we kunnen op de bso terecht. Taartjes eten, spelletjes doen en springkussen in de tuin … we hebben er helemaal zin in.
Maar nu mijn dilemma. We wonen in de wijk waar de school staat en daar wonen ook de kinderen die op haar feestje komen. Het kdv is ongeveer 15 minuutjes rijden met de auto vanuit onze wijk. Ivm de voorbereidingen zou het makkelijk zijn als de kinderen daar heen komen, maar kan ik de ouders vragen hun kind daar heen te brengen of vinden jullie dat ik ze thuis moet ontvangen en dan zelf daar heen moet rijden? We brengen ze wel naar huis met het busje van de bso.
Ik zou de ouders vragen van de kindjes die je uitnodigd. Wij weten niet of zij vervoer hebben en of de ouders tijd hebben om dit te doen.
Persoonlijk zou ik de kindjes eerst thuis ontvangen, gewoon in huiselijke sfeer.
Even off topic.
Voor een eerste kinderfeestje pak je het wel groots aan, je dochter boft maar dat haar moeder op het kdv werkt
Nee hoor, je kan makkelijk vragen of ze ze daar af willen zetten, dat moet geen punt zijn lijkt mij.
@Rooike wrote:
Nee hoor, je kan makkelijk vragen of ze ze daar af willen zetten, dat moet geen punt zijn lijkt mij.
Mee eens, even duidelijk waar wanneer en hoelaat en dat ze wel thuisgebracht worden om die en die tijd, helemaal goed toch.
Veel plezier, jij meiske is maar een bofkont :inlove:
Je kunt het altijd vragen, kindjes waarvan de ouders geen vervoer hebben, kun je dan alsnog zelf meenemen toch? Succes!
Ik denk dat ik bij de uitnodiging een apart briefje doe
Hoi,
Ik vier mijn feestje op het werk van mama,
bij de BSO van
Het zou fijn zijn je daar heen kunt komen.
Wij brengen je dan na het feestje weer thuis!
Het adres is :
Als je papa of mama je niet kan brengen,
kun je mijn mama bellen.
Groetjes van Noa
Top!
Prima briefje toch?
Ik heb de kindjes naar mijn huis laten komen, en thuisgebracht na het bowlen.
Maar Jaden was vandaag op een feestje waar we hem naar het huis van het jarige kindje hebben gebracht, en bij de bowlingbaan hebben opgehaald.
Geen enkel probleem…
Ik zou het heel bormaal vinden mijn kind dan bij e bso te brengen dus geen probleem, veel plezier!
Hartstikke net briefje!
Dat gaat vast een leuk feestje worden! (en handig…geen troep thuis )
Ik maak even gebruik van dit topic want zit met hetzelfde dilemma.
Vinden jullie het bij uiterlijk 20 minuten rijden ook nog een optie om de ouders te verzoeken om de kinderen te brengen en halen?
Roos: ik zou er geen problemen mee hebben maar dat ben ik…
Misschien wonen sommige ouders wel daar dicherbij dan bij je huis??
Nee de meeste ouders wonen vlakbij school, de feestlokatie is daar vandaan zo’n 20 minuten rijden.
Ik denk erover om de moeder te vragen van 3 broertjes die mijn zoontje ook uit wilt nodigen. Als die 3 met hun eigen moeder mee kunnen rijden kan de rest bij ons. Dan is het probleem al opgelost.
Maar vroeg me dus ook al af of het geen brutale vraag zou zijn.
ik denk wel dat je het moet vragen, niet iedereen heeft een auto voor de deur staan immers.
In dan moet het uitgenodigde kindje toch wel kunnen komen.
Ik zou idd wel rekening houden met kindjes die met de fiets moeten komen, ik weet niet of dat te doen is, 15 min met de auto kan nogal verschillend uitpakken als je fietst. Ik ben in de stad met de fiets vaak sneller, maar buiten de stad weer niet.
En voor hen zou ik dan idd wat regelen, de rest kan dat prima doen.
Ik fiets voor de feestjes vaak zo’n 20/25min, vind ik geen probleem. Hier laat ik ze de kindjes ook altijd brengen en weer ophalen. We hebben geen auto en ik ga toch echt niet uren fietsen met een fietskar om alle kindjes weer thuis te brengen
@maantje wrote:
Roos: ik zou er geen problemen mee hebben maar dat ben ik…
Misschien wonen sommige ouders wel daar dicherbij dan bij je huis??
Het gaat er niet alleen om of je er problemen mee hebt, maar ook of je uberhaupt kunt. Op mijn werkdagen zou dit dus echt niet kunnen en op de andere dagen heb ik geen auto voor de deur. Dus ik vind de optie van het briefje van Sensje helemaal top.