kinderfeestje 5-jarige, wat te doen?

Samira wordt 1 juli 5 en maandag 2 juli heeft ze haar kinderfeestje. Ze heeft 5 meisjes uitgenodigd en we gaan na schooltijd naar Ballorig waar we een arrangement hebben afgenomen. Daar zit dus een cadeautje voor de jarige bij, patat, drinken en een ijsje na en na afloop krijgen de kids een zakje snoep mee :mrgreen: En verder is het natuurlijk heerlijk spelen daar.

Het duurt tot 19.00 uur, daarna is het iedereen thuis brengen.

Justin’s 1e feestje deden we ook in Ballorig vieren en toen hij 6 werd, gingen we discobowlen :mrgreen:

Ik vind het juist superhandig om een feestje niet thuis te vieren, je hebt er geen rotzooi van :wink:

Maar uiteraard moet iedereen het zelf weten, thuis of uit…ik denk dat de kids het sowieso leuk vinden hoor.

Ik ben nu druk bezig met het feestje van Tejo. As zaterdag, precies een maand voor zijn verjaardag. Idd omdat hij dan nog school heeft (6 juli is de laatste dag hier)

Ik kon zelf een dag kiezen om te trakteren, dus heb hiervoor de 29e gekozen. Ik vind het wel wat hebben, een maandje eerder jarig :lol: (ik heb kennissen waarvan de dochter op 5 december jarig is. Dat vieren ze eigenlijk altijd op 4 november. Ik vind het wel wat hebben ;-))

Ik heb voor het feestje een thema gekozen. Spongebob en heb op internet leuke spelletjes gevonden in de trant van spongebob. Ik heb net mijn versie van ezeltje prik afgemaakt :inlove: (spongebob uit gekleurd karton gemaakt en met magneetjes vastgemaakt aan een magneetbord (ikea, hebben we in huis voor de tekeningen :wink: ). Het gezicht van spongebob kunnen ze geblindoekt erop plakken (ook met magneetjes)

Ik ben erg benieuwd hoe ze het vinden (en wat Tejo er zelf van zal vinden morgenochtend als hij het ziet :lol: )

Ipv stoelendans kun je dit ook met ballonnen doen. En dan steeds 1 balon weghalen :wink: (hier snapt Tejo ook nog niet zo heel goed dat hij heeeeeel snel moet gaan zitten)

Ik heb kleurplaten (van Spongebob of vrienden) uitgeprint die ze eventueel kunnen kleuren.

Ik heb op stickerpapier (nouja, heb, ik moet het nog uitprinten) 6 plaatjes van spongebob (Patrick, mr. Krab, Octo, Gerrit en Sandy) waarvan ik er elk op een rug wil plakken en dan moeten ze gaan raden wie ze zijn.

Hopelijk is het mooi weer of tenminste droog, want bellenblaas moet er natuurlijk ook in voorkomen. En daarvoor heb ik schepnetjes gekocht, dan kunnen ze "kwallen"vangen :smiley:

Het feestje is van half 11 tot half 3, dus tussendoor moeten we nog eten. “krabburger” uiteraard. En misschien dat we daarvoor nog een krabburger race kunnen houden (ovenhandschoen aan en met een spatel een broodje naar de overkant brengen)

Oja, en ik houd zelf van taarten bakken, dus ik maak 6 kleine taartjes, die ik dan al heb bekleed met marsepein en deze mogen ze zelf dan nog verder met marsepein versieren (uitsteken ed) Het taartje mogen ze mee naar huis nemen.

Mochten ze het allemaal niets vinden of we gaan er veel te snel doorheen, kan ik ook nog altijd een spongebob filmpje opzetten :lol:

Oja, en ik heb ervoor gekozen om de kinderen zelf naar huis te brengen. Even stoeltjes vragen bij de oma’s en opa’s (herinner ik mij dat ik er nog 1 tekort kom, dus moet buurvrouw ook nog vragen) en het past precies in onze auto :dance: (Tejo wordt 5 jaar, dus hij mocht 5 kindjes uitnodigen)

Ik had overigens 2 afmeldingen (oa omdat het zaterdag was), maar ook hier iemand die genoeg namen uit de klas opnoemde om uit te nodigen.

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Ik had een hele planning gemaakt vorig jaar voor onze meid… het werd uiteindelijk snel cakejes versieren, opeten, cadeautjes uitpakken en toen is er een gedeelte gaan spelen met wat poppen beneden, ander deel in de tuin en voor de kindjes die eigenlijk al wat moe waren… lekker films aangezet met wat lekkers op tafel, limonade erbij.

Larissa mag dit keer 3 kindjes uitnodigen en dan gaan we naar een indoorspeeltuin. Vind het ook niet leuk om dat met te veel kids te doen, maar haar broer is vorig jaar geweest en nu wilde zij ook graag.

Succes in ieder geval!

Mijn dochter gaf vorig jaar haar eerste kinderfeestje.

Om 15.00 uur gelijk de kinderen uit school meegenomen en om 18.00 uur werden ze weer opgehaald.

We hebben eerst taart gegeten, daarna de kadootjes uitgepakt en zijn ze buiten gaan spelen. Na een tijdje even naar de speeltuin geweest, toen weer naar huis voor pannenkoeken (kant en klare) en daarna nog een ijsje.

Voor alle kinderen was het hun eerste kinderfeestje, dus erg spannend.

Dit jaar blijven we gewoon weer thuis omdat ze nu weer jonge kinderen uit wil nodigen.

Weet nog niet precies wat we gaan doen, of t-shirts versieren, of ik zoek iets anders.

Mijjn dochter gaf begin dit jaar op een vrijdag haar eerste feestje van 12 (direct na school) tot half 4. Wat wij hebben gedaan:

• pannenkoeken eten
  • kado’s uitpakken
  • vliegers versieren door er op te tekenen (vliegers mochten mee naar huis)
  • kaarsjes uitblazen, eerst mijn dochter, toen mochten alle andere kinderen een voor een de kaarsjes uitblazen
  • taart eten
  • tv kijken (laatste 10 minuten want mijn dochter was toen behoorlijk bekaf en wilde wat rust)

tussendoor werd er gespeeld, een aantal kinderen waren al vrij snel klaar met pannnenkoeken eten en vliegers versieren en gingen meteen weer spelen

We hadden ook nog cakejes versieren op het programma, naar de speeltuin gaan en nog wat andere dingen, maar daar zijn we niet aan toe gekomen en het was toen ook rotweer.

Edankt voor de tips weer! We gaan ff een opzet maken. Elise heeft vandaag de 5 kindjes genoemd die ze in 1e instantie op visite wil. 2 kunnen er al, die wist ik zeker en had ik gevraagd al. De andere 3 dus nog even vragen en wat mij betreft mag 1 er wel afvallen, vallen er meer af dan gaan we gewoon nog iemand anders vragen. Volgende week juf even vragen wanneer te trakteren, dan kunnen we ook ff kijken wanneer de uitnodigingen daadwerkelijk uitgedeeld gaan worden.

Mijn zusje heeft oudhollandse spelletjes gedaan!

Zaklopen

Koekhappen

Ketting maken van een dropveter en chipjes

appelhappen in een bak met water

Het was erg geslaagd. waren wel 5 jongens van 5 maar volgens mij ook prima te doen met meisjes.

Hier volgende week alvast zijn kinderfeestje ( Jaydin is 9 aug jarig) Jaydin is de laatste in de groep die jarig is en iedereen heeft al een kinderfeestje gehad. Er komen 8 kindjes ( ja weet het is veel maar heb genoeg hulp gelukkig) en dit zijn precies de kinderen bij wie hij ook is geweest. ( volgend jaar gewoon aantal gelijk aan leeftijd).

Het wordt een piratenfeestje. Ik heb wat verkleed spullen gekocht ; steek, ooglap, haak en shirt. WE gaan ze schminken. Pannekoeken eten, cadeautjes uitpakken in een spel, stoelendans ala ballon opgooien, speeltuin.

Het duurt van 12 tot ongeveer 3. We brengen de kinderen thuis in fases.

Verkleedpartij is denk ik met meisje ook erg leuk om te doen.

Succes met organiseren

groetjes

Ellen

Oh ja en we gaan een pinata ophangen en stuk slaan met allerlei dingen er in…

Nou de kinderen uitnodigen zijn gelukt, van de 5 die ELise wilde kunnen er 4. Elise had nog een hele lijst met namen, maar dit waren de meest voorkomende. Nu kunnen we nog 1 kindje uitnodigen, maar we twijfelen een beetje. ELise noemt nu kinderen die ze niet superveel contact mee heeft, maar wel af en toe leuk mee speelt. Ook noemt ze 3 kinderen van de NSO en verder noemt ze vrij constant 1 jongetje ( wel uit haar klas )

Hoe ‘kiezen’ we het 5e kindje? Kiezen wij of laten we Elise gewoon zelf kiezen? Ze kan eigenlijk niet kiezen.

De andere 4 hebben wij ook een beetje mee gestuurd door te zeggen geen NSO, alleen je klas dus aan de hand daarvan zouden we het jongetje nog wel kunnen uitnodigen. Aan de andere kant is hij dan het enige jongetje. We kunnen ook 1 vd andere meisjes uit de klas uitnodigen die ze noemt, maar dat zijn niet haar vriendjes zegt ze, maar vind ze wel lief.

Nadeel wat we nu hebben is dat we nu heel veel jonge kinderen hebben en 1 meisje dat straks naar groep 3 gaat.

Dus 1 meisje dat naar groep 3 gaat, Elise dan, 1 meisje dat naar groep 2 gaat maar van januari 2008, nog een meisje van januari 2008 maar die blijft wel in groep 1 en zelfs 1 meisje van maart 2008. (ook groep 1 )

iemand een idee nog?

Ze heeft trouwens vandaag getrakteerd in dr klas.

@Marcella1602 wrote:

Mijn zusje heeft oudhollandse spelletjes gedaan!

Zaklopen

Koekhappen

Ketting maken van een dropveter en chipjes

appelhappen in een bak met water

Het was erg geslaagd. waren wel 5 jongens van 5 maar volgens mij ook prima te doen met meisjes.

jij omschreeft precies ons kinderfeestje… met meiden (en jongens)

mlk… zou haar laten kiezen… het is haar feestje en als zij die jongen van de nso wil zou ik hem uitnodigen…

Het jongetje is wel uit haar klas, ze noemt ook nog 3 meisjes van de NSO ( met hen speelt ze allemaal, de NSO kindjes voornamelijk dus op NSO en tussen de middag en tijdens gemengd buitenspeel moment. En als laatste noemt ze dan ‘lieve’ klasgenootjes die niet haard ‘vriendjes’ zijn maar wel lief (aldus Elise) ik neig ook naar het jongetje, alleen die is ook weer erg jong (januari 2008, blijft ook in groep 1) dus is het oudste meisje wel een beetje ‘alleen’… En het jongetje als jongetje ook denk ik…

ik zou niet naar de leeftijd gaan kijken…

onze dochter wordt in sept 5 en wil ook verschillende uitnodigen… ik vind alles best.

weet dat onze dochter naar een kinderfeestje is geweest en zij was ook echt de jongste… wel allemaal kinderen uit haar klas, maar de rest zat allemaal in groep 2 (jarige ook)

misschien vind die jongen het wel superleuk om alleen maar met meiden te spelen…

en mocht je er niet uitkomen… 4 kinderen is toch ook goed…

Nee hoor, ik zou gewoon het jongetje uitnodigen. Dat maakt echt nog allemaal niets uit.

Op Tejo’s partijtje had ik 2 meisjes (als het aan Tejo had gelegen, waren het bijna alleen meisjes geweest :think: :lol: ) En ook leeftijd maakt niets uit. Ze zitten nu toch ook bij elkaar in de klas?

Misschien dat de jongste nog te weinig partijtje ervaringen hebben, maar dat ligt gedeeltelijk ook weer aan het type kind.

1 ding wat ik heb geleerd (en al vaak eerder had gehoord) is het vooral loslaten van hoe je het partijtje wilt dat het gaat.

:think: Zo hadden wij hier 1 kind dat huilde toen hij werd afgezet. Gelukkig had ik hulp van zowel mijn schoonmoeder als Rinse, dus Rinse heeft hem onder zijn hoede genomen en een boekje voorgelezen als afleiding. Al snel waren er nog 2 kindjes die ook meeluisterde :lol:

De kadootjes uitpakken, zingen, drinken en taarteten ging helemaal zoals je het wilt hebben (nouja… we gingen de kadootjes eerst verstoppen, zodat Tejo ze eerst moet zoeken en 1 kindje wilde wel heel graag dat die van hem gevonden werd, ging hem nog net niet pakken van het verstopplekje :lol: en een ander werd boos toen haar plekje bijna verraden werd :lol: )

En daarna de spelletjes. Het eerste spelletje een groot succes, het volgende spelletje waren we amper begonnen of Tejo zelf had er ineens geen zin meer in :think: (snap daar nog steeds niets van, want hij had zich juist op dat spelletje al de hele week verheugd). en daarna liep het eea uit elkaar.

Eentje ging zelf wat anders doen, 2 gingen daar iets doen… en dus was het tijd om maar even gewoon zelf te spelen. Ik pakte de trampoline er maar bij (een kleine 1 persoons) en een wipwap beest…

Vanzelf merk je wel weer wanneer je iedereen wel weer bij elkaar moet roepen voor een volgend spelletje.

Lang niet alles is dus gedaan, al had ik ook juist extra spelletjes mochten we geen spelletjes buiten kunnen doen.

Ik kan niet zeggen dat het soepeltjes verliep en ik snap er ook helemaal niets van dat iedereen het zo geweldig vond :lol: Maar och, dat vonden ze blijkbaar wel, dus waarom zou ik mij er dan nog verder druk om maken :wink:

En al waren we met zijn 3en voor slechts 6 kindjes (5 uitgenodigd) we waren gesloopt :shock: En wat hebben we dan eigenlijk gedaan?

Volgend jaar misschien idd maar gewoon naar een speeltuin ofzo. Toch wel een stuk gemakkelijker en relaxter :lol:

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Ik weet toevallig dat de 3 jongsten allen geen partijtjes ervaringen hebben. Elise trouwens ook niet, .dus alleen de ouste is wel eens naar een partijtje geweest. De anderen kennen het vast wel van term, Elise benoemt het ook zo en is wel eens uitgenodigd, maar we waren toen zelf op vakantie. Dus denk dat de jongsten het samen spelen hier al geweldig zullen vinden. We willen als het goed weer is ook even naar de speeltuin, die zit hier op 100 meter lopen. (gewone buitenspeeltuin ) zelf wonen we in een flat dus is het wel lekker dat ze daar van alles kunnen doen.

Ik ga vanavond even met hub overleggen maar denk dat we het jongetje gewoon er nog bij uitnodigen… Zorgt ook voor wat anders dan alleen met poppen spelen.

Mijn zoon is de oudste van de klas en mijn ervaring is dat een feestje vooral is doen waar je zin in hebt, net wat meer lawaai mogen maken dan anders en kadootjes uit pakken. Ze hebben echt nog geen idee wat een feestje is. Het was voor iederen het eerste feestje. We hadden toen hij vijf werd het thema circus uitgekozen een spelletjes circuit uitgezet met een stickerkaart, maar al snel het “verplichte” achterwege gelaten. Daar hadden ze helemaal geen zin in. Sommige wilden zich verkleden als clown, andere wilden dat niet. Ook goed.

Wil je tien keer blik gooien en verder niets, doe je dat toch lekker. Het is hun feestje. En na een half uur waren de jongens buiten achter elkaar aan aan het rennen en zaten de meisjes te kleuren en kralen te rijgen in de keuken. Als ze maar plezier hebben.

We hadden hier 12 kinderen dus een huis vol, maar door het lekker ongedwongen te houden, ging het heel makkelijk en wij vonden het vooral leuk om de jarige job te zien genieten en ook zijn vriendjes en vriendinnetjes. Aan het eind patatjes en poffertejs en toen hebben we ze thuis gebracht. We hebben bewust gekozen voor zelf terug brengen om zo het feestje een einde te geven.

De uitnodigingen zijn rond, toch besloten het jongetje uit te nnodigen en hij kan ook. Jongetje heeft trouwens alleen maar vriendinnetjes hoorde ik van zn moeder. Leuk dus 5, kleutertjes en Elise en dan nog Jesse en Thijs in huis natuurlijk. Druk genoeg dus. Het is dus van 2 tot half 6 en ik denk dat we pannekoeken doen ipv patatjes ( 1 kindje mag geen varkensvlees) kwart voor 5 daarmee beginnnen dan kijken hoe lang ze ermee bezig zijn, daarna nog even spelen tot mama’s en papa’s de kids komen ophalen.

Hoop op goed weer, maar van 2 tot kwart voor 5 moet wel lukken en denk inderdaad niet teveel erin te proppen. In ieder geval cadeautjes verstoppen en zoeken, cake versieren en opeten met wat drinken en ik zit te denken aan canvas betekenen en die eind vd dag meegeven met daarop de datum. Wil nog 2 spelletjes erbij op het lijstje en de rest komt dan vanzelf wel goed. Met de cake versieren, cadeautjes, cake eten en canvas versieren zijn we toch al snel een uur tot 1,5 bezig. Met goed weer even buiten spelen en bij slecht weer de voorbereide spelletjes en dan zien we wel hoe het loopt… Enige nadeel is dat ons huis niet zo groot is, dus echt veel speel/ ren ruimte is er niet voor 6 kids en nog een peuter… Dus ze in de woonkamer houden met spelletjes is wel het handigst.