Kinderfeest geven

Robin gaat dit jaar voor het eerst een kinderfeest geven.

Ik zou graag leuke ideeën/tips horen.

Zelf heb ik op internet al wat gevonden over themakisten die je kunt huren, met bijvoorbeeld het thema piraat, ridder, etc.

We willen het in principe gewoon thuis doen en eventueel bij goed weer (begin april) nog naar buiten. We hebben een super groot park 2 straten verder.

We willen ongeveer 5 á 6 kinderen uitnodigen.

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Nou je bent al verder dan ik met een themakist :mrgreen:

Mijn neefje heeft voor een maandje terug zijn 1ste feestje gegeven en hij is ook 5 geworden

Mijn moeder en mij hebben mijn zus die middag geholpen

Mijn zus had alle genodigde kids direct uit school mee naar huis genomen

Daar hebben we ze eerst patat met een frikandel of kroket gegeven

Na het eten hebben we spelletjes met ze gedaan

Mijn zus had blik gooien, sjoelen en ring werpen

De punten van elk spale werd genoteerd zodat de kinderen ook een prijsje konden winnen

We hadden er ook bingo bij, maar daar waren de kids achteraf nog iets te klein voor omdat niet iedereen bingo kende of de getallen

Bij de prijsuitrijking van de spelletjes hebben alle kids nog een cadeautje gekregen die ze op volgorde van meeste punten uit mochten zoeken

Daarna hebben we ook nog cake versiers wat de kids direct konden opeten en koekhappen

Al met al een heel leuk feest wat niet te duur is geweest

Laat ze zelf iets knutselen in de stijl van het thema. Bijv. bij het thema ridders: een zwaard en/of een schild. Je kunt deze al zelf maken en ze dan laten beschilderen of beplakken.

Een speurtocht in het park, ook weer in stijl van het thema? Bij piraten kun je ze een mooie schatkist laten vinden, waar bijv. een traktatie voor ieder kind in zit. Bij ridders kun je ze een mooie prinses laten zoeken (jij dus :mrgreen: ) die ook weer een traktatie tevoorschijn tovert. Misschien dat je er wel iemand bij moet hebben om het groepje te begeleiden ofzo. Wellicht dat niet iedere ouder het prettig vind dat zijn/haar kind in een groepje met kinderen door dat park loopt.

Spelletjescircuit is volgens mij altijd goed. Een korte film kijken brengt even een rustmomentje in een drukke middag.

Mijn zus zei altijd dat jongens het vaak ook lekker vinden om gewoon een poos te spelen met elkaar. Meiden vinden een middag vol met allerlei onderdelen vaak wel leuk.

Haha, dat vind ik wel wat ja, ik de prinses… :inlove: :mrgreen:

Denk dat het inderdaad een ridder of dinosaurus thema gaat worden.

Robin wil heel graag Michael Jackson, maar ik weet niet of andere kindjes dat wel leuk vinden…

Mijn man vond het wel leuk om een disco te maken inclusief discobol, popcorn en gewoon dansen/gek doen.

Denk dat knutselen sowieso wel leuk is. En gewoon het koekhappen, flespoepen, etc…

We hebben gelukkig nog even, dat scheelt.

dat disco gebeuren klinkt helemaal leuk!

Hoeft toch niet helemaal Jackson te zijn natuurlijk, dus dan is het voor alle kinderen toch wel leuk?!

Onze kids zouden dat helemaal leuk vinden hoor… kan je ook stopdans doen of stoelendans en natuurlijk idd gewoon dansen gek doen. Meubels aan de kant en gaan met die banaan (nadat je eerst de buren hebt gewaarschuwd dat er 6 kleuters gaan stuiteren :mrgreen: )

Hier grote speelzolder waar disco favouriet is bij de kids…

Je kunt ook de kids zelf wat laten bakken,koekjes ofzo…

En de ouderwetse spelletjes doen het idd nog altijd heel goed hier…

Zo’n themakist is erg leuk, maar persoonlijk zou ik een eerste feestje toch simpel houden. Thuis wat leuks doen: buiten spelen als het weer het toelaat en je daar de ruimte voor hebt of ruimte in de buurt, iets bakken, Iets knutselen wat ze mee kunnen nemen naar huis bv een bord beschilderen of iets anders, spelletjes thuis doen, Cake versieren. En aan het einde poffertjes eten :thumbup: