Kinderen poepen en plassen in ballenbak

Dit vond ik net op internet en het was ook al op het journaal :

Kinderen poepen en plassen in ballenbak

(Novum) - De hygiëne in ballenbakken laat geregeld te wensen over. Kinderen die plassen, poepen of overgeven in de ballenbakken zorgen ervoor dat er geregeld hoge aantallen enterobacteriën worden aangetroffen. Dat meldt vrijdag de Voedsel en Warenautoriteit (VWA), die vorig jaar veertig ballenbakken onderzocht. In twaalf gevallen waren die niet in orde.

Enterobacteriën horen thuis in de darmflora van mensen en dieren. In principe is de kans om ziek te worden van deze bacteriën klein, maar volgens de VWA duidt de aanwezigheid ervan wel op slechte hygiëne in ballenbakken. Het zou dus kunnen dat in ballenbakken die te weinig worden schoongemaakt, andere ziekteverwekkende bacteriën aanwezig zijn. De VWA attendeert beheerders van ballenbakken om de hygiëne goed in de gaten te houden. Ouders worden opgeroepen om bij een ‘ongelukje’ van hun kind de beheerder te waarschuwen.

:sick:

heb ook altijd al zo’n gevoel dat de hygienne niet helemaal ok is…

Mijn zoon poept en plast ook in de ballenbak in zijn luier :lol: :lol: :lol: :mrgreen:

@cees77 wrote:

Mijn zoon poept en plast ook in de ballenbak in zijn luier :lol: :lol: :lol: :mrgreen:

:lol: :lol:

Even serieus: Hoe hadden jullie je dat dan voorgesteld in zo’n ballenbak. Al die snotneusjes, kwijltjes en idd ongelukjes op zinderlijkheidsgebied. Kindjes die hoesten en proesten en helaas af en toe een kindje dat ziek wordt en moet spugen…

@Sooki wrote:

@cees77 wrote:

:lol: :lol:

Even serieus: Hoe hadden jullie je dat dan voorgesteld in zo’n ballenbak. Al die snotneusjes, kwijltjes en idd ongelukjes op zinderlijkheidsgebied. Kindjes die hoesten en proesten en helaas af en toe een kindje dat ziek wordt en moet spugen…

Ik wilde het net zeggen…Dit is toch niet wereldnieuws?

Lijkt mij logisch dat dat gebeurt.

Krijgen ze weerstand van…

Mij ook, niet echt schokkend.

Maar het lijkt me wel dat slechte hygiëne door niesen, snotneuzen/handjes, hoesten etc…me groter lijkt dan door poep en plas in de ballenbak. Dat is toch raar, kinderen hebben toch een pamper en kleertjes aan, op een enkel ongelukje na dan?

Wij hebben hier zo’n binnenpret, ook met ballenbak, en verder een heel klimgedeelte met van die zachte wanden en kussens gemaakt.

Mijn moeder had op tv gezien, dat zulke dingen elke avond schoongemaakt moeten worden, maar ik kan me niet voorstellen dat dat daadwerkelijk gebeurt, het is daar namelijk heel groot en een boel geklim en gekruip. Dat is toch niet haalbaar, om dat elke avond allemaal schoon te maken?

Het is zo dat de leveranciers van die ballen bakken soms ook een schoonmaak service hebben. Maar of alle bedrijven er gebruik van maken?

Het is maar hoeveel je erbij stilstaat. De kinderen worden en zelden tot niet ziek van en bouwen misschien zelfs wel een betere weerstand op.

Als het zichtbaar vies is trek ik de grens, dan is het wel heel lang geleden schoongemaakt… :?

:sick: :sick: :sick: :sick: :sick: Bah.