Kinderen overleden na auto te water

Koude rillingen… bah, wat een nachtmerrie… :cry:



:kaars: :kaars:

Vreselijk :cry: :cry: , toen ik dit gisteren hoorde…



koude rillingen, eer je jezelf bevrijd hebt is het voor kindjes al te laat…

Je moet er niet aan denken



:cry: :cry:



:kaars:

Ze (moeder en omstanders) kregen de deuren niet open :frowning:

Moeder was al uit de auto toen de auto het kanaal in rolde.

De kinderen hebben een kwartier in de auto gezeten las ik in de krant.

Lees net dit :cry: :cry:



Verslagenheid na Utrechts peuterdrama



door Chris Ververs

UTRECHT - Met tranen in de ogen staren getuigen naar het zwarte water van het Merwedekanaal waar twee broertjes van twee en drie jaar– gevangen in hun kinderzitjes op de achterbank van een zilvergrijze Peugeot – om het leven kwamen



http://images2-telegraaf.nl/multimed...eu_916160d.jpgFoto: Chris Ververs



„Mijn zoon zag de kinderen zitten in hun kinderzitje, terwijl de auto steeds dieper zonk. Dat beeld raakt hij nooit meer kwijt�, huivert Betje van de Vorstenbosch (52).

Gistermorgen parkeert een jonge moeder haar auto aan de Keulsekade in Utrecht nabij de Douwe Egbertsfabriek waar ze werkzaam is. Terwijl ze naast de auto staat, ziet ze tot haar afgrijzen hoe de auto langzaam vooruit rolt. De wanhoop nabij grijpt ze het portier en begint luidkeels te schreeuwen. „Mijn kinderen, mijn kinderen. Help, mijn kinderen zitten nog in de auto!�, gilt ze terwijl de zich aan de wagen vastklampt. Ook na de plons in het water laat ze niet los.

De 32-jarige Kobus Semler, is juist op dat moment zijn zodiac (opblaasbare rubberboot met harde bodem) op de trailer aan het plaatsen als hij de noodkreet hoort. Semler bedenkt zich geen moment en duikt het koude water in. „Ik ben er heen gezwommen. Mijn broer Nelis kwam met het bootje achter me aan. Wat ik gezien heb, heeft me echt heel erg geraakt. Meer kan ik er even niet over kwijt�, stamelt de zwaar aangeslagen man.

Kobus’ moeder Betje wil het wel vertellen. „Hij heeft die vrouw in zijn boot geholpen en is naar de auto gedoken. Ik ben bang dat hij de beelden die hij gezien heeft van die kinderen nooit meer kwijtraakt…�

De twee kinderen worden met hulp van meerdere omstanders uit het water gehaald en op de kant gereanimeerd. Onder motorbegeleiding worden de twee kleintjes met grote spoed naar het UMC vervoerd, maar ze overleven het niet.



:kaars: :kaars: voor de kindjes :kaars: :kaars:



Wat een nachtmerie zeg :cry:

Gewoon echt intense kippevel en tranen in mijn ogen. Echt gruwelijk :cry:

Bah ik kan wel janken… :cry: :cry: :cry:

Ik kan hier zo niet mee omgaan, laat staan die arme moeder/alle familie. Gek van verdriet zou je toch worden… :kaars: :kaars: voor die twee arme kleintjes.

@mayo28 wrote:

Ik las het vanochtend in de krant :cry:



Echt hoor, te water raken…mijn allergrootste angst

(ik zag ook een foto van die kade, echt nevernietnooitniet dat ik dà à r zou parkeren. Dit is geen verwijt naar de moeder overigens)




Ik hoorde vandaag op mijn (ik werk in Utrecht) dat er dus wel vaker wat mis gaat op die kade. Het loopt schuin af en geen dorpel oid. En als je dan je handrem niet gebruikt.



echt vrschrikkelijk

En nu pas hebben ze er iets neergezet ter bescherming, zag het net bij het nieuws…

Is te laat voor die kindjes zei die vrouw… Ja idd… jammer genoeg wel :cry:

@Bella wrote:

@mayo28 wrote:
Ik las het vanochtend in de krant :cry:



Echt hoor, te water raken…mijn allergrootste angst

(ik zag ook een foto van die kade, echt nevernietnooitniet dat ik dà à r zou parkeren. Dit is geen verwijt naar de moeder overigens)




Ik hoorde vandaag op mijn (ik werk in Utrecht) dat er dus wel vaker wat mis gaat op die kade. Het loopt schuin af en geen dorpel oid. En als je dan je handrem niet gebruikt.



echt vrschrikkelijk




ik fietste daar vroeger altijd langs. Vroeg me na een avond doordrinken altijd af of ik er niet eens in zou kletteren… Was vroeger een geliefde zwemplek.

Verschrikkelijk naar :cry:

Dit kom je als ouder toch niet te boven :cry: wat een nachtmerrie



:kaars: :vlinder: :vlinder: :kaars:

@Rooike wrote:

En nu pas hebben ze er iets neergezet ter bescherming, zag het net bij het nieuws…

Is te laat voor die kindjes zei die vrouw… Ja idd… jammer genoeg wel :cry:


Nu pas? Op die plek was officieel geen parkeerplaats en toch stonden er veel auto’s. Het was meer een aanlegkade voor de schepen. De gemeente had idd wat aan moeten doen maar het is niet aan de gemeente te verwijten dat het met ernstige gevolg is afgelopen.



@Lydia; kon je daar vroeger zwemmen?

vreselijk nieuws mijn maag draaide om toen ik het hoorde. De moeder zou de handrem vergeten zijn of niet goed aangetrokken hebben…wat zal ze een ontzettend schuld gevoel hebben…en dan nog dat vreselijke beeld erbij dat je je kinderen onder water ziet zitten in de auto en de deuren niet meer

open kan krijgen…verschrikkelijk. Ik las dat ze nog een 3e kindje hebben gelukkig dan hebben ze nog iets om voor door te leven.



het ergste is nog dat ze bij de brandweer zo druk zijn met duikteams te schrappen ivm bezuinigingen waardoor ze later ter plaatse kunnen zijn. Ik hoop dat ze hier hun conclusie uit trekken en niet zo raar doen. Als je nu te water raakt ben je echt verloren.



kleine mannekes rust zacht gelukkig zijn jullie saampjes :kaars: :kaars:



gr marina

iedere keer als ik er aan denk of iets lees ervan dan wordt ik misselijk…vreselijk…heb er geen woorden voor.



Lieve kindjes rust zacht! :kaars:



ps ik kwam op een blog terecht van hun papa…

een trotse papa die verteld over zijn opgroeiende kids met prachtige foto`s…ik kan alleen maar huilen als ik er naar kijk.

Wat een prachtige mannetjes! :vlinder:

@marientje wrote:

Ik las dat ze nog een 3e kindje hebben gelukkig dan hebben ze nog iets om voor door te leven.





gr marina




Marina, wat zeg je nu :o Kindjes zijn niet inwisselbaar hoor. eentje overlijd ach gelukkig heb ik er nog eentje.



Zo bedoel je het vast niet maar het staat er heel kwetsend :cry:

@ariel wrote:

@marientje wrote:
Ik las dat ze nog een 3e kindje hebben gelukkig dan hebben ze nog iets om voor door te leven.





gr marina




Marina, wat zeg je nu :o Kindjes zijn niet inwisselbaar hoor. eentje overlijd ach gelukkig heb ik er nog eentje.



Zo bedoel je het vast niet maar het staat er heel kwetsend :cry:




ik lees het heel anders: als mij als moeder dit vreselijke leed zou gebeuren en ik al mijn kinderen kwijt zou raken, zou ik heeeeel veel moeite hebben de zin van mijn leven nog te zien. Als ik nog een kindje zou hebben, dan zou ik wslk ondanks al het vreselijke verdriet dat op mijn schouders rust, een reden zien om door te gaan; er is nl nog een kind dat recht heeft op de zorg en liefde van haar moeder.

Heeft helemaal niks met inwisselbaarheid te maken.

Ik denk dat Marientje bedoelt dat het 3e kindje hen waarschijnlijk overeind zal houden, dat ze nog een doel (moeten) hebben om door te leven. Alhoewel hun wereld ingestord is… het blijft regelmatig door m’n hoofd spoken.



Ik zag gisteren via VTM (belgië) beelden dat de moeder nog in een isolatiedeken aan de kant stond en heel erg overstuur was :cry: … wat verschrikkelijk… en ondertussen waren de reddingswerkers in het water zoekende om de kindjes uit de auto te krijgen…



:kaars: :kaars:

Fiep, zowat tegelijk gespot :wink: . Zo dacht ik er ook over.



Sterretje, zou ik een PB mogen van die blog?

twee prachtige jongetjes met mooie krullen en stralende ogen, een prachtig gezinnetje…zo vol leven en liefde

twee prachtige namen die nooit uitgewist zullen worden…

en een groot verdriet dat nooit meer weg zal gaan



dat de mama overstuur aan de kant stond…dat kan niet anders :cry: ik raak er ook van overstuur als ik het lees …en de foto s zie van die mooie kereltjes…



een paar jaar geleden is hier in de buurt iets dergelijks gebeurt, mama reed per ongeluk door onbekende oorzaak t kanaal in, de twee kinderen op de achterbank konden niet gered worden

en nog elk jaar lees ik op die dag de rouwadvertentie…zo n diep verdriet, het raakt me telkens weer

hoe kan t je als moeder niet raken , een andere moeder die zoiets is overkomen… :kaars: :kaars: :kaars: :kaars:

Afschuwelijk he… :frowning:

Mijn man zei gister ook je mag hopen dat ze nog een kindje hebben, anders spring je toch meteen van een flat…? Zo las ik de opmerking dus ook.