kinderen en kleren

Gisteren komt Noria binnen met Elke ons buurmeisje en zegt ’ mama mogen we boven spelen op mijn kamer ’ ja is goed meiden. Beide gaan naar boven, hoor ik opeens een gerommel ik roep naar boven of alles goed is, ja hoor alles goed. Beide meiden komen even naar beneden voor wat drinken, wat mij al opvalt is dat Elke een spijkerjasje aanheeft die Noria ook heeft, maar ja niet doordenkend wat de meiden aan het doen zijn. ’ mogen we naar boven met onze drinken’’ ik zeg dat het goed is. Belt de moeder van Elke later op of ik haar naar huis wil sturen. Ik roep Elke en het duurt even en duurt even, dan komt ze naar beneden en zie dat ze haar spijkerjasje niet meer aanheeft dus ik vraag aan haar waar die is. Het is even stil bij haar en zegt dat ze deze is vergeten en loopt naar boven om hem te pakken. Beneden trekt ze haar bodywarmer aan en zegt nog even gedag en gaat naar huis toe.

Ik roep Noria naar beneden zodat we ook zo gaan eten.

Het valt mij al op dat ze andere kleren aanheeft, ’ Noria waar zijn je kleren die je aanhad naar school ’ Ze kijkt mij aan ‘mama heb limonade gemorst en toen waren mijn kleren nat’ ik zeg tegen haar dat ze het volgende keer gewoon eerlijk moet zegen. ’ waar liggen die kleren nu zeg ik tegen haar ’ Noria ’ in de wasmand mama ’ ik zeg dat het goed is.

Die avond komt de moeder van Elke op visite voor de koffie opeens zegt ze ’ weet jij dat Elke kleren aanhad van Noria en vermoedelijk dat Noria de kleren van Elke ’ ik zeg nee en vertel wel dat het me wel opgevallen was dat ze andere kleren aanhad. De buurvrouw zegt ’ toen ze thuis kwam had ik even niks de gaten, ze kwam thuis met haar bodywarmer en een spijkerjasje. Bij het eten zat ik te kijken naar de t-shirt die ze aanhad en op een of andere manier klopte het niet en ze zat continue te wiebelen met haar kont en benen het leek of wel moest plassen. Ik vragen maar nee hoor. Na het eten, blijf ik toch naar die t-shirt kijken en denk nog steeds hier klopt iets niet. Ik kijk toch even goed naar de t-shirt en deze blijkt te klein voor haar te zijn, ze heeft voor haar t-shirts 1 maat en deze was duidelijk kleiner en er zat een naambandje in van Noria. Ik kijk ook naar haar broek, en ja hoor ook de broek is niet van haar wegens een kleinere maat. Ik vragen wat ze gedaan hebben, zegt ze dat een verkleedpartijdje hebben gedaan ’

Ik loop naar boven met de buurvrouw en we kijken ik in de slaapkamer van Noria , een grote zooi, overal kleren die Noria druk aan het opruimen is (proppen in de kledingkasten) Ik kijk Noria aan en vraag wat ze gedaan hebben en Noria zegt ook dat ze een verkleedpartij hadden gedaan. Wij lachen natuurlijk, dit kunnen alleen onze meiden doen. Noria is wat kleiner dan Elke en daarom zat Elke tijdens het eten te wiebelen wegens de te kleine broek. Noria had een roze t-shirt aan met korte mouwtjes (die dus van Elke was) en Elke had een witte t-shirt met lange mouwtjes aan (die dus van Noria was) . Beide meiden hadden een driekwarts broek aan, maar die van Noria was natuurlijk kleiner van maat. Ook het spijkerjasje die Elke aanhad was van Noria.

Hebben jullie kinderen ook wel eens zo’n verkleedpartijtje, of trekken ze wel eens kleren aan van een kindje. Natuurlijk wel kleren van hetzelfde geslacht, dus meisje meisje of jongen jongen.

Ze hebben dus leuk gespeeld?

tja, dat is hier orde van de dag…

Oh jaah herkenbaar hoor…

Alleen hier is t Sem die graag kleren past van zijn zus

en dan t liefst de badpakken en bikini’s die maten te groot zijn :mrgreen:

ik dacht ook al, een heel verhaal en dan komt er misschien nog een clou ofzo, maar ze hebben dus gewoon verkleed :mrgreen:

Euh, ja dat is hier ook standaard, als ze boven spelen, gaan altijd de kleren uit en verkleedkleren aan, of dingen van elkaar.

Dat hoort erbij hoor!

@Esther28 wrote:

ik dacht ook al, een heel verhaal en dan komt er misschien nog een clou ofzo,

de clou was stiekem natuurlijk dat jongetjes niet mee mogen doen met verkleden met meisjeskleding, en meisjes niet met verkleden als het om stoere jongenskleding gaat :angel: