kinderen en asperges

mijn zoon is verzot op asperges, maar de kopjes krijgt hij niet. Niet omdat ik ze liever zelf opeet, maar omdat hij ze niet lust.

Ik offer me dus op door de kopjes op te eten, als hij goed de rest opeet.

En de bel doet het wel, in beide huizen (zijn aan het verhuizen)

Nou, van de week hadden we pasta met asperges. Dan snijd je die dingen in stukjes van pak m beet een cm of 5 en toen heb ik bij het opscheppen wel zo zitten uitkienen dat de stukjes met de kopjes op mijn bordje terecht kwamen.

Oh en mijn bel doel het ook al zeker 12 jaar niet.

Lekker rustig hoor, ben ook vrij van deurwaarders en ander ongewenst gespuis 8)

Asperges vinden wij alle 3 helemaal :drool: :drool: :drool:

Even helemaal off topic

Het valt mij op dat er altijd als het om groenten gaat toch redelijk veel mensen zeggen BAH VIES :sick: , dat snap ik echt niet. Ik ben dol op alle groenten :mrgreen: sommigen vind ik lekkerder dan anderen, maar ik laat niets staan, ben ik dan raar :think: :shifty:

ik heb volgens mij nog nooit asperges gekookt :eh: maar vind ze wel lekker. Misschien toch maar eens doen!

Ik heb een koeiebel als deurbel. En die horen we zelf niet maar de hond gelukkig wel; dus eigenlijk is dat onze bel :slight_smile: .

@Madre wrote:

en inderdaad doet mijn deurbel het niet… :lol: :lol: :lol:

“Ik moest kloppen want de bel doet het niet!”

Ja de kids krijgen ook de kopjes van de asperges, die vinden zij ook het lekkerste! Moet zeggen, Thomas tenminste, SL heeft ze nog niet gegeten, die heeft vanavond voor het eerst olijven gehad, vond ze ook erg lekker!

Yves pikte eens een olijf van mijn bord in de veronderstelling dat het een druif (duif) was, heeft vervolgens alles uitgespugd (op de grond) en stond nog geruime tijd met z’n vingers in z’n mond te graaien om ieder overgebleven stukje te verwijderen :mrgreen: . At vervolgens geen druiven meer :think: .

Gelukkig is het goed gekomen maar olijven bied ik voorlopig maar niet aan denk ik…

Asperges vind ik nou echt niks bijzonders he, snap de asperge hype nooit zo. Ik lust ook alle soorten groente trouwens maar asperges koop ik eigenlijk nooit, vind ze vaak erg duur en zoals ik al zei, niet bijzonder ofzo, maar ALS ik ze zou kopen dan zouden mijn kindjes zich mogen uitleven op de kopjes hoor! :smiley:

P.S. Deurbel werkt.

De kopjes moeten er toch af???

@Rooike wrote:

neeeeeeeeeeeeee, die zijn het lekkerste…De kontjes moeten eraf… :wink:

Uiteraard in zijn geheel!

Onze bel doet het en de stekker kan er niet uit…

We hebben een ouderwetse koperen trekbel! :inlove:

Anne eet de hele asperge :smiley:

En de deurbel werkt hier wel maar net als sommigen is de stekker uitgetrokken. Bekende komen achterom, dus iedereen die van voor komt kennen we niet en hoeven we ook niet te kennen :angel: . Als we weten dat er een pakketje of zo komt dan zetten we de bel aan.

@Rooike wrote:

haha, dat vind ik toch wel de giller van dit topic!!!

ik ben dus een beetje zoals sonne; hij mag ze van mij uiteraard best, maar ik ben in dit geval niet heel eerlijk in het verdelen :angel: vind het toch een beetje zonde zoiets lekkers zo nonchalant in mijn zoons mond te zien verdwijnen terwijl ie de rest van de asperge praktisch net zo lekker vindt…

(overigens is nano niet helemaal een culinaire barbaar; je kunt um wakker maken voor olijven in knoflook gemarineerd :drool: )

Hier eten de kinderen nagenoeg niets, maar als ze zouden willen mogen ze van mij ook de kopjes eten hoor.

Nu gaan de asperges over het algemeen allemaal op mijn en Ruuds bord en dat vinden we ergggg :liar: :liar: :angel: :mrgreen:

Eet ze vanaaf, lekker ouderwets met plakje ham, gekruimeld ei en witte saus :drool:

Onze deurbel is een nare nieuwbouw-tetter bel die keihard brommend “trrrrrriiiiiiiiiiiiinggggggggg” doet.

Hij doet het echter alleen als je de knop erg hard induwt. Dus hier kloppen er ook veel :thumbup:

Enne… ik heb er echt de schurft aan als mensen eten uberhaupt “vies” noemen. Mijn kinderen mogen dat ook absoluut niet.

Zij vinden het persoonlijk niet lekker of niet smaken, maar vies is wat anders… Poep is vies zeg ik altijd. Wat jij niet lekker vind, eet een ander met smaak op. Dus Vies :hand: vreselijk om zo over voedsel te praten. :shifty:

:drool: Asperges. mjammie. Op de bbq ook erg lekker.

Dit eet Tejo gewoon met ons mee. ik kook dit dan ook niet in het zout.

De koppies eet hij ook, maar omdat ik het prak vind ik het eigenlijk ook best een beetje zonde dat ik de kop niet zelf houd :wink:

Het is 1 van zijn favorieten hapjes, maarja, het is dan natuurlijk ook erg lekker :thumbup:

De deurbeur functioneerd hier prima.

Ik woon op een hoekhuis, de woonkamer is aan de voorkant en ik vind het altijd zo grappig dat wanneer er belletje wordt getrokken je 1 of meerdere kinderen voor het raam langs weg ziet rennen :lol:

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

@fiep klophout wrote:

@Rooike wrote:

haha, dat vind ik toch wel de giller van dit topic!!!

ik ben dus een beetje zoals sonne; hij mag ze van mij uiteraard best, maar ik ben in dit geval niet heel eerlijk in het verdelen :angel: vind het toch een beetje zonde zoiets lekkers zo nonchalant in mijn zoons mond te zien verdwijnen terwijl ie de rest van de asperge praktisch net zo lekker vindt…

(overigens is nano niet helemaal een culinaire barbaar; je kunt um wakker maken voor olijven in knoflook gemarineerd :drool: )
Je had et wat mij betreft niet beter kunnen verwoorden.

Tis gewoon jammer als zoiets lekkers zo achteloos in dat kleine bekkie verdwijnt.

En knoflook olijven worden hier ook snel acterelkaar naar binnen gepropt. En als je Delta vraagt wat ze op haar brood wil is het (nog steeds) ailloli of humus.

Oh en ik dacht eigenlijk dat Rooike ironisch was :think: