Kinderen bezig houden

Ik vroeg me af: hoe lang houden jullie je kinderen op een dag bezig. Dus echt één op één contact; samen tekenen, samen een spelletje doen, etc. En hebben jullie ook een soort van dagritme?

Ik ben benieuwd?!

Ik ben eigenlijk de hele dag door wel met Chris bezig, hij mag me met simpele huishoudelijke taken helpen en 's middags na de boterham gaan we samen een uurtje knutselen.

Afhankelijk van Abby haar humeurtje natuurlijk want som heeft zij ook even mijn aandacht nodig en dan zit Chris eventjes alleen te knutselen of kleuren.

Gelukkig ligt Abby dan vaak te slapen zodat mijn één op één tijd met Chris niet vaak onderbroken wordt.

dat verschilt heel erg. hij heeft periodes dat hij zelf nergens toe komt en dat we dus veel samen doen, maar meestal gaat ie lekker zelf zijn gang. dan help ik hem af en toe met een toren bouwen, of we spelen een spelletje samen, maar verder is ie dan gewoon zelf in de weer met uh tja, ik vraag me nog steeds af waar ie dan allemaal mee bezig is :mrgreen: met een beetje hutjes bouwen van lakens, of met in de zandbak spelen, of met van de stoelen een trein maken.

hier hetzelfde als bij Fiep denk ik.

de kids kunnen heel lekker zelf spelen en meestal beperkt de ‘entertainment’ zich tot even een boekje voorlezen. Kleien doen ze ook heel graag, maar dan ga ik meestal in de keuken erbij zitten om bijv. aardappels te schillen.

Echt knutselen doe ik maar weinig met ze eigenlijk :think: ze houden allebei niet van kleuren enzo. Knippen vind Teun wel heel leuk, maar ook dat doet hij dan zelf en ik ben in de buurt.

Met dit weer zijn ze de hele dag buiten en amuseren ze zich zelf. Ik ben dan meestal in de tuin bezig.

Rhodé kan erg goed zelf spelen, maar ik zorg er wel voor dat ik minstens 1x per dag een vol half uur echt met haar bezig ben. Vaak is dit spelen met de knuffels of ‘ziekenhuisje’ spelen (mag ze dus helemaal zelf kiezen).

Voor de rest van de dag speelt ze zelf binnen of buiten.

Soms is ze om 08.00uur 's morgens al op haar fietsje aan het fietsen buiten :zzz: :inlove: . Komt binnen om wat te drinken waar we vaak een boekje bij lezen en gaat weer lekker haar eigen gangetje.

Wel sta ik eigenlijk de hele dag ‘in contact’ met haar. Ze praat veel tegen me, en ik geef ook bijna altijd antwoord. Ze vraagt regelmatig of ik even kom kijken, of ik ga zelf even kijken wat ze aan het doen is, geef haar een knuffel of kus en complimenteer haar voor het feit dat ze zo lekker aan het spelen is.

Ook Amélie kan zich prima zelf vermaken (ik heb echt geboft met m’n kids…ik weet het!) die vind het zelfs heerlijk om in haar eigen wereldje dingen te ontdekken. Mij heeft ze vooral nodig voor een boekje of om kilometers aan de hand te lopen haha.