Hallo,
Ik werk al 3,5 jaar niet meer maar nou heb ik morgen een sollicitatiegesprek voor een baantje van 12 tot 20 uur per week.
Helaas heb ik niemand in de buurt die op Mariano kan passen.
Als ik hem naar de kinderdagverblijf breng wat zou ik dan moeten betalen?
Ik wil natuurlijk niet gaan werken en er niks aan over houden
Esmie
de kosten voor mijn kinderdagverblijf zijn 55 euro per dag (of 50 exclusief maaltijd en luiers), een behoorlijke bulk, maar lang leve de belastingdienst, die in mijn geval alle sbetaalt op 25 euro p.m. na. Ik denk dat het voor jou dus niet zo zeer belangrijk is hoeveel een kdv kost, meer hoeveel je terug krijgt van de belastingdienst!
je kunt het ook kijken op toeslagen.nl wat je van de belastingdienst terugkrijgt… maar ik snap nooit zo hoe ik het moet invullen, want ik krijg meer terug dan dat ik op de site bereken…
het kost mij voor nu 1 dag 272 per maand
je kunt het ook kijken op toeslagen.nl wat je van de belastingdienst terugkrijgt..
dat zou ik idd even doen maar...............
je meot dan wel ook weten wat je verdient dus meteen ff vragen bij je sol gesprek :wink:
en ook van je hubbie overigens. ons viel het heel erg mee, de belasting betaald best veel :mrgreen:
Krijg je dat ook meteen na aanvraag dan?
Of duurt dat wel even?
Hier is het 12 euro en nog iets. 's Morgens heeft hij zelf zijn boterhammetjes en melk mee. 's Middags krijgt ie eten en om drie uur ook.
De pampers zijn wel van thuis mee te brengen.
En we kunnen dan veel in de belanstingen stoppen.
Wij betalen 5,25 per uur en het kan allen per dag deel = 2x 5 uur per dag. Amélie gaat 2 volle dagen, maar ik haal haar altijd eerder op, maar dat geld krijg je niet terug.
Hoi Esmie,
Mik gaat 2 ochtenden mee naar mijn werk zoals je weet en dat komt neer op de volle prijs van 250 euro in de maand.
Zelf betalen wij maar 39 euro, de rest krijgen we van de belastingdienst.
Dit is wel inkomen gerelativeerd.
Je kunt idd een proefberekening maken op de site van de belastingdienst, mocht je dat niet lukken, mag je mij wel een PB sturen met je gegevens dan wil ik wel voor je kijken.
Normaal duurt het 8 weken voor je aanvraag in behandeling is genomen.
Het kan dus zijn dat je 1 of 2 maanden het hele bedrag moet voorschieten maar dat krijg je bij de eerste storting gelijk verrekend en dus je voorgeschoten geld terug.
Succes, kinderopvang is echt niet zo duur als heel veel mensen nog denken helemaal niet meer sinds de nieuwe wet kinderopvang.
Groetjes Bianca
In de periode dat ik alleenstaande ouder was, was mijn eigen bijdrage (dat is dus kinderopvangkosten min de belastingbijdrage) maar 17 euro!!! Ik betaal nu al meer aan overblijfkosten per maand
Nu woon ik weer samen en hebben wij samen ruim 1 1/2 maandinkomen en is onze eigen bijdrage voor 2 dagen BSO ong. 37 euro…
Kinderopvang is idd echt niet zo duur als je bedenkt dat je echt een heel groot gedeelte gecompenseerd krijgt van de bd.
Maak gewoon een proefberekening. Kijk op een website van een kinderopvangstichting. Daar staan zeker uurprijzen op en uit hoeveel uur een opvangdag (gemiddeld) bestaat. Schat een inkomen in en maak een proefberekening. Je zal verbaasd zijn over hoeveel je ong. terugzal krijgen van de bd
Ik heb toevallig een week of 3 geleden mijn kinderopvang toeslag gewijzigd en heb vandaag al bericht gehad van de bd. Dus het kan sneller gaan dan 8 weken. Het kan he, misschien heb ik gewoon geluk gehad
Hoihoi,
Het hangt per kdv af wat het uurbedrag is wat zij rekenen en natuurlijk hoeveel uur jij afneemt.
Je kan er vanuit gaan (met twee salarissen) dat de belasting ongeveer 3/2 terug betaald en jij 3/1 van het totaal bedrag.
Hopelijk ben je wijs geworden van toeslagen punt nl.
Succes :mrgreen:
@F’lien wrote:
Hoihoi,
Het hangt per kdv af wat het uurbedrag is wat zij rekenen en natuurlijk hoeveel uur jij afneemt.
Je kan er vanuit gaan (met twee salarissen) dat de belasting ongeveer 3/2 terug betaald en jij 3/1 van het totaal bedrag.
Hopelijk ben je wijs geworden van toeslagen punt nl.
Succes :mrgreen:
beetje lullig als je 3/1 moet betalen
Ik denk dat je 1/3 bedoelt
Ons kost het € 110,- per maand voor 25 volle dagen per week. Niet veel dus!
@patricia26 wrote:
Ons kost het € 110,- per maand voor 25 volle dagen per week. Niet veel dus!
???
ik denk en ik denk…
nee, ik kom er niet uit, 25 volle dagen per week ???
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Ik lig ff helemaal in een deuk hier!
2 dagen per week bedoelde ik dus…(heb lange nagels haha)
:-*
haha…ik ziet hier zo te lezen en jullie antwoorden zijn zograppig…
25 dagen in de week… 3/1…leuk meiden…
Tim gaat nu 1 dag[gaat 2 dagen worden]per week en wij zijn zelf 60 euries kwijt…zit alles bij dan…eten, drinken, luiers enz enz…dus vind dat goed te doen…maar vlgs mij hoe minder je verdiend hoe meer je terug krijg…
@El73 wrote:
Zit alles bij dan…eten, drinken, luiers enz enz…dus vind dat goed te doen…maar vlgs mij hoe minder je verdiend hoe meer je terug krijg…
Ja, bij ons is het ook inclusief dit alles.
weten jullie dat je ook kinderopvangtoeslag terugkrijgt als je voor gastouder kiest.deze moet wel bij gastouderbureau aangesloten zijn
je betaald dan alleen de afgesproken uren dus als je tot 15 uur werkt hoef je niet de hele middag opvang te betalen.
zijn heel veel zelfstandig werkende gastouders die hier hun beroep van hebben gemaakt.vangen maximaal 6 kindjes op vaak minder om kleinschalinge opvang te kunnen bieden,zodat kindjes in huiselijke omgeving opgevangen worden.deze opvang is bij de gastouder meestal in eigen woonruimte die aan opvang is aangepast,en controlles krijgt via het gastouderbureau.
dit zijn ook de gastouders die zelf voor noodopvang bij vakantie en ziekte zorgen,mochten ouders zelf niemand achter de hand hebben