kinderboekenweek / eetsmakelijk help?

aangezien het met eten te maken heeft :angel: zet ik het maar hier neer



morgen moet Luna iets lekkers mee naar school nemen…



ik heb niet echt uitleg gekregen over hoe en wat enige wat in de brief staat is



wij sluiten het thema eetsmakelijk af op donderdag ochtend.

Wij nodigen u uit om dan tijdens dit koffie-uurtje wat lekkers te presenteren, wat u samen met uw kind thuis heeft gemaakt.

wij zorgen dan voor een kopje koffie of thee.





allemaal leuk en aardig… :shifty: gisteren die brief gehad gisteren griepje gekregen

vandaag nog niet lekker en heb Luna de deur uitgeschopt naar oma :shifty: 8) (de hele brief dus vergeten dus ook niet gedacht oma ermee op te schepen :oops: :wall:)



ofwel nu zit ik ziek te zijn moet ik iets maken met Luna voor morgen op school…

maar wat?? moet ik het zien als ontbijt of gewoon lekkers als cake of koekjes of…? (wat is er makkelijk en snel klaar…?) ofwel help :oops: :shifty:

Rice krispy cakes

100 gram melk chocola smelten en er 150 gram rice krispies door roeren, in cupcake papiertjes scheppen en laten afkoelen.



Kan je ook met bran flakes en rozijnen doen, als je het wat ‘gezonder’ wilt maken.



Of brood met smeerkaas of ham ofzo beleggen, en met koekjes vormpjes uitsteken.

@Nefarious wrote:

Rice krispy cakes

100 gram melk chocola smelten en er 150 gram rice krispies door roeren, in cupcake papiertjes scheppen en laten afkoelen.



Kan je ook met bran flakes en rozijnen doen, als je het wat ‘gezonder’ wilt maken.



Of brood met smeerkaas of ham ofzo beleggen, en met koekjes vormpjes uitsteken.




rice krispies nog nooit van gehoord :oops: en rozijnen lust ze niet :frowning:



die boterhammen klinken lekker simpel :thumbup: :lol:

Kellogg’s gepofte rijst korrels. Ik kan zo snel geen plaatje vinden waar het duidelijk op staat, maar de kellogs.be site heeft het. Staat bij de cornflakes.



En de rozijnen hoeven niet. Doe je het lekker met gewone cornflakes en melk chocola.

:drool:

pannenkoekentaart :thumbup:



Je bakt een stapeltje pannenkoeken (hier meestal een stuk of 8 a 10) en smeert tussen elke pannenkoek een laag appelstroop voor een appeltaart of een laag jam voor een aardbeientaar.

Evt toefjes slagroom erop en klaar.



Kost een drol, is zo klaar en je dochter kan geweldig helpen door eitjes te breken voor t beslag, te helpen met een lepel beslag in de pan doen, jam ertussen smeren enz…



Is hier altijd een big hit :thumbup:

cocktailworstjes in bladerdeeg of croissantdeeg wikkelen en dan een kwartiertje in de oven - lekker simpel en leuk om samen te maken

@Mejis wrote:

cocktailworstjes in bladerdeeg of croissantdeeg wikkelen en dan een kwartiertje in de oven - lekker simpel en leuk om samen te maken




oh dat is wel heel simpel ja

dat is wel te doen in de ochtend en dan is het nog warm ook





Cell: oei klinkt lekker zie mezelf alleen niet om 7.30 pannenkoeken gaan staan bakken maar zo een keer in de avond :drool: :thumbup:
Cell: oei klinkt lekker zie mezelf alleen niet om 7.30 pannenkoeken gaan staan bakken maar zo een keer in de avond

Je hebt ook kant-en-klare pannekoeken natuurlijk :wink:

@Mejis wrote:

Cell: oei klinkt lekker zie mezelf alleen niet om 7.30 pannenkoeken gaan staan bakken maar zo een keer in de avond


Je hebt ook kant-en-klare pannekoeken natuurlijk :wink:




ja… :sick: :oops:

@Angel & Luna wrote:



ja… :sick: :oops:


Die zijn best te eten?



Anders misschien muffins uit zo’n pak waar je alleen water (oid) aan toe hoeft te voegen? Is ook in een minuut of twintig klaar. Zanddeegkoekjes (oid) zijn ook snel gemaakt (en er bestaan ook van die pakken voor koekjes). :slight_smile:

@Angel & Luna wrote:

@Mejis wrote:
cocktailworstjes in bladerdeeg of croissantdeeg wikkelen en dan een kwartiertje in de oven - lekker simpel en leuk om samen te maken




oh dat is wel heel simpel ja

dat is wel te doen in de ochtend en dan is het nog warm ook





Cell: oei klinkt lekker zie mezelf alleen niet om 7.30 pannenkoeken gaan staan bakken maar zo een keer in de avond :drool: :thumbup:




Die knakworstjes zijn idd simpel en kinderen vinden het erg lekker.

Ik maak ze ook geregeld op mijn werk en ik maak er dan rond de 60 (2 blikken mini knakworstjes en 1,5 pak bladerdeeg ongeveer)

en het is binnen no time op! :drool: