kinderbijslag aanvragen

hoiii



ff een vraagje . hoe zit het met het formulier van de kinderbijslag

bij me eerste kreeg ikhem dezelfde week nog thuis… nu heb ik nog niks en kan ik bij agis ook nog geen burger service nummer door geven en heb ook geen idee waneerik dus me kinder bijslag voor de kleine meid ga krijgen?



iemand een ideetje???





groetjesss

Op de site van de kinderbijslag staat:



En bij een tweede kind?

Komt er verdere gezinsuitbreiding? De SVB krijgt ook dan van de gemeente uw gegevens. Wij sturen u vervolgens een brief met de informatie over uw kinderbijslag.




Volgens mij krijg je ene brief met het bedrag en is de aanvraag al automatisch geregeld.

ja klopt en je krijt voor de eerste keerkinderbijslag op 1 april dan in jou geval wat kinderbijslag betaald na een kwartaal.

en je kind moet wel voor het kwartaal geboren zijn.

dus 1 januari pak je dan nog niet mee.



groetjes tamara

hmmzz dus ik zal nog maar ff wachten met bellen waar die brief blijft



maar kan dat geen kwaad met agis want kan haar nit op depolis zetten zonder burgers service nummer?



afkloppen hoor maar heb liever dat de verzekeringen in orde zijn

dat vind ik wel raar ik heb nathalya nog steeds zonder dat nummer op de polis staan bij cz en ik heb gewoon haar pasje gekregen

dus dat weet ik niet hoe dat zit dan

maar ik heb bij nathaly dat nummer geloof ik 2 maanden na haar geboorte van de belastingdienst gekregen.

dus dat zal dan nog wel komen



groetjes

ik kreeg hier een formulier van agis wat ik in moest vullen… zeweten wel al dat ze geboren is dat ging automatich…



bij felicia had ik alles binnen een week maar bijlindsay is alles laat zelfs de gehoortest is nog niet gedaan iedereen is denkik 2007 erg relaxed uitgegaan hihihi

ik heb dat formulier ook van de verzekering gehad maar heb het burger service nummer gewoon open gelaten en erbij gezet dat ik dat nog niet binnen had

en was blijkbaar goed

vergeet het nu steeds door te geven.



groetjes

aah kijkdoen ze dus nie moeilijk over?? dan gaat ikhem zomenteen lekekrop de bus doen hahah

ja hier ging het in ieder geval zonder problemen dus kan je het in ieder geval proberen.







groetjes

hier gaat het allemaal vazelf…je hoeft niks te doen (alleen je kind aanmelden bij de gemeente :wink:

Ik heb ze toevallig net aan de telefoon gehad aangezien ik dezelfde vraag had :wink: Toevallig he :mrgreen: gezien de leeftijd van onze nieuwe spruiten…



Kinderbijslag wordt ALTIJD achteraf betaald dus de eerste uitbetaling is pas in de 1e week van april. Dit loopt door TOT het kwartaal NADAT ze 18 geworden zijn (waar hebben we het nu al over :roll: ) dus als je gaat rekenen klopt het precies. Je piest niet naast de pot, maar krijgt het gewoon achteraf 8)



Oh ja en bij de zorgverzekeraar heb ik haar ook al aangemeld en deze hadden geen BSN nodig vertelden ze me. Gewoon doen dus!

Als je direct na de geboorte al hebt gebeld naar de verzekering is ze gewoon verzekerd. Ik zou het formulier terugsturen zonder nummer en het erbij zetten dat je die nog niet hebt.