Tja dat is dan zuur zeg Annelieske…
Man krijgt hier een basissalaris, en op grond daarvan zouden wij dus wel recht hebben op het kgb, maar hij krijgt er vergoedingen bij die hij voor zijn werk ook weer op maakt, en daarom denkt de belasting dat wij teveel verdienen. Wat gewoon niet zo is.
Soms word je er echt niet goed van…
@sassie1980 wrote:
We krijgen nu 195 euro per kind (0 tot 5 jaar) per kwartaal en dat zou dan (als je 35 euro per jaar eraf haalt) 186,25 euro per kind per kwartaal worden? Ik kan me niet voorstellen dat dit een enorme achteruitgang is voor iemand?
Saskia, volgens mij gaat het om 35 euro per kwartaal dus 160€ wat je dan krijgt… per kwartaal. Met meerdere kids is het gewoon bijv 70 euro of zelfs in jou geval 105 euro minder per kwartaal.
@Sweet-Love wrote:
@sassie1980 wrote:We krijgen nu 195 euro per kind (0 tot 5 jaar) per kwartaal en dat zou dan (als je 35 euro per jaar eraf haalt) 186,25 euro per kind per kwartaal worden? Ik kan me niet voorstellen dat dit een enorme achteruitgang is voor iemand?
Saskia, volgens mij gaat het om 35 euro per kwartaal dus 160€ wat je dan krijgt… per kwartaal. Met meerdere kids is het gewoon bijv 70 euro of zelfs in jou geval 105 euro minder per kwartaal.
nee is 35 euro per kind per jaar
Ik zie het idd nu op NU.nl staan…
Sociale Zaken
- Op het re-integratiebudget om werklozen aan een baan te helpen wordt 690 miljoen euro bezuinigd.
- Op de kinderopvang wordt 420 miljoen euro bezuinigd. Ouders gaan meer betalen, waarbij rekening wordt gehouden met lagere inkomens. Ook wordt de overheidsbijdrage in de vorm van de kinderopvangtoeslag gekoppeld aan het aantal gewerkte uren door de minst werkende partner.
- De kinderbijslag gaat met gemiddeld 35 euro omlaag per kind per jaar.
- Het kindgebondenbudget gaat iets omhoog, maar wordt tevens beperkt tot de eerste twee kinderen in een gezin.
- Er worden diverse maatregelen genomen om mensen langer aan het werk te houden. Er komt een zogenoemd vitaliteitspakket en er wordt in ieder geval gewerkt aan verhoging van de AOW-leeftijd van 65 naar 66 jaar in 2020.
- Per 1 januari gaan de Arbeidsinspectie, Sociale Inlichtingen- en Opsporingsdienst (SIOD) en Inspectie Werk en Inkomen samen in de nieuwe Inspectie SZW.
- Fraude in de sociale zekerheid door burgers en werkgevers wordt harder aangepakt met onder meer hogere boetes vanaf 1 juli.
- De bijstand wordt strenger om mensen meer te stimuleren aan het werk te gaan.
- Om het overheidsapparaat te verkleinen wordt begonnen aan het schrappen van banen. Bij uitkeringsinstituut en arbeidsbemiddelaar UWV moeten op termijn tussen de 5000 en 6000 banen verdwijnen, bij de Sociale Verzekeringsbank (SVB) 400 tot 450 en bij het ministerie circa 350 arbeidsplaatsen.
wat ik nou belachelijk vind dat de oranjes no steeds belachelijk veel geld krijgen,
ze worden nu 5 ton gekort ze krijgen nu nog maar 39,5 miljoen dat is toch absurd :shock: :shock:
35 euro per jaar minder - dat valt dan weer mee.
Ik dacht eerst ook 35 pk per kw.
Maar affijn ik hou mijn hart vast. Minder kb, meer zorgpremie, meer eigen risico, meer opvangkosten. We zullen het uiteindelijk wel weer overleven maar net als je denkt eindelijk eens je hoofd wat beter boven water te houden moet je weer flink gaan watertrappelen.
Ben ook heel benieuwd of ik nu wel blijf werken. Ze hebben het zo leuk over alleen de gewerkte uren toeslag bij de opvang maar weet mijn kdv dat ook? Denk ook voor hun problemen met salaris betaling, enz. Ik zit in het onderwijs en hou mijn kind dan 13 weken per jaar thuis maar daar kunnen ze geen andere kindjes voor bijnemen.
En die eigenrisico word ook teveel. Wij zijn allebei afhankelijk van medicatie, kunnen verder prima functioneren alleen zonder insuline niet. ( nee geen type 2 ) Dus weer 100 euro extra per jaar.
Zitten wel te hoog in inkomen dat we geen toeslagen verder krijgen dus dubbel balen.
We zullen het wel redden hoor, maar aanpassen word het zeker. Elke maand is toch weer een stukje langer als we hoopten…
@Bella wrote:
35 euro per jaar minder - dat valt dan weer mee.
Ik dacht eerst ook 35 pk per kw.
Maar affijn ik hou mijn hart vast. Minder kb, meer zorgpremie, meer eigen risico, meer opvangkosten. We zullen het uiteindelijk wel weer overleven maar net als je denkt eindelijk eens je hoofd wat beter boven water te houden moet je weer flink gaan watertrappelen.
Maar óók meer kindgebonden budget, meer combinatiekorting, hogere algemene heffingskorting, en alles bij elkaar denk ik dat het in ons geval er niet extreem somber uit ziet.
Wat is een combinatiekorting? :think:
@Mariiyelle wrote:
Wat is een combinatiekorting? :think:
U krijgt de inkomensafhankelijke combinatiekorting als u voldoet aan de volgende voorwaarden:
•In 2010 hoorde minimaal 1 kind bij uw huishouden. Dat was voor ten minste 6 maanden. Het kind was op 31 december 2010 jonger dan 12 jaar.
•Dit kind was in die periode bij de gemeente ingeschreven op uw woonadres. Bij co-ouders mag dat ook op het woonadres van de co-ouder zijn.
•Uw inkomsten uit werk in 2010 (loon, winst of bijvoorbeeld freelanceinkomsten) waren hoger dan € 4.706 of u kreeg de zelfstandigenaftrek (of kon deze krijgen).
•U had geen fiscale partner. Of u had wel een fiscale partner, maar uw inkomsten uit werk waren minder dan die van uw fiscale partner
Dan val ik er idd niet over want onze beide salarissen waren hetzelfde…
Maar was benieuwd wat het inhield…