Kinderactiviteiten in Amsterdam

Volgende week zondag gaan we ’s morgens op kraambezoek in Amsterdam, en als we er dan toch zijn, dan lijkt het me leuk om aansluitend (aan het begin van de middag) iets leuks te gaan doen met Laura.

Dan denk ik bijvoorbeeld aan een theatervoorstelling, museum of speciale kinderactiviteiten. Een rondvaart hebben we al eens gedaan, dus dat valt af. Verder ken ik Amsterdam eigenlijk niet zo goed (behalve het winkelgebied dan).

Heeft iemand leuke tips voor een uitje/activiteit met een kleuter?



En in het verlengde daarvan, tips voor kindvriendelijke restaurants waar we lekker kunnen lunchen of dineren zijn ook welkom!

Wij gaan regelmatig naar het tropenmuseum. Heel erg leuk.

Nemo vinden wij erg leuk! Speels en toch leren!

Ook ik zou naar nemo gaan :mrgreen:

Nemo is inderdaad ook leuk… 8)

Ok, ik ben overtuigd :smiley:

Nemo ziet er inderdaad erg leuk uit!

Ik zie dat ze ook een speciale activiteit hebben voor kleuters ‘Kleuters aan zet’, is dat wat? Of is er al meer dan genoeg zelf te ontdekken zonder extra activiteiten?

Er zijn meerdere verdiepingen. De hoogste zijn voor oudere kinderen (maar zeker ook leuk om even te gaan bekijken hoor).

Ik zou zeker een kleuterpakket doen. Ik doe dat ook altijd bij het tropenmuseum en dat helpt ze gewoon stap voor stap door het museum te gaan.



Veel plezier.

Er is een overdekt speelparadijs onder het waterloopplein. ERg leuk, was vroeger een snelweg… En goed gedifferentieerd op leeftijd.

Artis

Geitenboederij in her Amsterdanse bo.

poppenkast bij Koos Kneus, het is al weer heeeel lang geleden dat ik er was, en ik zag dat hij nu een nieuw theater heeft, maar goh wat heeft mijn neefje daar plat gelegen als kleutertje, ik ziet het nog zo voor me

@Chrisje wrote:

Er is een overdekt speelparadijs onder het waterloopplein. ERg leuk, was vroeger een snelweg… En goed gedifferentieerd op leeftijd.




Waterlooplein :wink:.

Het heet Tunfun.



Geitenboerderij in het Amsterdamse Bos wilde ik ook zeggen. Kun je ook lekker pannenkoeken eten.



Voor een theatervoorstelling zou je kunnen kijken wat er op die dag in de Krakeling te doen is. Dat is een speciaal kindertheater. Maar ik heb nog niet voor je gekeken wat er die dag te doen is.

Dank voor het meedenken allemaal!

Nemo lijkt me heel erg leuk, maar ik ga ook nog even kijken welke theater/poppenkastvoorstellingen er zijn die dag.