(kinder)slaapkamer vraag

Thomas zijn slaapkamer is nu meer een rommelhok/opslagplaats aangezien ik beneden druk aan het opruimen/opknappen ben en Thomas sinds zijn operatie in oktober bij mij op de kamer slaapt.

Nu wil ik als ik beneden klaar ben, in zijn kamer gaan beginnen en wij (Thomas en ik) hadden samen het plan om er een ridderkamer van te maken. Van zijn bed wou ik dan een soort van kasteel maken (van stof) maar nu is Thomas nogal in de ban van boten, en slaapt ook heel erg lekker als we fantaseren dat het bed een boot is. En nu wil hij dus een (piraten) boot-bed, maar ik wil eigelijk geen piraten kamer (en ik heb ookal een aantal ridder spullentjes/ideeën). Hadden ze in de riddertijd ook al boten?

Tips zijn welkom, ook riddertips.

:oops: oh… nu zie ik dat hij in de huiskamer staat, misschien niet helemaal de goede plek? Sorry!

Uhm…vast wel van die gewone simpele houten bootjes hoor!! Een roeiboot achitg iets?!

Uhm…vast wel van die gewone simpele houten bootjes hoor!! Een roeiboot achitg iets?!

even kijken of ik een foto kan vinden van zijn bed

Heb even gegooled voor je.

Is van lego,

ridders en boten

Suc met bedenken

en dit soort ridder-dingen gebruik ik

(beetje te duur om al deze dingen te kopen, maar dit is de sfeer die ik wil krijgen)

het kan dus wel, ridders en boten! :thumbup:

Ja echt wel,

Ridders moesten vroeger als ze ergens naar toe gingen.

natuurlijk ook wel eens over het water.

ben benieuwd hoe de kamer gaat worden.

Suc6

Ah, je wilt een lief-ridder thema…

Vikingen is dat niet leuk??

@Kaar wrote:

Ah, je wilt een lief-ridder thema…

Vikingen is dat niet leuk??

Ja, een lief ridderthema, hij moet er ook nog in durven slapen natuurlijk :wink: .

Ik heb even gegoogeld op vikingen en geloof dat ik in elk geval rood witte stof ga gebruiken voor “het zeil”.

Bedacht gisteravond ook ineens dat hij ook een boerderijhoek krijgt in zijn kamer… nou ja er waren ook wel boeren in de riddertijd (alleen hadden ze toen nog geen trekkers e.d.).

Anders sleep je gewoon allerlei verschillende leuke dingen de kamer in… :angel: Ga je het gewoon gezellig samen met Thomas doen… Dan maar niet een thema… Zo wordt het wel een echte Thomas kamer… :smiley:

Ja, is ook zo, heb 't ook geeneens zo op die themakamers… alsof je dan niks anders meer mag :wink: .

Maar aan de andere kant, het staat ook wel weer leuk :lol: .

Ik zie wel hoe het wordt.

Leuk een ridderkamer…

Bij de ikea hebben ze een spiegel met rood/grijze stof (kinderafdeling), misschien ook leuk voor erin??

Mitchell wilde eerst ook een ridder kamer, nu is het piraten geworden… Ga maar 1 vd 4 muren met een piraten behangetje (landkaart idee) doen en de overige met een effe behang en evt een strook. In de behangboeken bij oa praxis hadden ze hele leuke piraten stikkers voor op je muren/kasten ed. Misschien hebben ze die ook van ridders? Dacht wel iets gezien te hebben nl ervan maar heb dr niet echt naar geozcht natuurlijk…

Heb ooit bij de kruidvat een keer meubelstickers gekocht van piratenaapjes… die krijgt hij op zn nieuwe kledingkast geplakt…

We moeten eerst wachten totdat de babykamer verkocht is voordat ik zn kamer ga doen. Zonde als het evt beschadigt nl…

Themakamers vind ik wel leuk maar er moet niet alleen maar thema instaan vind ik. Het blijft tenslotte een kinderkamer en ofdat er dan Hotwheels en Lego instaat moet makkelijk kunnen :smiley:

Maar vind je deze voorbeelden niet een beetje té lief?

Thomas word over een half jaar 5 he, ik heb hier een (net) 5 jarige en dan hoef ik echt niet met zoiets aan te komen :oops:

Weet al precies wat Ryan zou zeggen: “Nee, mam dat is voor baby’s”

@Mellie wrote:

Maar vind je deze voorbeelden niet een beetje té lief?

Thomas word over een half jaar 5 he, ik heb hier een (net) 5 jarige en dan hoef ik echt niet met zoiets aan te komen :oops:

Weet al precies wat Ryan zou zeggen: "Nee, mam dat is voor baby’s"
dat wilde ik ook zeggen :oops: :oops: :oops: Ik vind het een beetje “zoet”"babyachtig"voor je grote man

sorry als ik hier iemand mee voor het hoofd stoot :oops: :oops: :oops:

Dit soort dingen ga ik in elk geval kopen…

kikker vaandel

Ridderhandpop

Ridderkasteel poppenkast

De muren zijn nu al zacht geel en dat houd ik zo, Thomas wil een bed-boot, met loopplank naar het bovenste bed en een “zeil”/tent boven het bed.

Voor het raam komen halve gordijntje die een beetje op de kantelen van een kasteel lijken. En dan maak ik een schilderij met een (lieve) ridder en een lieve draak, op verzoek van Thomas want hij zegt zelf dat hij een lieve draak wil anders durft hij er misschien niet meer te slapen.

Hij heeft nogal een oude kast in zijn slaapkamer en daarvoor wil ik een aantal vaandels maken zodat de kast minder goed zichtbaar is en er een stuk mooier uitziet.

Werk genoeg dus nog 8) .

Maar wat voor een dingen zouden jullie gebruiken dan Melanie en Jannigje?!

O Marite, ik heb A er even bijgeroepen… 7 jaar, hij zou het best wel op zijn slaapkamer willen… :mrgreen:

Leuke stijl hoor!

Haha, ik moet wel om je lachen hoor onder meer om die boerderij haha

Ach ze hadden van alles hoor die ridders. Dieren, boten, noem maar op! :mrgreen:

Ik ben benieuwd naar hoe het zal worden!

Hmm :think: …

Hahaha gelukkig dat er nog niets gebeurt is in Th zijn slaapkamer want nu wil meneer liever een boomhutkamer met erg veel groen :think: :lol: .

Misschien moet het gewoon een slaapkamer worden haha!