Zo duur is het toch ook weer niet? Tuurlijk, 50 euro is best veel geld, zeker als je voor het hele gezin tegelijk nieuwe kaarten nodig hebt. Maar je doet er 5 jaar mee, dus dat is 10 euro per jaar. Als je ziet wat een gemiddelde vakantie kost, dan merk je de kosten van zo’n id kaart toch helemaal niet meer? Lijkt me niet iets om op te gaan bezuinigen in elk geval.
Nou ja, die pasfotos, heb je er 4, kan je er nog 3 uitdelen ofzo.
Tis inderdaad een hoop geld, helemaal voor een groot gezin denk ik.
Ik twijfelde zelf meer omdat we in eerste instantie met de trein zouden gaan (en misschien nog.) maar hoorde van zus dat daar sowieso gecontroleerd word, nou prima, ik heb mijn paspoort, zoonlief dan een ID, prima.
Hij kan weer 5 jaar vooruit, en ik heb geen boete!
Misschien denk ik er ook wel makkelijk over, reden; wij wonen vlak bij duitse grens, gaan zo vaak even snel de grens over (tanken, boodschappen) en weer terug, en zijn dan nog geen 30 km van huis… nooit over nagedacht dat we dat nodig hadden, en ik denk heel veel mensen hier in het grensgebied niet…
Wij wonen 5 minuten van de duitse grens af en ik heb juist altijd ID voor mezelf en de kinderen bij me. Juist omdat we zo vaak en makkelijk even de grens over gaan voor boodschappen, tanken, winkelen, speeltuin ed.
Heb je hem ook daadwerkelijk nodig, of ooit noodzakelijk nodig gehad voor je kinderen? (dus niet voor de speeltuin?)
Heb je ook de verplichte winterbanden alleen omdat je naar Duitsland gaat?
Heb je ook de verplichte milieu sticker voor als je de stad in gaat?
En zo zijn er nog veel meer verplichtingen… ook over huisdieren die moeten verplicht een speciale gordel om (geen grapje).
Ik geef toe ik ben waarschijnlijk best naïef in dit soort dingen, maar om elke regel na te leven kun je als je door meerdere landen in europa reist wel een koffer met extra spullen meenemen Vooral fijn voor de extra inkomsten voor de overheden.
Misschien denk ik er ook wel makkelijk over, reden; wij wonen vlak bij duitse grens, gaan zo vaak even snel de grens over (tanken, boodschappen) en weer terug, en zijn dan nog geen 30 km van huis… nooit over nagedacht dat we dat nodig hadden, en ik denk heel veel mensen hier in het grensgebied niet…
Wij wonen 5 minuten van de duitse grens af en ik heb juist altijd ID voor mezelf en de kinderen bij me. Juist omdat we zo vaak en makkelijk even de grens over gaan voor boodschappen, tanken, winkelen, speeltuin ed.
Heb je hem ook daadwerkelijk nodig, of ooit noodzakelijk nodig gehad voor je kinderen? (dus niet voor de speeltuin?)
En zo zijn er nog veel meer verplichtingen… ook over huisdieren die moeten verplicht een speciale gordel om (geen grapje).
Ik geef toe ik ben waarschijnlijk best naïef in dit soort dingen, maar om elke regel na te leven kun je als je door meerdere landen in europa reist wel een koffer met extra spullen meenemen Vooral fijn voor de extra inkomsten voor de overheden.
Nou excusez hoor. Ik wist niet dat ik het niet anders mocht doen dan jij doet. Open dan geen topic denk ik dan maar ok.
Nou toedeledoki met je topic, veel plezier op vakantie en zoek 't je uit met de ID’s voor je kinderen.
Wij wonen ook in een grensgebied, mijn zoon had met 3 maand zijn eerste id kaart. En ja winterbanden hebben we ook, het dat scheelt nauwelijks in de kosten. De zomerbanden slijten niet als de winterbanden eronder zitten. Je denkt er wel een beetje makkelijk over als ik het zo lees. De kinderen zijn je kostbaarste bezit, dan wil je toch ook dit soort, naar mijn idee, belangrijke zaken goed geregeld hebben.
Voor mij is het geen gemakzucht of enkel een prijs kwestie om het niet te doen, maar ik ben wel heel kritisch, ik leef niet elke regel van de overheid klakkeloos na zonder zelf na te denken over de praktische noodzaak, vandaar mijn vraagstelling.
Om de medische redenen die hier beschreven worden heb ik besloten het wel te gaan kopen. Juist omdat je het blijkbaar bij medische zaken nodig hebt. Dat wist ik niet omdat ik er vanuit ging dat de zorgpas voldoende zou zijn, maar nu blijkt dat het niet zo is, willen we dat risico zeker niet lopen.
Wij zijn ook niet zo moeilijk maar hebben altijd id gedaan voor de kids.
Toen wij in Parijs waren was de oudste 6 maanden. Door problemen met de auto moesten wij een garage opzoeken. Op een gegeven moment bij de benzine pomp er af om de weg te vragen. Toen wij de snelweg weer op wilden werden wij aangehouden door de franse politie en werden wij doorgelicht, nog steeds geen idee waarom maar erg vriendelijk en netjes was het niet en wat was ik blij dat k bijgeschreven stond in het paspoort want ook zij werd nagetrokken.
Dus we dat was echt iets wat je nooit verwacht maar wat je zo kan overkomen
Voor mij is het geen gemakzucht of enkel een prijs kwestie om het niet te doen, maar ik ben wel heel kritisch, ik leef niet elke regel van de overheid klakkeloos na zonder zelf na te denken over de praktische noodzaak, vandaar mijn vraagstelling.
Toch apart hoe geschreven taal zo divers over kan komen… Pimpernella las het als een aanval… ik las alleen de eerste vraag echt als wedervraag zo aan haar… zo van… vergelijkbare situatie aan de grens wonend, heb je het ook ooit nodig gehad… alle daarna volgende vragen las ik meer als retorische vraag… zo van… er zijn zoveel regels, ook daar ben ik kritisch over, ik neem niet alles klakkeloos over…
Maar het stond er wellicht idd wat onhandig…
Voor ons was voorheen het winterbanden gedoe ook iets waar we kritisch over waren… maar het is een vriend van ons dus overkomen, hij werd zijlings aangereden, het was niet zijn schuld, hij had ook met winterbanden niet kunnen voorkomen dat… maar omdat het gewoon wettelijk verplicht is, werd het verzekeringstechnisch toch “zijn schuld” en naast de materiele schade had hij ook letselschade… het heeft hem veel geld gekost… uit eigen zak… sindsdien redeneer ik wel… zeg nooit nooit… kan het ons benadelen boven onze draagcapaciteit, dan wegen de kosten van winterbanden, een autovignet, een blaastest en een id… niet op tegen de kosten die je kan krijgen als je het niet doet en toevallig die pech hebt…
Cell, dat zijn inderdaad hele vervelende situaties, waar je dus echt niet in terecht wilt komen. Ook hierin is het inderdaad goed om na te denken wat wijsheid of je het risico wel/niet wilt lopen. Want eerlijk is eerlijk met zomerbanden ben je in de winter echt niet direct een gevaar op de weg. Daar zou ik het dus niet om doen maar wel om de (soms belachelijke) vergaande gevolgen ervan op juridische en strafrechtelijk gebied, omdat je je nu eenmaal niet aan een gestelde regel houdt.
Tja ik neem dat risico ook niet, hoewel ik het een onzin regel vind.
De pasjes van je ziektekostenverzekering zijn in Frankrijk volgens mij zelfs ‘niets waard’.
Als je naar de huisarts moet voor iets met je kids, bijv een gat in een hoofd ofzo is het meestal dat je meteen moet betalen, je moet dan dus wel een ID tonen voordat je geholpen wordt. Die rekening kun je wel indienen bij je eigen verzekering. Ik ben zelf ook wel eens naar een HA/artsenpraktijk geweest in Frankrijk.
Bij een acute situatie, bijv een auto ongeluk zal je wel meteen geholpen worden natuurlijk als je in levensgevaar bent, maar in principe moet je dan je Nederlandse reis-/ziektekostenverzekering bellen, zij regelen het dan met Frankrijk. Want een week ziekenhuisopname voor 6 man kun je natuurlijk niet voorschieten.
ik woon vlak bij de belgische grens, en wat ben ik al een aantal keer blij geweest dat ik de id van sophietje meegegeven had aan mijn zus (die in belgie woont) als die har kwam ophalen of thuis brengen.
dus al een paar keer controle gehad en dan ben je maar wat blij als je een id kan laten zien.
in de Nederlandse zorg geldt ook een identificatieplicht in de zorg hoor, ook voor minderjarigen. hier in het ziekenhuis wijzen ze daar met grote posters op en moet een kopie van het ID bewijs van het kind in het dossiers, anders geen zorg (op de poli’s dan he, ik neem aan dat ze op de eerste hulp geen kind laten liggen) zelfde bij het academische ziekenhuis in de buurt.
ja het kost geld, zeker als je voor meer kinderen moet.
maar je hebt gewoon een ID voor je kinderen nodig.