(kinder) feestje voor 11 jarige ?

hoi



me dochter wordt over een kleine 3 weken 11 en wil zoals ieder jaar iets gaa doen met vriendinnen



maar kom zelf niet op zo’n leuke ideeen vandaar mijn vraag.



hebben jullie nog tips ?



ps. ik heb geen rijbewijs en als manlief met de auto weg moet zit ie vol met alleen onze kids alleen al :?



bios vondt ze in ieder geval geen goed idee.

Tja ik weet niet hoe je er tegenover staat (en de ouders van de vriendinnen natuurlijk) maar bij de buren van mijn ouders wordt bij een verjaardag een slaapfeestje gehouden(die hebben 2 jongens).

Dan komen de kinderen dus vrijdag of zaterdagmiddag met hun slaapspullen aan, kadootjes uitpakken, taart eten en slaapkamer inrichten dus bedden in orde maken enzo of iets anders(spelletje ofzo) en dan eten ze dus met z’n allen, daarna een leuke film kijken en dan dus “slapen” .

Ik moet zeggen zoiets lijkt me dus ook echt geweldig om met vriendinnen te doen zeker als je 11 bent.

Altijd succes: gourmetten! Zijn ze lekker bezig en ontzettend gezellig!

Zelf schilderijtjes maken met acrylverf.

Wij hebben vroeger zo’n feestje gedaan voor men broer zijn verjaardag in de Mc Donalds.

Daar kregen ze dan allemaal hun eten de hoek werd ingericht voor hen hij kreeg van de Mc zelf ook een cadeautje en mocht in de keuken ook eventjes helpen een hamburger maken zen vrienden mochten zelf mee om te kijken.

Vond dit wel leuk weet niet of meisjes dit leuk zouden vinden.

Kinderkookcafe…

Of je laat ze zelf allemaal dingen maken. Eerst samen bedenken wat, dan naar de supermarkt en dan lekker, met gezellige muziek en een drankje (limonade) koken…



Of een modeshow organisseren…



Alle kinderen moeten dan 2 kledingstukken (van hunmoeder) of kettingen/sjaaltjes etc meenemen. Dan verkleden. Make-up erbij en een modeshow (of playbackshow)…Tv-show, theatershow etc etc…



eeehmmm, ik zal nog wel even denken…

gourmetten en slaapfeesteje daarna, vond ik geweldig als kind!!!



suzanne

@suzanne26 wrote:

gourmetten en slaapfeesteje daarna, vond ik geweldig als kind!!!



suzanne
ik wilde het net gaan zeggen

Slaapfeestje is hier ook favoriet :thumbup:

@Ibizagirlke wrote:

Wij hebben vroeger zo’n feestje gedaan voor men broer zijn verjaardag in de Mc Donalds.

Daar kregen ze dan allemaal hun eten de hoek werd ingericht voor hen hij kreeg van de Mc zelf ook een cadeautje en mocht in de keuken ook eventjes helpen een hamburger maken zen vrienden mochten zelf mee om te kijken.

Vond dit wel leuk weet niet of meisjes dit leuk zouden vinden.




in nederland mag dit niet meer!!! Vanwege de arbo-regels die verscherpt zijn, mogen personen onder de 16 jaar niet meer in aanraking komen met industriele apparatuur, en dus ook niet de grills en toasters bij de mac. Hierdoor is het kinderfeestje aardig simpel geworden en echt niet meer leuk voor 11-jarigen!!!( ik weet dit omdat ik er zelf heb gewerkt, en wij er ook niet blij mee waren toendertijd!!)

@beebiedroom wrote:

@Ibizagirlke wrote:
Wij hebben vroeger zo’n feestje gedaan voor men broer zijn verjaardag in de Mc Donalds.

Daar kregen ze dan allemaal hun eten de hoek werd ingericht voor hen hij kreeg van de Mc zelf ook een cadeautje en mocht in de keuken ook eventjes helpen een hamburger maken zen vrienden mochten zelf mee om te kijken.

Vond dit wel leuk weet niet of meisjes dit leuk zouden vinden.




in nederland mag dit niet meer!!!




Ik moet zeggen dat ik daar heel blij om ben…



Maar ben ik nu een muts?

Slaapfeestjes als ze 11 zijn???



Mijn eerste was denk ik toen ik 14 was…

hoi



mijn dochter vindt kinderfeestjes bij de mac denk ik iets te kinderachtig



alaap feestje zou kunnen maarja weet niet of andere ouders dit toelaten



ze zit namenlijk op speciaal basisonderwijs en gaan dus met taxi’s naar school dus contact met andere ouders heb je weinig



dus denk niet dat ze hun kind naar een vreemd huis laten gaan voor een slaap feestje



jammer genoeg is dat in deze tijd taboe dat kids blijven slapen danzzij viespeuken. :?



zelf wil ze gaan zwemmen dus wie weet gaan we dat dan toch maar doen alleen ff bedenken hoe we dat doen kwa vervoer



hebben 1 auto en met 3 kids vanmezelf zit me auto al vol dus denk dat het openbaar vervoer wordt

kun je wellicht aan een ouder vragen van een vriendinnetje waar ze vaak mee omgaat of die mee kan helpen met het vervoer?? Of dat je vraagt aan de ouders of ze de kinderen bij het zwembad af willen zetten, en daar ook weer komen halen na het zwemmen?

Vergeten ,jouw dochter zit inderdaad OOK op speciaal onderwijs…



Bij mijn kids op school wordt bijna helemaal niet aan feestjes gedaan…



Bij mn oudste vieren ze het zelfs op school en nemen de kindjes allemaal een cadeautje mee omdat zulke kindjes toch ander kunnen reageren enzo

das dus het probleem alle kids die daar op school zitten komen van ver



dus echt feestjes zijn erg moeilijk maarja we verzinnen wel wat



anders regelen we het op een zaterdag dat de ouders ze inerdaad afzetten op het zwembad en wij ze trug brengen :slight_smile:



dan moet ik alleen ons kleintje ergens na toe brengen want die ga ik niet mee slepen hoor

@Marlous wrote:

@beebiedroom wrote:
@Ibizagirlke wrote:
Wij hebben vroeger zo’n feestje gedaan voor men broer zijn verjaardag in de Mc Donalds.

Daar kregen ze dan allemaal hun eten de hoek werd ingericht voor hen hij kreeg van de Mc zelf ook een cadeautje en mocht in de keuken ook eventjes helpen een hamburger maken zen vrienden mochten zelf mee om te kijken.

Vond dit wel leuk weet niet of meisjes dit leuk zouden vinden.




in nederland mag dit niet meer!!!




Ik moet zeggen dat ik daar heel blij om ben…



Maar ben ik nu een muts?

Slaapfeestjes als ze 11 zijn???



Mijn eerste was denk ik toen ik 14 was…




De mijne denk ik ook maar de jeugd is net als wij in vergelijking met onze ouders, ook weer wat wijzer dan wij waren, zo gaat dat nou eenmaal. Als ik bij alles denk: dat deed ik vroeger pas toen ik… zo oud was, dan had ik elke dag een zeer opstandige cq verdrietige dochter van 12!

OOo leuk,ik zal ook is even meekijken,mijn stiefdochter Malissa wordt 9 april 11 dus even meelezen voor leuke tips :wink:

Beetje late reactie, maar misschien heeft iemand anders er wat aan;



Hier deden we een slaapfeestje met de tiende verjaardag. De themafeestjes waren vanaf de negende verjaardag definitief verledentijd.



Dit jaar (oudste wordt 11) maken we een galadiner. Een vijfgangen menu dat ze zelf mogen maken. Ze moeten uiteraard in galakleding (niet al te serieus) komen.



De éénnaoudste wordt 10 en krijgt idd een slaapfeestje.



Vorige keer ging ik de volgende ochtend met ze schilderen. Schilderspullen kosten geen biet bij de Action.



Ook leuk (bij meisjes) is sierraden maken.

Voor jongens is het misschien leuk om zelf een leuke film te maken (moet je wel een videocamera hebben).

Mijn dochter word in januari 11 jaar en ze wil naar de bios met een paar meiden…

Vorig jaar heeft ze gebowld met een paar dames en dat was ook voor herhaling vatbaar dus wat mij betreft, ze mag kiezen hoor! :wink: