kinder cd vraagje

aangezien kindjes toch nieuw voor me zijn ken ik alleen maar vader jacob en berent botje en verder kom ik simpelweg gewoon niet hahaha…



nu wil ik een kindercd downloaden,maar ik heb geen idee welke mooi is? we hebben het dan gewoon over de simpele basic liedjes .het liefst er een met de ouderwetse liedjes?



hellep?

in de maneschijn… dit zijn allerlei liedjes voor baby peuter en kleuter! :thumbup:



kun je ook even op swingding met het bekende er voor en er achter :smiley:

je kunt bij de bibliotheek ook echt cd’s lenen.

Is misschien ook een idee?

Of Dirk Scheele, al is dat niet echt ouderwets, Cowboy Billy Boem is ook leuk.

:mrgreen:



erg leuke cdtjes

Of deze, de echt ouderwetse liedjes, gezongen door Karin Bloemen.

Klinkt heel leuk, zelfs voor ouders :wink:

VOF de kunst, heel veel liedjes van annie mg schmidt in een wat vlotter jasje gestoken… echt heel leuk… In die serie heb je dikkertje dap, vanaf hier nog 5 kwartier en nog eentje(ik heb ze wel alledrie maar weet het niet uit mijn hoofd) De kat van ome willem geloof ik…

ja vof de kunst is leuk.



ik vind die liedjes met een hoepeltje een beetje een naar kinderkoor eigenlijk :think:



als je uk wat groter is, dan moet dirk scheele nauurlijk komen, de held van elke peuter die ik ken :mrgreen:



nano had toen ie nog een babytje was, een cd met slaapliedjes van over de hele wereld. geen bekende kinderliedjes dus, maar super mooie rustgevende liedes. nano heeft dat zeker 1,5 jaar geluisterd als hij niet goed kon slapen. en mama vindt het nog steeds een prachtcdtje:



ooo ik weet ook een hele leuke. Moet thuis even kijken hoe die precies heet, iets met kinder minidisco, hele leuke liedjes met allerlei gebaren erbij.

Er is een boek van Ot en Sien, waar alle ouderwetse liedjes in staan. Die zingen merijn en ik regelmatig. Er zit ook een CD bij, maar die hebben we nog niet gedraaid :oops:



’ liedjes met een hoepeltje erom’ vind ik echt irritant… zo’n vreselijk kinderkoor met van die hoge stemmetjes… merijn vindt het ook niets gelukkig :mrgreen:



Verder heb ik ook een CD gekregen van de Nutricia club met oude liedjes in een verhaaltje verwerkt en verteld door gerda Havertong… Die is hier nog steeds een van de favorieten. Misschien kun je die nog via Nutricia verkrijgen.



Maar veruit favoriet is toch wel Dirk Scheele, we zijn al diverse keren naar concerten van hem geweest :dance: . En ik vind het ook nog leuk :mrgreen:. Maar dat is pas echt leuk als ze het een beetje begrijpen wat er gezongen wordt denk ik, dan gaat het liedje meer leven als het kindje weet waar over gezongen wordt…

zo zeg voorbeelden genoeg nu…



in de maneschijn heb ik al gedownload nu die andere ga ik ook gewoon even pakken .dank je wel meiden… :-*





heerlijk he dat downloaden, waarom betalen als je het gratis van het net kan afplukken :mrgreen:

handig topic, ik zoek ook nog wat cd’s



liedjes met een hoepeltje erom zou ik niet doen :shifty:

ik vind het gewoon eng klinken.



wel vof de kunst, hebben we ook hier :inlove:



die van Karin Bloemen lijkt mij ook wel wat :thumbup:

en dirk scheele dus… (ergens opslaan in mijn hoofd)

mij maakt het niet uit of het eng klinkt hoor.het gaat erom dat ik de liedjes even weer leer…dan zing ik ze gezellig zelf tegen floris :inlove:



het scheeld dat ik best wel kan zingen :lol: dus ik ga hem niet martelen op die manier :mrgreen:

@Kroes wrote:

handig topic, ik zoek ook nog wat cd’s



liedjes met een hoepeltje erom zou ik niet doen :shifty:

ik vind het gewoon eng klinken.



wel vof de kunst, hebben we ook hier :inlove:



die van Karin Bloemen lijkt mij ook wel wat :thumbup:

en dirk scheele dus… (ergens opslaan in mijn hoofd)


kroes, misschien voor olivia wel leuk: nano is momenteel helemaal gek van verhalen-cdtjes. jip en janneke-verhaaltjes, verhalen voorgelezen door frank groothof en rick uit sesamstraat(wij gaan op berenjacht en andere geweldige klassiekers), de koekelekaan - een cd met een lang verhaal afgewisseld met liedjes.

gevonden: minidisco.nl

Oh ja die nutricia CD die zie ik hier ook in de kast staan, dat is op vakantie een groot succes.

En de roompot minidisco (zie het andere topic)

Ik heb de liedjes met een hoepeltje er om box en een aantal anderen, maar vind het wel tegenvallen omdat ook de tekst vaak echt oud-hollands is, ik vind het ook uit de tijd.



Leuk om te downloaden zijn de liedjes van kabouter Plop, K3, Mega mindy enz.



Op internet kun je ook luisteren naar radio Bembem, http://www.nederland.fm/ (wel even juiste icoontje aanklikken) Het is vlaams, maar je hoort hier de hele dag liedjes van K3, kabouter plop, Piet Piraat, Samson en Gert enz. Vinden kinderen geweldig!



Wat mijn meiden ook super vinden is Kinderen voor kinderen. Voor 32 Euro heb je bij bol.com een box van 20 jaargangen. Echt super, ook papa en mama vinden het leuk :smiley: :oops:

Ik heb een aantal liedjes CD’s van o.a. VOF de Kunst, Dirk Scheele enzo, maar wil wat meer muziek waarop ook meegedanst kan worden (zoals bijvoorbeeld deze: http://nl.youtube.com/watch?v=yVSfPoEHhG8 )



Gebruiken jullie wel eens muziek download sites?

Ik namelijk al een tijdje niet meer en heb geen idee wat een beetje een goede site is. Iemand ideetje? (Wil graag een par liedjes downloaden om te kijken of het iets is voor Lotte en als ze het inderdaad erg leuk vindt de CD en DVD kopen)

wij downloaden alles via torrents sites… :thumbup:

@Marda wrote:

Ik heb de liedjes met een hoepeltje er om box en een aantal anderen, maar vind het wel tegenvallen omdat ook de tekst vaak echt oud-hollands is, ik vind het ook uit de tijd.



Leuk om te downloaden zijn de liedjes van kabouter Plop, K3, Mega mindy enz.



Op internet kun je ook luisteren naar radio Bembem, http://www.nederland.fm/ (wel even juiste icoontje aanklikken) Het is vlaams, maar je hoort hier de hele dag liedjes van K3, kabouter plop, Piet Piraat, Samson en Gert enz. Vinden kinderen geweldig!



Wat mijn meiden ook super vinden is Kinderen voor kinderen. Voor 32 Euro heb je bij bol.com een box van 20 jaargangen. Echt super, ook papa en mama vinden het leuk :smiley: :oops:




kinderradio.fm is ook echt een aanrader :smiley:

@merel33 wrote:

wij downloaden alles via torrents sites… :thumbup:




Maar torents is toch alleen een manier van downloaden? Niet een site zelf?

(youtorent punt com heb ik bijvoorbeeld gevonden, dat is een zoekmachine voor muziek, video,films etc.) Welke site gebruik je dan voor je muziek downloads?