Nu moeder van twee (draakjes ) bemerk ik dat Merel de eerste en oudste een speciaal plekje heeft, daarnaast merk ik ook dat ik ‘verliefd’ ben op ons manneke Jorre.
Beide zijn ze ‘makkelijk’ vrolijk en gaat het zonder grote onoverkomelijke problemen.
Merel zit nu net op de basischool en is kennelijk op zoek naar haar nieuwe weggetje, dus vreselijk dwars, aan het uitproberen, grote mond (steeds het laatste woord :snooty: ) en momenteel botst at erg en vind ik haar niet zo ‘leuk’ op dit moment, haar wel, maar haar gedrag niet voor de duidelijkheid.
Ik vind het ook moeilijk (mede door hormonsters) haar gedrag te doorbreken of er een positieve draai aan te geven :oops:
Jorre is twee en doet alles, ja alles na wat zus lief doet.
Ook haar gedrag als een standje krijgt, hij is een echte peuter dus alles is nee, alleen het hysterische gegil is kopiegedrag :roll: waardoor ik me extra stoor aan Merel wanneer zij dit doet.
Kortom Jorre alleen is een zonnetje, lekker spelen, grapjes maken, lekker kroelen en meewerkend.
Grote zus in de buurt is veel kopieren, dwars liggen en met name elkaar dwarsliggen. Wat er natuurlijk bij hoort als broer en zus.
Wat mij dwars zit en me afvraag hoe andere moeders dit doen/ervaren is dat ik momenteel het liefst Jorre om me heen hebt :oops:
Of één van de kinderen en niet samen.
Hoe krijg ik dat omgeturnt in mijn hoofd of is dit ook een fase als moeder waar je doorheen moet net als de kinderen die hun fases doorlopen??
Bedankt in ieder geval voor het lezen van dit (misschien verwarrende) verhaal.
Ik zou wat tijd vrijmaken voor een mama-dochter-dagje! Lekker een dagje weg naar iets wat ze heel leuk vindt en beide genieten!
Het is een fase waar je doorheen moet.
Hier is het ook kommer en kwel geweest. Het gaat vanzelf over. Merel moet gewoon haar draai vinden en Jorre is een papagaai.
Ik ga met Fryskefaam mee…Ga eens iets met haar doen en praat met haar over hoe ze school vind enzo.
Hier is Mateo ook een ware draak hoor. De dingen die hij soms zegt… :roll:
Thx Meiden :-*
Ja ik probeer Merel nu ook al eerder van de BSO te halen zodat we even 1 op 1 zijn voor we Jorre gaan halen.
Ik merk dat dat wel helpt, ze geniet echt van dat uurtje alleen met mij.
Terwijl ik kook zit ze achter me aan de tafel een puzzel te maken, lekker te kletsen en zodra ik kan (of tussendoor) ga ik lekker bij haar zitten. :inlove:
Ben zaterdag ook met haar gaan winkelen, dus ik probeer dat wel.
Ik zou alleen zo graag even een manier vinden het gedrag te doorbreken als ze samen zijn.
Merk wel dat ik ook meer Jorre moet aanspreken, ben erg geneigd Merel te corrigeren omdat zij het voorbeeld is voor Jorre, ergens natuurlijk niet helemaal eerlijk, maar vast herkenbaar :oops:
Je kan het haar makkelijker uitleggen alhoewel die kleine ook niet gek is :roll:
Het is herkenbaar maar ook al doet hij haar na en is zij de oudste, ze doen allebei stout. Dat mag hij ook weten…
:-*
oooh wat herkenbaar, vandaag hier ook zon dag.
ben op een gegeven niet meer met ze naar buiten gegaan gewoon omdat ik me schaamde voor de buren, over hoe mn kids met elkaar omgaan.
grrrrr…soms.
en ja ik heb ook last van die hormonsters.
ik ga ervan uit dat het een fase is en dat het overgaat.
Grappig, ik ga soms juist naar buiten, Merel op de fiets, hij op de loopauto even een rondje, even afleiding en zij even uit elkaars huid :lol:
Tja die fases :roll: dat zeggen ze er niet bij he :lol:
Senne en Cas hebben dezelfde leeftijd… Cas heeft het Sennebijten net ontdekt… gezellig hé! :mrgreen:
nee hoor dit is helemaaaaaaal niet herkenbaar :liar:
Onze oudste 2 weten echt niet precies elkaars gevoelige punten en hoe net daar te drukken tot de ander op de kast zit :liar:
Echt waar niet :liar: :liar: :liar:
En onze jongste van 1,5 kopieert het geschreeuw van de middelste ook echt niet :liar:
Het is hier allemaal pais en vree, elke dag weer van opstaan tot bedtijd :liar:
Kortom: hier is het net zo afentoe!
Ik herken het ook al… Maar ik ben van mening dat het heel normaal is dat je op een bepaald moment een voorkeur hebt voor een kind…
Ik weet nog dat toen Imme geboren was, had ik een voorkeur voor Juul. Imme kreeg d’r natje en droogje en Juul had gewoon even wat meer aandacht nodig… Nu op dit moment heb ik een voorkeur voor Imme, Juul is lastig, jengelig, zit met z’n handen in z’n haar loopt de hele dag te miepen, is gemeen tegen over Imme. Ik kan daar echt niet tegen… Imme is een lekker vrolijk kind die de hele dag zingt, danst en brabbelt…
Ik weet dat het een fase is, en het niet makkelijk is voor Juul, maar hij en wij zullen er toch even doorheen moeten… Over 19 maanden is Imme aan de beurt en heb ik een voorkeur voor Juul…
Zo herkenbaar!!
Als Matthijs op school is hebben Thymen en ik het super leuk en gezellig en is het een heerlijk (ondeugend) kind.
Zodra Matthijs thuis is, word ik politie agent en moet ik ze de hele tijd uit elkaar houden, ingrijpen bij werkelijk alles. Zelfs samen in de tuin vraagt al om problemen.
Soms heb ik dan ook het gevoel van “als er nu 1 even gaat logeren, dan is het weer wat gezelliger” :oops:
Gelukkig lees ik hierboven dat het een fase is!!! Hoop dat deze fase heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel snel voorbij gaat :shifty:
Dat is de reden dat ze hier ook als ze gaan logeren bij oma om en om gaan. Heerlijk even één kindje thuis.
Ik merk dat het één op één aandacht geven echt helpt. Ze kunnen dan ook weer even beter samen.
Zo heb ik maandagmiddag ouderschapsverlof en ga ik met I.sabel alleen naar zwemles enzo…(uit school) en J.asmijn zit dan op het kdv.
J.asmijn heb ik woe en vrij ochtend weer alleen. Heerlijk!!!
We hebben ook afspraken. Geen gehuil en gejengel buiten, dan mag ze gelijk naar binnen (vooral de oudtse kan er wat van).
Ik zet haar ook wel op haar kamer om na te denken. Ze moet dan iets bedenken wat ze wil gaan doen.
Ook als ze gemeen doet tegen de jongste, (of andersom) dan moet ze ook naar haar kamer, en dan onder het mom van; als jij niet met anderen samen wilt zij nu dan kan je op je kamertje alleen spelen, hoef je ook geen ruzie te maken.
Het zijn echt fases…met ieder kind kan ik bij tijd en wijlen beter. Wat ook wel eens aan mezelf ligt (hormonen, vermoeidheid, geen geduld enz).
Als je dat zelf maar blijft zien is het ook niet erg!
Zullen we dan maar weer eens een weekendje ‘Merel naar Gouda’ plannen?
Kun jij lekker ff rustig met het jongetje rommelen…kan ik het meisje nog wat verder verpesten
En zoals je zegt: 1 op 1 zijn ze allebei hardstikke lief :inlove:
:thumbup: goede ideeën tante/ Szus
Maareh ze kunnen ook echt heel lief spelen zoals vandaag, dat is echt prima, maar Merel haar buien tja daar krijg ik dan weer neigingen van zo nu en dan :shifty: :silenced:
Is altijd: als je je hart gelucht hebt dan zijn ze opeens poeslief :eh:
:mrgreen:
Tot morgen! :dance:
@F’lien wrote:
Wat mij dwars zit en me afvraag hoe andere moeders dit doen/ervaren is dat ik momenteel het liefst Jorre om me heen hebt :oops:
Of één van de kinderen en niet samen.
Hoe krijg ik dat omgeturnt in mijn hoofd of is dit ook een fase als moeder waar je doorheen moet net als de kinderen die hun fases doorlopen??
:hug:
Ik zat precies met hetzelfde vandaag. Ik kan mijn oudste de laatste tijd moeilijk verdragen. Is nergens tevreden mee. Krijgt hij wat lekkers, is hij nooit tevreden en wil er dan meteen meer van. Of zegt: “ik wil. ik wil, ik wil…”. En ik heb gewoon echt niet altijd de puf om hem af te leiden of het te negeren
Hier wel merkbaar dat hij toe is aan school, dus ik hoop inderdaad dat het een fase is.
En waarschijnlijk voor jouw meis ook. Een nieuwe fase voor haar met school en een broertje/zusje op komst (weet ze dat al?)
Sterkte!
Hier ook net zo… 1 op 1 zijn ze superlief, maar met z’n 2en veranderen ze in draken… Als ik tegen de 1 zeg dat iets niet mag, gaat de ander het vervolgens doen :roll: … ze treiteren en klieren de hele dag door… en dan heb ik ook wel eens een voorkeur (maar moet zeggen dat die vaak veranderd) de ene week is het Fenna die ik niet kan uitstaan, de andere week Melissa…
mijn moeder wil ook aleen maar 1 kind te logeren hebben die werd helemaal stapeldol van ze… :oops:
Een nieuwe fase school zeker, misschien ook een beetje een nieuw brusje op komst alhoewel ze er al een heeft
Ik denk ook dat het meer bij mij ligt dan bij haar.
Zij is een opgroeiend meisje, merk soms ook dat zij zichzelf in de weg zit en er geen uiting aan kan geven behalve de manier waarop zij doet. Dwars liggen, klieren, daar heeft ze namelijk wél controle over.
Ik moet bij haar alles uitvinden, ik denk dat bijna iedere ouder dat heeft bij een eerste/ de oudste, bij een jonger kind heb je al eens met het te maken gehad.
Weet zeker dat het goed komt, het hier wegschrijven en de herkenning lezen, geeft een ‘goed’ gevoel.
Dus bedankt voor jullie woorden :-*
@F’lien wrote:
Ik moet bij haar alles uitvinden, ik denk dat bijna iedere ouder dat heeft bij een eerste/ de oudste, bij een jonger kind heb je al eens met het te maken gehad.
En toch hebben wij het hier nu juist afentoe heel moeilijk met de 2e.
Hij doet precies hetzelfde als zijn grote broer op die leeftijd en hetzelfde wat jij ook omschrijft van je meisje en toch … toch… is het weer een ander kind en weet ik gewoon wederom niet precies hoe ermee om te gaan (en wat in dit geval ook niet helpt… de middelste lijkt qua karakter heel erg op mij… dat is soms heeeeerlijk, kan echt om hele domme dingen met hem lachen, maar dat dwarse etc heeft hij dus ook niet van een vreemde :oops: )
Mamamarije, ik lig soms ook dwars met Merel omdat ze ergens erg op mij lijkt :lol:
En zeker ieder kind is anders dat is zeker waar, maar met Merel moet ik alles uitvinden terwijl ik bij Jorre eerder een middenweg vind en dan loopt het wel weer.
Tja de eerste baby met gebruiksaanwijzing moet nog geboren worden he