Kind voorin (de auto)

@Sweet-Love wrote:

@Clari wrote:
@petri wrote:
de rest mag achterin gewoon in de riem zonder zitje.


Ook als ze dus onder de 1.35 zijn? zo lees ik het namelijk niet


Ik ook niet ik lees het dat je onder 1.35 bent in / op een verhoger/stoel moet.



En sporadisch of dergelijke mag kindje wel zonder stoel (als ik er goed gelezen had) maar hoe controleren ze dat…?

Zoweizo als je mogelijkheid heb, liefst achterin… En met stoel/verhoger. (mijn mening)




Gebruik autokinderzitjes bij vervoer van andere kinderen

Van ouders en pleegouders wordt verwacht dat ze voor hun kind een autostoeltje in de auto hebben. Maar er rijden misschien ook wel eens andere kinderen mee. Voor hen kan niet altijd een kinderzitje aanwezig zijn. Bij dit soort incidenteel vervoer over beperkte afstand (maximaal 50 kilomter) volstaat gebruik van de gordel op de achterzitplaatsen voor kinderen vanaf 3 jaar (maar niet de eigen kinderen). Kinderen vanaf 3 jaar en langer dan 1,35 meter mogen als er geen autogordel is zonder gordel op de achterbank zitten. Met gordel mogen ze ook op de voorste zitplaats zitten.



info van de rijksoverheid.



Daar valt dus ook dat speelvriendje onder of een schooltripje.

Vader van klasgenootje wou mijn oudste ook los meenemen achterin een cabrio die hij te leen had… anders paste het niet.

Sorry, maar dan kom ik hem wel brengen als zijn broertje wakker is, zo gaat hij niet mee… het zal wel mogen, maar mooi niet dat mijn kind zo mee gaat :silenced: .