hallo all…
Ik maak me een beetje ongerust… Vorige week heb ik een echo gehad om de groei van me kindje te controleren. Nu moet ik morgen naar de gyneacoloog om te kijken wat hieraan te doen is… Het kindje is ongeveer drie weken te klein, het hoofdje is op goede grote.
Dit is mijn eerste kind en ik maak me echt zorgen. Zijn er dames die hier ervaring mee hebben en wat zou ik eventueel kunnen verwachten?
De Verloskundige die zeggen er niet veel van.
Naast rusten hebben jullie eventueel nog andere tips?
En wat gaan ze dan bij de gyneacoloog allemaal doen?
ik ben 9 oktober uitgerekend
Groetjes daisy
ik heb er niet zoveel verstand van,.
maar wens je wel sterkte en succes en wie weet valt alles reuze mee! :hug:
mijn vriendin heeft spoed sectio gehad met 35.3 weken en haar zoon liep 4 weken achter. Hij was 1480 bij geboorte en heeft enkele weken in de couveuze gelegen. nu hefet ze wederom problemen met de placenta en moet ze hele dagen plat liggen. Heb je al een doppler gehad?
…
mijn zoon was ook flink.
met 36weken woog hij 3345.
hoefde niet in couveuse etc.
ik hoop dat t allemaal meevalt voor je.
wie weet hebben ze een klein rekenfoutje gemaakt…
@Jennifer77 wrote:
mijn vriendin heeft spoed sectio gehad met 35.3 weken en haar zoon liep 4 weken achter. Hij was 1480 bij geboorte en heeft enkele weken in de couveuze gelegen. nu hefet ze wederom problemen met de placenta en moet ze hele dagen plat liggen. Heb je al een doppler gehad?
Okee… Hm…
Heb geen doppler gehad… Wat is dat eigenlijk?
Hier ook met 34 weken op controle bij de vk, daar dachten ze mogelijke groeiachterstand omdat baarmoeder aan de kleine kant was.
Dus met 34 weken een echo+bloedonderzoek+urineonderzoek.
Volgens de echo lag kindje met meting ongeveer 2 weken achter op groei.(1900 gram)
Week erop oesten we weer voor echo+doppler(bekijken ze de doorbloeding van de placenta), hierop had kindje nog een achterstand van 2 weken+5 dagen.(2350 gram)
Onze zoon is geboren met 39+5 weken en was bij de geboorte 3140 gram
Denk niet dat je vrolijk wordt van mijn verhaal. (is zeer uitzonderlijk)
Daan* had ook 3 week achterstand. het hoofdje was goed. Buikje liep gigantisch achter en beentjes 1 tot 2 week.
Er kwamen op het eind pas zorgen omdat het vruchtwater genoeg was en placenta ook gewoon goed werkte. Er werd gedacht aan een chromosoom afwijking. Daan had trisomie 18.
Ik zeg er bij dit is zeeeeer uitzonderlijk.
Zoland de VK zich geen zorgen maakt. Misschien rustiger aan gaan doen, meer rusten. Meestal trekt het wel bij.
Tijdens mijn zwangerschap liep ik onder controle van een gyn. bij de 20 weken echo liep onze dochter opeens 2 weken achter, dit is heel de zwangerschap zo gebleven volgens de echo’s ook verhouding hoofd buik klopte niet altijd soms was het hoofdje groter, dan weer de buik, het is ook milimeter werk. De gyn zei dan ook dat we een kleine baby konden verwachten, uiteindelijk bevallen met 39/4 bevallen van een dochter :inlove: van 3990 gram, helemaal geen kleintje dus.
Bij mij is beeb ook aan de kleine kant (echo meting vorige week). Nog net binnen de normen maar wel klein. Hoofd en romp lopen 2 weken achter, beenlengte loopt voor.
Ik moet 12 sept opnieuw voor controle bij de gyn. Mijn verlof is nu ingegaan en dan schijnen de bib’s toch wel een groeispurt te maken als je voldoende rust neemt dus daar ga ik maar vanuit.
Ik heb er verder helemaal geen slecht gevoel over. De VK voelde het ook niet echt als een klein kindje. Oké ook geen grote beeb maar gewoon.
Je zal meerdere groei-echo’s krijgen of je kindje wel blijft groeien of dat zijn groei gestopt is.
Blijft je kindje groeien, ook al is het met een achterstand, dan kan het zijn dat hij/zij een tijdje in het ziekenhuis moet blijven na de geboorte, in een couveuse of warmtebedje. Volgens mij moet het gewicht minimaal 2500 gram zijn om naar huis te mogen?
Is de groei gestopt van je kindje, dan is het misschien beter om eruit te komen, dan zal je misschien ingeleid worden of een keizersnede krijgen.
hoi,
Ik hoop dat het allemaal mee valt meid :hug: :hug: :hug:
maar ook hier een verhaal wat je misschien kan geruststellen:
Bij Anne Jasmijn liep ik 5 weken achter op de groei via echo’s en werd ik extra in de gaten gehouden.
Zelf had ik niet het idee dat ze klein was aangezien mijn eerste een 9 ponder was en ze daar ook over dachten dat het een klein mannetje zou zijn.
Bij de geboorte zijn ze geschrokken van wat voor een groot mannetje te voorzijn kwam.
Bij Anne Jasmijn dacht ik niet aan weer een 9 ponder maar minstens een 8. Mijn gyn bleef volhouden dat ze te klein zou zijn tot aan het eind, ondanks het verleden met mijn eerste :roll:
Anne Jasmijn is thuis (onverwachts zelf ter wereld gebracht) geboren met een gewicht van 8 pond en 56 cm… niet echt klein voor 40 weken…
( dus als zij net als Jur 2 weken overtijd was geweest was ze ook een 9 ponder geweest)
Meid ik hoop gewoon dat ze bij jou ook ernaast zitten en het allemaal mee zal vallen, veel sterkte!
Liefs Sam
Ik hoop dat het meevalt, met 34 weken is het sowieso toch veel moeilijke te meten?
Soms stopt de groei even en dan komt er weer een spurt.
:hug:
Hoi,
Ik hoop dat het meevalt voor je.
Mijn dochter was ook te klein. Ik was met 34 weken voor een echo. Ik moest na 2 weken terug komen om te zien of ze groeide. Als ze groeide was er niks aan de hand, dan was ze gewoon klein. Uiteindelijk hebben we die echo niet gehaald en is mevrouw met 35 weken geboren met een gewicht van 2220 gr.
Er is geen min. gewicht waarmee ze naar huis mogen. Britt ging al eerder naar huis. De enige dingen waar ze naar keken was"zich zelf warm houden en voldoende voeding zelfstandig kunnen drinken (ze heeft 7 dagen sonde voeding gehad). Toen dit lukte mocht ze naar huis.
Succes ermee.
Nou ik ben geweest bij de Gyneacoloog en het valt allemaal weer reuze mee…
Voorlopig blijf ik onder begeleiding van de gyn… Over twee weken mag ik weer een echo doen en dat kijken ze hoe de groei ging. Als die goed is dan mag ik weer terug naar de verloskundige. hope so! haha
Iig bedankt voor de verhalen…!!
Onze kleine meid zit onder de onderste lijn, maar groeit wel met de onderste lijn mee. En zolang ze groeit is de gyn tevreden.En zowaar heeft ze de afgelopen 2 weken een groeispurt gemaakt. 2 weken geleden was ze nog 2200 gram en eergister 2800!!! Dus het kan nog goed komen. Nu zat ze ook voor het eerst net boven de onderste lijn.
Toen we onder controle kwamen bij de gyn, dat was bij 30 weken ongeveer. Had ze een achterstand van 3 weken, en bij sommige zelfs meer. Nu is het max 2 weken.
Ik had denk ik ook wel terug gemogen naar de vk, maar ze ligt in stuit, dus ik ben toch nog elke week bij de gyn te vinden. Tot volgende week, want dan wordt ze gehaald.
Ik heb trouwens de afgelopen 2 weken niet meer rust gehouden als al die weken daarvoor. Ben al vanaf 28 weken thuis wegens BI.
Ik duim voor je dat het over 2 weken gewoon gegroeid is en je lekker terug kunt naar de vk.