Kind opgevoed door wolven, feit of fabel??

Iedereen kent vast wel het verhaal uit de jaren 50 waarbij een kind gevonden zou zijn in de bossen die opgevoed was door wolven.

Ik heb dit verhaal altijd met een flinke korrel zout genomen maar nu ik Luca zie opgroeien met een hond in huis begin ik steeds meer geloof in het verhaal te krijgen… :mrgreen:



Nu hebben wij een bordeauxdog (Diezel) wat een hond is van een kilootje of 50 en dus Luca met 1 hap zou kunnen opslokken maar daarin tegen zijn het de dikste vrienden.

Als Luca eet legt hij zijn kop op tafel :shock: (ja zo groot is hij) en worden de boterhammen er door Luca zo ingeschoven daar tegenover staat wel dat Luca ook gezellig mee eet uit Diezel zijn bak en staan ze samen gezellig te keuvelen boven de hondenbrokken.

Ook de botten worden hier samen gedeeld en het grommende macho gedrag wat daarbij hoort word door beide met veel passie uitgevoerd.

Het is echt hylarisch om te zien hoe Luca met een kluif in zijn mond al grommend achter Diezel aankruipt en stopt wanneer de hond dat doet en weer verder gaat als hij ook verder loopt.

Zou ik dan toch niet zoveel invloed in de opvoeding hebben als ik dacht :think:

:mrgreen: haha super!!!



Xavier heeft ook een tijdje ‘geblaft’ toen onze hond ging blaffen. Maar daar hield het wel mee op.

Nu zijn ze trouwens wel maatjes aan het worden, want ze hebben allebei ook het “samen koekie eten” ondekt :lol:.

Ik geloof er toch ook wel in hoor… Als ik lees hoe hecht de band tussen Diezel en Luca is, en als ik zie hoe Chris en Koekie nooit verder dan een meter bij elkaar vandaan zijn (en ook hier worden boterhammen, brokjes en waterbak gedeeld… :mrgreen: ), dan geloof ik toch wel dat een mensenkind opgenomen zou kunnen worden in een roedel hoor…

Ja ik gelooof het ook wel…

Heb geen idee, maar zit echt te smullen van je verhaal! Prachtig!! :inlove:

Ja zeker weten dat dat zo kan zijn !



Ik heb in mijn opleiding tijden ontwikkelingspychologie een heel semester aan dit onderwerp besteedt.

Erg interessant en er zijn talloze verhalen bekend waarbij dieren en kinderen in gedrag al niet te onderscheiden zijn.

( zelfs kinderen die kippenvoer aten en in een kippenhok zijn grootgebracht )



Ik vind de band die honden met kinderen ( kunnen )hebben dan ook altijd erg speciaal !