Er zullen heus wel al topics hier over zijn maar ik kon ze niet vinden…
Mijn vraag is, hoelang mag een kind op de fiets. In het begin mag je korte stukjes fietsen, maar wat is een kort stukje??
Is een windscherm noodzakelijk als het lekker weer is??
hey hey,
een windscherm heb ik er heel lang op gehad, ook voor de muggen enzo, rauw vlees smaakt namelijk niet zo lekker :lol:
Als het kindje goed stevig kan zitten, en een windscherm heb ik er ook nog steeds op en die blijft er ook op.
tja hoelang is per kindje verschillen.
Ik fiets nog steeds niet te lange stukken (max 15-20 minuten) omdat hij anders vaak inslaap valt, en dat fietst niet lekker!! En het weer was er tot nu toe ook niet naar.
Windscherm is ideaal. als het regent spat het niet zo in hun gezicht, en idd zand en beestjes blijven weg uit ogen en mond.
ik ben een fietsliefhebber, en fiets dus al vanaf dat ie ongeveer 9 maanden was regelmatig lange stukken (1,5/2 uur). Nano vindt het heerlijk.
Afelopen najaar hebben we een mini fietsvakantie gedaan. Vier dagen gefietst, hij heeft genoten, beetje geslapen, veel rondgekeken. Waar ie zich normaal best snel verveelt, heeft ie daar op de fiets helemaal geen last van.
Toen we een dag boven de 70km fietste, zat daar duidelijk zijn grens. toen was het genoeg geweest.
vooral lekker uitproberen dus, en een beetje opbouwen!
Fiets ook lange (nou ja lang :roll: ) stukken… Aisah was 10 mnd… vaak een km of 30 soms alleen de heenweg (15km) ik stop dan wel tussendoor bij mijn ouders (als ik ook nog terugga)… de eerste keer viel ie in slaap… heb dat hele end gefietst met arm over het stuur gebogen… niet prettig…
Ik heb vandaag ongeveer 15 minuten gefietst, hij vond het geweldig!! hij heeft alleen maar enthousiast geschreeuwd… Morgen weer…
@Moosje wrote:
Ik heb vandaag ongeveer 15 minuten gefietst, hij vond het geweldig!! hij heeft alleen maar enthousiast geschreeuwd… Morgen weer…
Whoeiiiiiiiiiiii :dance: :dance: :dance: :dance: zie het zo voor me… lekker he… en lekker zonnetje erbij… :inlove: ideaal fietsweer… :thumbup:
:inlove: Leuk!!!
Ik wil ook, ik wil ook!!!
hangen ze bij jullie wel recht?
Die kinderen he
Lev hangt helemaal naar links en zit onderuit gezakt. Misschien moet ik nog even wachten?
Xander zit nu een maand of 3 goed zelf. Die zit wel netjes recht
@lydia wrote:
hangen ze bij jullie wel recht?
Lev hangt helemaal naar links en zit onderuit gezakt. Misschien moet ik nog even wachten?
Hier afgelopen weekend voor het eerst gefietst.
Jesse hangt helemaal naar rechts :think: :inlove: .
Uiteindelijk viel hij met z’n hoofd liggend op mijn arm in slaap :inlove:
Ik duw hem ook elke keer recht, maar hij zakt toch weer naar rechts. Zal wel even wennen zijn denk ik, de eerste keer in z’n kinderstoel zat hij ook niet recht :mrgreen:
Groetjes,
Willy
Lydia, Willy… ik merk dat als Aisah moe is hij gaat hangen… als ie goed geslapen heeft dan blijft ie goed zitten… ow en zit het tuigje ook ‘strak’ genoeg…
Ik heb nu en gmg zitje voor op de fiets, dadelijk op mijn nieuwe fiets komt een bobike zitje. Dat gmg zitje vind ik echt een onding. Als je de riempjes strak hebt aangetrokken(dat gaat al niet, riempjes zijn te lang, of Juul is te klein), zitten ze bij 1 keer wiebelen alweer los…
Juul zit redelijk recht…
Hier ging Tessa vanaf dat ze goed kon blijven zitten mee voorop… na advies van de fysio zelfs… met ongeveer 8 maanden was dat…
Nu zit ze nog steeds voorop omdat Joyce lekker achterop meegaat in de baby-mee… met windscherm voorop ook nog trouwens… die wind en beestjes in hun gezichtjes vind ik maar niks…
Hier al vanaf het begin rustig 25 minuten tot een half uur erop, maar dat was meer moeten dan willen, want we moesten naar de oppas…
Oh een tip voor alle mama’s met op de fiets slapende kindjes zonder een hoofdrol: isolatiemateriaal voor verwarmingsbuizen past prima om je stuur! en is niet duur gewoon te koop bij de bouwmarkt…is net iets zachter dan het harde stuur…
Ik fiets meestal niet langer dan 15 a 20 minuten… Maar dat is meer omdat ik niet van fietsen hou :oops:
Quinten zit ook scheef in het stoeltje… terwijl hij toch al geruime tijd goed zelfstandig kan zitten.
Hij vind het trouwens niet zo bijzonder… hij vind het wel best, zoals hij eigenlijk alles wel best vind… :roll: