kind naar de basischool

en mama toch wel gestressed…



ik voel me nu weer net zo als toen ik haar voor het eerst naar de oppas ging brengen omdat mijn bevallingsverlof erop zat en ik weer ging werken…



gestressed en hoe zal het allemaal gaan en gaat het welk goed en zou ze het wek naar haar zin hebben en leuk vinden in haar klasje straks, misschien kan ze wel helemaal niet opschieten met de leerkracht …



oooo erg he?? :oops:



en heel leuk, ze komt in een instroomklas dat betekend geen hele week naar school, maar 3 dagen, nu kom ik niet uit met mijn werkuren!!

ik had het al aangeven bij de directeur en hij zie al dat er over te praten viel, ben benieuwd, maar ook weer iets te regelen erbij… :?

en nu nog van school veranderen hierom kan ook niet…

Instroomklas… 3 dagen…?? Wat zijn dat allemaal voor nieuwerwetse fratsen…??? :roll: Vroegah gingen we gewoon 5 dagen naar school… :mrgreen:



Maarre, ik kan het me zo voorstellen dat je gewoon helemaal zenuwachtig ervan wordt… Ik moet er ook echt niet aan denken dat ie over 2,5 jaar naar school zou moeten… Ik word al gek bij de gedachte dat ie over ruim een half jaar naar de peutergroep op het kdv moet… :?

was hier ook zo hoor, papa en mama waren de eerste schooldag nerveuzer dan het kind :mrgreen:



en voor die tijd ook een boel gestress over welke school en waar kiezen we voor en hoe regelen we de opvang etc etc… en na een paar weken zit je in het ritme en nu na een jaar is het net of ze altijd al naar school ging.



de eerste dagen op het schoolplein onwennig wachtend op je kind het gevoel dat alle andere ouders kunnen zien dat je ‘nieuw’ bent. Maar langzaam maar zeker wordt dat school plein en de ouders ook een bekend iets en kom je iedereen ineens overal tegen… zwemles vooral :wink: . Je start ook echt een nieuwe fase dus daar mag je best nerveus voor zijn. Ik vind dat kinderen veel veranderen in het jaar van 4-5 dat eerste jaar school groeien ze heel hard ( geestelijk dan)

het is zeker wennen als je kind voor het eerst naar school gaat.

steeds maar kijken naar deklok of je alweer op naar school moet hahahah





als ze 4 jaar zijn, zijn ze nog niet leerplichtig he.

er zijn idd scholen die de kids dan maar 3 dagen laat komen

of alleen de ochtenden.



spannend !!!

er komt een stagiare op die groep, ze zit in het laatste jaar van de PABO…



ik heb vorige week al kennis gemaakt op de ouderavond met haar…



haha ik bendenk me nu ineens dat ik nog gymschoentjes en een broodtrommel en een beker moet kopen voor haar :inlove:



en weet je…



ze slaapt nu al een week zonder speen :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:



eindelijk is het dan toch gelukt, ze was hem vorige week zelf verloren, en zei al ik ga wel zonder speen slapen



we hadden er nog 1 in huis, maar ik wist niet waar die was gebleven, tot ik ineens Myrna ermee zie, gauw afgepakt en die ook weggegooid…



want daphne zei al tegen mij, myrna mag wel een speentje??

heb ik haar uiteglegd, nee die doet mama ook weg,daphne geen speen, myrna ook geen speen…

Gaat Daphne te oefenen of gelijk al fulltime (in dit geval 3 dagen) naar de basisschool?



Ik ben sinds kort ook mama van een basisscholer en ik weet dat het in het begin inderdaad erg spannend is of je kind het wel leuk vindt en het goed zal doen, maar voor je het weet is het al heel normaal dat dat kleintje van je aan het ‘studeren’ is.



Maar nu is het vooral erg spannend. Moet je nagaan wat het voor haar moet zijn!