kind met een gebruiksaanwijzing en een andere school..

verwijderd

Een eerste stap zou voor mij een goed gesprek met de juffen zijn. Het is zo belangrijk dat er wederzijds vertrouwen is. In jouw geval zou ik ook de directie erbij willen en kijken wat het daarna op gaat leveren. Overstappen naar een andere school kan altijd nog. Wat voor 'bijzonder’gedrag vertoond je dochter?

Ik zou ook eerst een gesprek willen met de juffen. Niet even snel een 10 minuten gesprek maar een verhelderend gesprek over hoe zij jou dochter zien en hoe ze met haar omgaan. verder hoe het kan dat jij een niet geschikt rapport krijgt en hoezo was eht niet geschikt?? wat stond er dan in wat niet geschikt was? De andere juf denkt er blijkbaar wel zo over dus waarom mag jij het niet weten?

Verder is het bijna open dag tijd dus ik zou mijn neus eens hier en daar op andere scholen gaan laten zien ja.

verwijderd

Lijkt me dat je kind zich niet veilig en fijn voelt binnen die klas/school!

En als er dan ook zulke dingen over haar gezegd worden en ze haar eigelijk een probleem aan praten (tenminste zo komt het nu op mij over) lijkt het me helemaal fijn om daar snel weg te gaan!

Mijn zoon is ook erg gevoelig (welk kind eigelijk niet?). Ook hij reageert heftig op (teveel) prikkels, zijn concentratie is ook nog een punt van aandacht. Hij zit op een Vrije School (kleuterklas) en het geeft hem tot nu toe geen problemen. Hij voelt zich heel erg op zijn gemak in de klas, bij zijn juf en met zijn klasgenootjes! En gaat echt met plezier naar school!

En je dochter is net 4? Dan zijn dat toch dingen (concentratie, meespelen) die nog moeten wennen?

Ik zou heel snel naar andere scholen gaan kijken!