Kind linkshandig, schaar voor linkshandige kopen???

ok, dat schreef ik allemaal een paar maanden geleden ook al hier, lees ik nu :angel:

hoe dan ook: ik heb dus -op mijn niet-noodzakelijke schaar na- niks speciaal voor linkshandigen. Maar er zijn wel voorwerpen waar ik niks mee kan met mijn linkerpootje. Maar daar zijn vaak alternatieven voor die wél werken die niet speciaal voor linkshandigen zijn gemaakt.

Ovenhandschoenen herken ik wel maar daarom heb ik er gewoon altijd 2 aan (zonder kanten) 8) .

En heb verschillende dunschillers maar nooit problemen. :think:

(al moet ik toegeven dat ze nooit gebruik :mrgreen: ).

Maar wat is er dan anders aan een linkse schaar?

Zou het echt niet weten namelijk…

het snijvlak zit andersom. Probeer maar eens linkshandig te knippen met een gewone schaar. 9 van de 10 keer zal je blaadje dubbelklappen :mrgreen:

Ik ben linkshandig en heb een soort van universele dunschiller en een gewone schaar. Omdat er op school altijd een gebrek aan linkhandige scharen was, heb ik mezelf rechts leren knippen. Ik kan beide nu. Handig :mrgreen: En verder sta ik er niet zo bij stil. Heb 2 ovenwanten want ik pak de schaal altijd met 2 wanten uit de oven anders komt het niet goed hihi. Linkshandige vulpen had ik vroeger wel, want anders ging de punt splijten. Maar tegenwoordig schrijf ik alleen maar met een ballpoint.

wat niet werkt bij mij zijn van die schuine spatels die wat gebogen zijn (want dan heb ik met links dus geen grip) en botermesjes (verkeerd om :mrgreen: ). Nou en die gebruik ik ook niet.

het snijvlak zit andersom. Probeer maar eens linkshandig te knippen met een gewone schaar. 9 van de 10 keer zal je blaadje dubbelklappen

Nou ik knip dus links en ervaar dat niet zo.
Maar ik zie nu dat ik mijn scharen ook geen snijvlak hebben aan één kant; met dank aan Ikea 8) .
Dus daar zal het door komen dan denk ik.

En de oplossing is dus ikea blijkbaar :mrgreen: .

hahahahahahahahaha :dance: