kind is groter ... wie ervaring met kraamsuite ?

Vandaag 30 weken echo vanwege dat Jelle dus groot was.

Prima, niks aan te doen, ben blij dat er controles zijn.



Oh wat is de kleine gegroeid :inlove:



Jammer dat het zo kort was. Maar hij vroeg alsnog : hoe ver ben je nu ? ik dus 29 weken en 5 dagen. Bijna 30 weken dus. Maar de metingen geven uit : 32 weken, ben 14 februari volgens die berekening uitgerekend, ipv 28 februari.



Jelle was dus ook flink op zijn geboorte, meteen al snel was hij weg … controle op suiker. Vind ik prima, goed in gaten houden.



Nu zit ik dus even met deze : ik vind het prima dat deze tweede ook op suiker gecontroleerd wordt, maar ik heb niet zo zin om thuis te bevallen en alsnog dat ons kleine na het ziekenhuis moet voor suikercontrole of dat ik ineens met spoed maar naar het ziekenhuis moet omdat het niet vlot. Ik heb slecht ervaringen met de laatste stuk in het ziekenhuis doordat ik slechthorend bent, is de communicatie helemaal daar mis gegaan. En dat zie ik dus niet zitten. Het duurt niet lang meer, maar ik merk dat het me erg dwars zit qua de ziekenhuis.



Toen las ik zo een folder met kraamsuite, dat trok me meer aan. Rustig omgeving maar ook weten met wie je meer te maken krijgt.



Alleen je moet 12 weken van te voren aanmelden, dus ik moet snel zijn. Maar wat zouden jullie doen ?



Mijn gevoel zegt al dat deze ook flink wordt. Alleen de VK neemt ‘2 weken verder dan nu’ niet serieus weet ik, of hadden ze dat bij jullie wel gedaan ?



ik vind dat ze JUIST wel stappen moet ondernemen…

helemaal dat nu al blijkt dat deze beeb ook groter gaat worden

Controleren ze jou niet op suiker dan? :think: (of wist ik dat al… zeef is my middle name… :shifty: )



Ik ben bevallen in een ziekenhuis met kraamsuite en vond dat echt helemaal geweldig! Ik kan het je zeker aanraden. Ik ben bevallen in het Diakonessenhuis in Utrecht. Kijk maar eens op hun site, daar staat veel info op. Ik heb vooral de eerste dagen na de bevalling (sp ks) heel ontspannen ervaren omdat we zoveel privacy hadden en mijn vriend kon blijven slapen. De bevalling zelf gaat uiteraard altijd alleen op een kamer dus dat zal niet zoveel verschil maken, maar de tijd erna is voor mij denk ik (ik kan niet vergelijken) veel beter geweest door die suite. Hieke werd, zoals je weet, ook op glucosewaardes in de gaten gehouden en dat gebeurde gewoon in de suite.



Als je meer wil weten dan wil ik je ook wel meer vertellen bijvoorbeeld via MSN, dat praat net even makkelijker hierover. Of via PB natuurlijk. Je mag me alles vragen. :thumbup:

Hé Femke,



Ik zie dat je ook uit Nijmegen komt… Ik weet niet welk ziekenhuis je overweegt… Ik zal bevallen in het CWZ. Gisteravond ben ik naar een open avond geweest en kregen we ook een rondleiding op de kraamafdeling en de kraamsuites. Ik zie het wel zitten: lijkt me relaxt alles op 1 kamer en van alle gemakken voorzien…

Je zegt dat je een slechte ervaring hebt opgedaan ivm slechthorendheid… Als je plant om daar te bevallen, krijg je van te voren een intake bij de verpleegkundige…misschien zou je daar dan al afspraken over kunnen maken en tips geven over dingen die jou helpen, bv. niet teveel mensen bij de bevalling (geen co-assistentes/stagaires) etc. ???

Ik ben wel echt op 14 februari uitgerekend, dus wie weet tref ik je nog wel! :wink:



Groetjes, Fraukje

Hahaha Fraukje,



Volgens die ziekenhuis CWZ (jajajajaja) ben ik ook 14ste uitgerekend, volgens de 12 weken echo en wat we altijd standaard hebben aangehouden, 28 februari.



Ben bij Jelle ook in het CWZ bevallen. Het ging eigenlijk allemaal goed, tot ik gehecht moest worden, ging de communicatie helemaal verkeerd en toen werd ik gehecht zonder verdoving etc. Dus wist niet wat me overkwam, echt pijnlijk. En dat wil ik dus niet meer meemaken.



Ik werd al geadviseerd even te bellen, dus ik zal morgen zeker even navragen, want zelf kan ik niet bellen, of degene dat even kan doen, want ben nu toch wel nieuwsgierig.



Sisil, heb je even gepbt, dus spreek je hopelijk gauw eens :lol: Maar ze controleren mij wel op suiker, het is altijd goed geweest, ook bij Jelle, maar toch toen Jelle geboren werd bleven ze controleren.



Kimmetje : je vind dus dat ze maar actie moeten ondernemen omdat deze waarschijnlijk ook groot wordt ?



Ik ben juist bang dat ze weinig zullen doen, want wat zegt 2 weken verder … :think:

Hey Fem,



Je kan het altijd aangeven dat je je zorgen maakt over de bevalling omdat dit kindje misschien ook weer groot wordt.



Je weet misschien nog van mij, dat ik met 30 weken zwangerschap bijna 5 weken voorliep??



Ze hebben toen ook niet de datum veranderd en ik ging ook nog eens 8 dagen overtijd.

(daarvoor wel excuses gehad en deze zw. extra controle)



Kan je je zowiezo niet opgeven voor zo;n kraamsuite en als je dan op het laatste moment toch liever anders doet, afzeggen???

(of kan zoiets niet??)

femke juist nu na 28 weken neemt je kindje (hebben dze mij verteld bij de vk) de eigen groei aan, dat ze nu al 2 weken voor ligt zegt mij meer dan genoeg



(kijk nu naar mij, ik heb met 30 weken een echo gehad en gisteren, heb over 2 weken weer een echo om de groei van het kindje in de gaten te houden…)



ik vind dat je best even met je vk om de tafel kunt gaan zitten en eens vragen/ zeggen dat je er eigenlijk meer mee bezig bent dan hun denken…ze laten mij zowiezo niet over de 40 weken lopen als blijkt dat dit kindje te groot gaat worden…al denk ik het zelf niet omdat ze nu al 2 keer precies op de middellijn ligt en dus precies op het gemiddelde)



juit die laatste weken komen ze meer aan… en vind ik persoonlijk dat ze juist nu jou en je kindje beter in de gaten moet houden…



ik zou zelf dan al niet meer kiezen voor een thuis bevalling…maar dat kun je natuurlijk beter met je vk overleggen…en dan erbij het is toch niet erg om juist over dit soort dingen te praten met je vk, daar zijn ze voor…schrijf eens op wat je allemaal dwars zit, wat je precies met ze wil bespreken, zo kunnen hun jou kant van het verhaal ook eens horen, en misschien zelfs wel een echo extra geven om de groei in de gaten te houden…

Kimmetje :



Groeien ze nu sneller :eh:

Begreep juist vaker dat het dan minder wordt, alhoewel ik wel voel dat ik meer groeispurten krijg, meer moe, meer pijn aan mijn buik, maar het is geen harde buik.



Ben ondanks dat toch blij dat ik natuurlijk wel in de gaten gehouden wordt. Een tien ponder pers ik er wel uit :roll: :lol:



Maar echt leuk is het niet … Thuisbevalling heb ik al niet zitten meer te overwegen, heb met de VK ook over gehad. Een kraamsuite, rustig doen lijkt me geweldig, maar volgens mijn VK is dat pas als je 6 cm ontsluiting hebt en alsnog naar het ziekenhuis wilt, als dan de kraamsuite vrij is, dan mag je er gebruik van maken, anders gewoon 't ziekenhuis of anders toch thuis.



Dus ja … zekerheid heb je nog steeds niet, maar welke vrouw eigenlijk wel.



Maar mijn gevoel is gewoon sterk dat deze juist groter wordt … :roll:

:mrgreen:

:mrgreen:

:mrgreen:

Inderdaad, je kiest er niet voor …

Ik zou wel graag willen, hoor positieve ervaringen.



Ik moet maar geluk hebben dat als ik ga bevallen, dat er een kraamsuite vrij is voor mij :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:

Ook welkom Leentje, ook nog iemand uit Nijmegen :thumbup:



Ik ben ook in het CWZ bevallen. Voor mijn 30 weken echo en mijn 36 weken (die ik nog moet krijgen) mocht ik ook kiezen, radboud of CWZ, ik koos voor CWZ omdat ik bij Jelle daar ook altijd heen ging.



Dus daar bevallen vind ik niet erg, heb het met Jelle gehad. Maar meer de communicatie vond ik zeer slecht. Hoeft nu niet te betekenen dat het weer gebeurd, maar ja, eng vind ik het dus wel :oops:



Dus ja, wil gewoon een beetje ‘voorbereid zijn’.

:mrgreen:

Alleen de verpleegster was lief, verder niet … :oops:



Kregen daarna ook een zeer, zeer, zeer kleine ruimte om bij te kunnen komen. Jelle paar x op suiker gecontroleerd, wachten tot we eindelijk naar huis mochten. Remco die bijna niet geslapen had en daar helemaal niks was om even te kunnen slapen, echt een giga kleine ruimte.



Kan niet altijd anders, maar fijn was het dus op dat moment even niet, want als je nog niet naar huis kan, is misschien wel fijn even bij te kunnen slapen.



Ik kan natuurlijk niet ff mijn bed uit gaan en hem beschikbaar stellen voor mijn man :mrgreen:



Ik woonde zelfs in de buurt … alleen woonden we toen 12 hoog, nou dat richting van 12 hoog naar beneden, auto in en hupsakee naar het ziekenhuis leken wel eeuwig te duren :roll:



Nu wonen we iets verder … maar geen 12 hoog meer :lol: