kind en bijten ...

hey hey meiden,

Ik heb een probleem … :?

Mijn kindje bijt …

Okee ik heb al gehoord dat het een fase is en dat het vanzelf over zou gaan … :shifty:

Maar ik wil er wel heel consuqent op reageren …

het gaat er ook niet om dat ze 1 kindje bijt maar wel opgeteld in 2 weken tijd 30x :cry:

Daan (mv2kids) in zijn wang en zijn handje :cry:

Amber (Kindje van een vriendin van mij) in haar arm en been (meerdere keren)

Alyssa (annette) Nov 06 kindje in haar handje

Raisa (wentje) nov 06 kindje

Mijzelf in me been en arm

mijn moeder in haar arm

Mijn vader op zijn neus

Maar het gaat erom dat ze dus echt doorbijt tot bloeiens toe :?

Ze doet het op momenten dat ze met iets speelt en het word afgepakt

En op momenten dat ze iets wil hebben En het niet krijgt van andere kindjes…

wat ik hier zelf al aan gedaan heb …

“op mijn knieen gaan zitten … haart bij de arm nemen en als ze me aankijkt zeggen: Mama wil niet hebben dat jij bijt… en dan in de gang zetten … 1/2 minuut dan knuffel, kus… en dan is het weer goed”

Heel fout heb ik zelf een keer teruggebeten :oops: om haar te laten voelen … "het doet pijn "

Haar in de box zetten …

Kortom ik weet het niet meer... :cry:

Het enige wat het CB zegt is NEGEREN ... maar ik wil veel negeren maar bijten "DOORBIJTEN" gaat me iets te ver :?

Iemand een goede tip :shifty: :roll:

:pray:

voorkomen.

er letterlijk tussen komen als er iets wordt afgepakt

en het andere kindje het óf laten terug geven, óf laten krijgen van jouw kindje (“geef maar aan naam…”) (zeg dan iets in de trand van “samen spelen”) en dat weer afwisselen na een korte periode,

of haar iets anders geven ter afleiding.

maar je moet er echt boven op zitten en het bijten echt negeren.

probeer een veilige afstand te houden, zodat ze er niet bij kan

en is ze heel snel, dan zou ik haar denk ik om draaien en een speeltje in haar handen geven. zonder iets over het bijten te zeggen dus, dus niet ‘boos’ reageren met ‘nee’, maar zonder woorden omdraaien en speeltje dus.

als ze lief verder speelt: juist dan positief reageren/meespelen.

denk dat ik het op deze manier zou doen.

Mijn broer deed dat ook, tot dat mijn moeder even heeft laten voelen… Ik weet het, hier zijn de mening over verdeeld, maar als het toch werkt??

Mijn broer heeft er iig geen trauma aan overgehouden. :wink:

Ik denk dat ik dit ook zou doen.

Maar je schreef dat je dat al had geprobeerd… hmm :think: … Wat zou je nog kunnen doen??

Ik weet het niet. Ik heb ook mijn bedenking over het ‘NEGEREN’…

iig heel veel succes!!!

ziet dr tussen komen heb ik ook al gedaan … en dr laten schrikken zodra de trachgt te bijten …

teminste ze doet dr mond open en doet dan AAhhahhhhaaaaaa… en dan een keer UH UH UH zeggen … of even afleiden met ander speelgoed…

Maar nee het wil niet :cry:

Renske beet ook maar was al wel wat ouder en niet altijd tot bloedens toe maar toch… .

Ik heb ook vanalles geprobeerd (straffen e.d.) maar de uiteindelijke oplossing was hier haar laten bijten in een stuk zeep (tja ze was toen al wel 2 dus snapte ze het wel beter dan een kind van bijna 1)

Ik heb haar vantevoren wel gewaarschuwd door te zeggen dat als ze zou bijten ze in zeep moest bijten. Tja ze moeten wel weten dat het gaat gebeuren (dat er dus consequenties aan bijten zitten).

En toen gebeurde het dus… ze beet Karlijn en toen heb ik een stuk zeep gepakt en moest ze daarop bijten en geloof me daar werd ze niet vrolijk van (ik vond het verschrikkelijk om te doen maar het werkte wel) .

Ze heeft, geloof ik, nog 2 of 3 keer gebeten daarna (en dus ook elke keer in zeep moeten bijten) en vanaf toen nooit meer.

@mukkemuk wrote:

ziet dr tussen komen heb ik ook al gedaan … en dr laten schrikken zodra de trachgt te bijten …

teminste ze doet dr mond open en doet dan AAhhahhhhaaaaaa… en dan een keer UH UH UH zeggen … of even afleiden met ander speelgoed…

Maar nee het wil niet :cry:

volhouden,

steeds hetzelfde (consequent) blijven reageren.

desnoods een stukje wegzetten.

als je ertussen komt, dan heb je in ieder geval geen beet.

het is echt een fase, probeer voor ogen te houden dat ze straks dingen op een andere manier dan bijten duidelijk kan maken.

hopelijk heeft ze dat snel door :hug:

het gaat nu al een stuk beter …

Ze heeft al een paar dagen niets meer gedaan … En ook al een paar dagen geen pogingen tot …

dus hopen dat het nu een beetje over aan het gaan is :shifty: