Killer toetjes??

@elisaatje wrote:

echte double cream is vetter/steviger dan de slagroom die wij kennen toch? :think:



dat recept ga ik ook eens uitproberen :drool: :thumbup:




Is ook zo, maar bijna niet te verkrijgen hier in Nl; alternatief is slagroom (je kunt er evt een paar lepels mascarpone doorheen roeren om het dikker te krijgen)

@elisaatje wrote:

echte double cream is vetter/steviger dan de slagroom die wij kennen toch? :think:



dat recept ga ik ook eens uitproberen :drool: :thumbup:




Is dat hetzelfde als clotted cream? :think:

ik heb double cream bij de makro gekocht :angel:

Dus het wordt chocolat cloud cake met balsamico-aardbeien? Klinkt verrukkelijk :drool:

Ben benieuwd hoe het allemaal gaat smaken.

Ow, die chocoladerecepten op Nigella’s site :drool: :drool:

Ik wil ze allemaal proberen.

@Janneke1976 wrote:

Ow, die chocoladerecepten op Nigella’s site :drool: :drool:

Ik wil ze allemaal proberen.




Er staan heel veel verrukkelijke recepten op haar site. Vind haar kookprogramma ook echt leuk om te kijken, want zoals zij over eten praat en zich al staat te verheugen op de resultaten van eten wat ze aan het bereiden is. :drool: :drool: Wij zitten bijna kwijlend voor de tv. :oops:

@Maxime wrote:

@Janneke1976 wrote:
Ow, die chocoladerecepten op Nigella’s site :drool: :drool:

Ik wil ze allemaal proberen.




Er staan heel veel verrukkelijke recepten op haar site. Vind haar kookprogramma ook echt leuk om te kijken, want zoals zij over eten praat en zich al staat te verheugen op de resultaten van eten wat ze aan het bereiden is. :drool: :drool: Wij zitten bijna kwijlend voor de tv. :oops:




lijkt me niet goed voor de lijn zo’n programma met chocola :smiley: haha

dan blijf ik eten :smiley:

@JayDee wrote:

@Maxime wrote:
@Janneke1976 wrote:
Ow, die chocoladerecepten op Nigella’s site :drool: :drool:

Ik wil ze allemaal proberen.




Er staan heel veel verrukkelijke recepten op haar site. Vind haar kookprogramma ook echt leuk om te kijken, want zoals zij over eten praat en zich al staat te verheugen op de resultaten van eten wat ze aan het bereiden is. :drool: :drool: Wij zitten bijna kwijlend voor de tv. :oops:




lijkt me niet goed voor de lijn zo’n programma met chocola :smiley: haha

dan blijf ik eten :smiley:




Nigella kan van een baksteen nog iets heerlijks maken. Ze maakt overigens niet alleen gerechten met chocolade…

Maar daar heeft ze ook de billen voor he… 8)

ALs je haar ziet smullen op tv…



Het wordt in de cloud taart met de aardbeien (als garnering)…

@Janneke1976 wrote:

Deze is niet met chocolade, maar wel een killer :mrgreen:



Aardbeien in balsamico-azijn met mascarpone-vanillecreme :drool:

De aardbeien max. 2 uur in een marinade van balsamico-azijn en suiker.

Mascarpone mengen met een vanille-stokje en suiker.

En dan de mascarpone op een bordje, daarboven op de aarbeien en evt. garneren met een blaadje munt.

Opdienen en smullen maar.



De exacte hoeveelheden heb ik in een kookboek staan (volgens mij van Jamie :think: ), maar die heb ik nu niet bij de hand.



Liefs Janneke :-*




Wat zijn de verhoudingen balsamico-suiker?

In het recept staat 2-3 bakjes aarbeien voor 4 personen. Ik gebruik er altijd 2, dan heb je meer dan genoeg. Maar in combi met de chocoladetaart kan het misschien nog wel minder.

Ik gebruik voor 2 bakjes ongeveer 4 el suiker, maar dat moet je ook een beetje naar eigen smaak doen.

Voor 2 bakjes gebruik je ongeveer 10 el balsamicoazijn.

Je mag ze max. 2 uur marineren.

De aarbeien halveer je.



Succes!

En laat maar even weten hoe de combi was.



Liefs Janneke :-*

Ja natuurlijk vertel ik hier hoe het was…



Ok, ik zal wel een bakje doen dan, omdat het voornamelijk om de taart gaat natuurlijk…



LIjkt mij erg interessant, de smaak…

@Maxime wrote:

Anders serveer je de balsamico aardbeien bij een chococoladetaart.



Echt om je vingers bij op te vreten is de Chocolate Cloud Cake van Nigella Lawson :drool: :drool: Echt iedereen die hem heeft geproefd vraagt om het recept.



Zie voor andere suggesties en bovenstaand recept de website van Nigella Lawson onder het kopje Chocolate

http://www.nigella.com




Nog een vraagje: Behoort de taart een beetje klef te zijn? Dus niet helemaal ‘gaar’???

geen idee :think:



laat je weten hoe het geworden is?

:drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool:



Taart was heeeeeeeeeerlijk…echt geweldig…

Aardbeien erbij was ook erg lekker…



Echt een tip… :thumbup:

Hoi, ben niet online geweest meer, maar idd blijft de taart een beetje klef. Maar dat maakt hem juist zo onwijs lekker.



Volgende keer hier ook maar proberen in combi met de balsamico aardbeien!

Super dat het dus geslaagd was.

Ik ga die combi ook proberen, ben dol op chocolade en die taart lijkt me heerlijk :drool:

@Madre wrote:

:drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool:



Taart was heeeeeeeeeerlijk…echt geweldig…

Aardbeien erbij was ook erg lekker…



Echt een tip… :thumbup:






Klinkt dus geslaagd!

Had jij de witte topping er wel in?

En de aardbeien erop of ernaast?

Ik weet iig wat ik bij mn volgende etentje als uitsmijter ga gebruiken! :drool:

Ik had 170 gram double cream en heb dat vermengd met 250 gram slagroom. Heb er wel wat suiker bij gedaan…



Ik vond die doublecream wel iets toevoegen, maar alleen met slagroom kan het gewoon ook.



Ik had de aardbeien er los bij. Vind altijd dat mensen zelf mogen kiezen of ze zo’n combi willen proberen. De meeste aten ze na het proeven met een hap taart… 8)