Letten jullie op de kijkwijzers van films en spellen en vind je dan dat dit altijd klopt?
Ik was bijv best verbaasd dat de film van harry potter de steen der wijzen voor 6 jaar en ouder is.
@stillewater wrote:
Letten jullie op de kijkwijzers van films en spellen en vind je dan dat dit altijd klopt?
Ik was bijv best verbaasd dat de film van harry potter de steen der wijzen voor 6 jaar en ouder is.
Persoonlijk vind ik die film ook prima voor 6 jaar en ouder.
Ik kijk zeker naar de kijkwijzer, maar ik meer op wat ik zelf denk dat mijn kinderen aan kunnen.
ja, ik kijk zelf niet alle films mee, dus ik ging alleen af van wat er op stond, maar hij vond hem eng.
Ja mijn kinderen vonden hem ook heel spannend, maar wij kijken wel mee en bespreken ook een film naderhand.
Ik zou mijn kinderen nooit zomaar achter een film zetten die ik niet ken eerlijk gezegd.
hier doen we niet aan kijkwijzers. De films die de kinderen kijken zijn vaak vooraf gecheckt door ons en wij kunnen toch beter inschatten wat onze kinderen wel/niet aan kunnen.
de kijkwijzer is een richtlijn , geen verplichting :mrgreen:
We gebruiken het inderdaad als richtlijn.
Zo hebben we alle computerspellen van 16 of 18 jaar achter slot en grendel (tegen de zin van Robin, want die vind ze wel leuk), maar heeft hij wel Star Wars en die is vanaf 11 jaar.
Met films let ik er ook wel op.
Maar hij is ooit naar Up geweest in de bios, die een week later van alle leeftijden naar vanaf 6 jaar schoof.
Ik houd me er niet strikt aan, probeer ook zelf mijn kind in te schatten, maar vind het een handig hulpmiddel.
Starwars, dat is toch een van de lego ps3 spellen?
Je kan toch niet alle films van tevoren gaan kijken of het wel geschikt is.
En hoe doen jullie dat nou met oudere kinderen in huis.
De jongere gaan dat toch automatisch meekrijgen dan? Spellen, films zelfs sommige tekenfilms (wat een taal daar soms in gebruikt word :shock: ) enz.
@stillewater wrote:
Starwars, dat is toch een van de lego ps3 spellen?
Je kan toch niet alle films van tevoren gaan kijken of het wel geschikt is.
En hoe doen jullie dat nou met oudere kinderen in huis.
De jongere gaan dat toch automatisch meekrijgen dan? Spellen, films zelfs sommige tekenfilms (wat een taal daar soms in gebruikt word :shock: ) enz.
Nou van de meeste films begrijp ik van te voren wel hoe het zal zijn, maar ja, ik kijk ze wel van te voren. Zeker geacteerde films, die zet ik echt niet zomaar op… Tekenfilms vallen meestal wel mee.
Hier heb ik een zoon van 6,5 en 5 en die kijken dezelfde films.
Robin heeft een gewoon Star wars spel, niet de Lego variant.
Maar hij mag de film ook kijken.
Het klopt dat jongere kinderen ook wat meekrijgen.
Zo ziet Lucas ook tekenfilms die ik voor hem zelf niet op zou zetten (Robin daarentegen kijkt dan ook umizoomiz en Dora ).
Tja, weet je, je kunt dat toch niet voorkomen en eerlijk gezegd zou ik ook niet weten waarom wel.
Wij zorgen wel dat we films gezienhebben voor de kinderen t mogen kijken.
De jongste is wel meer gewend, zo hebben ze bijv pas Alladin gezien, zij dus drie jr eerder als de oudste, maar zo ontwikkelt zij zich wle, ze is veel steviger, kanmeer hebben. De middelste raakt bijv erg over zn toeren van leed als im Bambi, dus die kijken ze dan alledrie niet.
Mijn kind heeft deze film dus ergens anders gezien en omdat op de kijkwijzer stond dat het voor 6 +, ze heeft ook meegekeken en was ook verbaasd.
Ik zou zelf deze film niet gauw kiezen, omdat de andere delen voor 12 zijn, dat dacht ik met deze film ook.
Dus hoe doe je dat dan met andermans kinderen ? Ze kijken ook wel eens bij iemand anders wat en ik zou er zelf ook niet zo snel bij stil staan dat een kind heel gevoelig zou kunnen zjn bij de film van bambie.
oh, ik ben ook benieuwd hoe jullie t doen met computerspellen.
Mogen kinderen die komen spelen daar dan mee spelen ?
Wij hebben de regel dat als er kinderen komen spelen er niet gegamed word of tv gekeken.
Wij ook en op school is dat ook de norm, er zijnbestwel wat gezinnen die geen tv hebben.
wij hebben zelf geen tv, kijken ook weinig dingen terug waar onze kinderen bij zijn. spelletjes op de computer heeft ze nog nooit gedaan, tja… niet bewust, maar ze vermaakt zich prima met speelgoed en ik zit zelf ook weinig achter de computer.
Vroeger hadden we ook geen tv en ik was enorm geschokt van beelden die ik wel eens zag. Dus een film van harry potter oid zou ik ook helemaal ondersteboven van zijn als ik 6 jaar zou zijn. Maar ik denk ook dat het verschilt per kind.
Vergeet nooit weer dart ik toen ik een jaar of zestien was zag tijdens het nos journaal bij mijn opa hoe er iemand op ambon of hoe ik dat typ, op een indoneisch eiland over eenbrug werd gegooid waar vervolgens op geschoten werd onder aan de brug… verschrikkelijke beelden die absoluut op mijn netvlies gebrand blijven.
Ik vond a j Kwak al heftig… toen hij in de gevangenis kwam :oops:
@Anneke wrote:
Maar hij is ooit naar Up geweest in de bios, die een week later van alle leeftijden naar vanaf 6 jaar schoof.
Ik houd me er niet strikt aan, probeer ook zelf mijn kind in te schatten, maar vind het een handig hulpmiddel.
Kes was 4 toen we naar Up gingen. Het leek zo’n onschuldige film. Nu, 2 jaar later durft hij zelfs nog steeds niet naar het hoesje van Up te kijken in winkels. Hij vond hem zó eng. En idd werd de kijkwijzer later opgeschroefd naar 6 jaar en ouder.
Harry Potter 1 mag dan wel vanaf 6 jaar zijn, zelfs Indy van bijna 9 laat ik er nog niet naar kijken. Ze vinden alles zó snel eng. Ik schat dus zelf in wat ik wel en niet goed vind voor mijn kinderen.
Met computerspellen komen ze niet verder dan de Mario spellen enz. We hebben (muv de Zeldaspellen) geen spellen in huis met een “vanaf” leeftijd.
@Anneke wrote:
UP voor 6 jaar? Die keek Jayden al toen ie 3 was :oops: maar dan nog ik vind er geen rare dingen in voorkomen dat ie voor 6 + is eigenlijk :think:
hier kijken ze veel disney films als bambi en dombo en dat soort en daar naast thomas en bob de bouwer
let er wel op, maar volg niet heilig.
Overigens als de oudste 3 samen in de kamer zijn dan ga ik uit van de jongste.
Ook al is het geschikt voor de oudste/oudste 2… als het in mijn ogen niet kan voor de 3e, dan hebben de oudste 2 pech en komt dat filmpje niet op.
Gaat dan natuurlijk niet om Harry Potter :mrgreen: (want mag duidelijk zijn dat ik mijn bijna 3 jarige daar sowieso nog niet naar laat kijken).
Geloof ook niet dat ik mijn 7 jarige en bijna 6 jarige er naar zou laten kijken eigenlijk.