kijkoperatie

hey

ik ben hier nieuw op dit forum en weet nog niet hoe het hier allem gaat :slight_smile:

ik vroeg me af of er hier vrouwen zijn die al eens een kijkoperatie hebben gehad?ik moet volgende maandag gaan voor de kijkoperatie en ik wou graag weten hoe het juist allem gaat

Hi Jess,

Welkom op het forum.

Ik heb geen ervaring met een kijkoperatie dus kan je er helaas niks over vertellen.

Hoe lang zijn jullie al bezig als ik vragen mag?

Groetjes

@zonnetje01 wrote:

Hi Jess,

Welkom op het forum.

Ik heb geen ervaring met een kijkoperatie dus kan je er helaas niks over vertellen.

Hoe lang zijn jullie al bezig als ik vragen mag?

Groetjes

hey

wij hebben 6 inseminaties achter de rug daarom dat er nu een kijkoperatie gedaan word voor te zien of mijn eileiders niet zouden dicht zitten.jij hebt al een kindje?hoelang heeft het bij jullie geduurd?

Bij haar ben ik door de pil heen zwanger geraakt (gebruikte de Yasmin pil).

Nu zitten we inmiddels in ronde 11 :? Echt zo vreemd.

Wordt spannend dan voor jou. Hoop niet dat je eileiders dichtzitten. Als het allemaal goed is wat gaat er verder dan gebeuren.

Waarom worden je eigenlijk geinsemineerd?

Pffff, hoop vragen. Als je er niet op wilt antwoorden is dat ook goed hoor :thumbup:

@zonnetje01 wrote:

Bij haar ben ik door de pil heen zwanger geraakt (gebruikte de Yasmin pil).

Nu zitten we inmiddels in ronde 11 :? Echt zo vreemd.

Wordt spannend dan voor jou. Hoop niet dat je eileiders dichtzitten. Als het allemaal goed is wat gaat er verder dan gebeuren.

Waarom worden je eigenlijk geinsemineerd?

Pffff, hoop vragen. Als je er niet op wilt antwoorden is dat ook goed hoor :thumbup:

geen probleem hoor al die vragen :wink:

wij doen het via inseminatie omdat we een lesbisch koppel zijn.het is afwachten wat er daarna gebeurd dat zal ik volgende week weten.hopelijk valt het allemaal nog mee

Oké dan is het logisch idd :mrgreen:

Zou je vriendin anders willen/kunnen dragen?

Lijk me dan idd wel erg lastig.

Misschien heb je zin om http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?p=3415867#3415867 mee te kletsen. Daar zit nog een stel, die hebben deze ronde de 1e inseminatie gehad.

@zonnetje01 wrote:

Oké dan is het logisch idd :mrgreen:

Zou je vriendin anders willen/kunnen dragen?

Lijk me dan idd wel erg lastig.

Misschien heb je zin om http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?p=3415867#3415867 mee te kletsen. Daar zit nog een stel, die hebben deze ronde de 1e inseminatie gehad.

ja moest er idd een probleem zijn dat het echt ni gaat bij mij zou mijn vriendin het wel doen ja.maar ik zou er wel veel verdriet in hebben hoor ik zou het toch graag allem eens mee maken.ok ik zal eens op dat ander forum langs komen

Hoop dat de uitslag gewoon positief in maandag. Krijg je dan gelijk de uitslag?

@zonnetje01 wrote:

Hoop dat de uitslag gewoon positief in maandag. Krijg je dan gelijk de uitslag?

ik denk het wel ik moet er een dag en een nacht blijven dus ik zal dan de dokter wel zien zeker na de operatie

Hoi Jess,

Ik heb 3 weekjes geleden een kijkoperatie gehad. Moet jij onder volledige narcose of doen ze bij jouw een plaatselijke verdoving?

Ik heb volledige narcose gehad en daar heb ik echt heel veel last van gehad. Van de operatie niet. Dat viel reuze mee… Het duurde 4 dagen tot het uitgewerkt was…

De uitslag kreeg ik na 2 weken dus ik denk niet (al hoop ik het wel voor je) dat je het gelijk krijgt.

Succes bij de operatie! Ik was ook een beetje bang maar ben zo blij dat ik het gewoon gedaan heb, nu weet ik waar ik aan toe ben.

Groet Miranda

@MirandaD wrote:

Hoi Jess,

Ik heb 3 weekjes geleden een kijkoperatie gehad. Moet jij onder volledige narcose of doen ze bij jouw een plaatselijke verdoving?

Ik heb volledige narcose gehad en daar heb ik echt heel veel last van gehad. Van de operatie niet. Dat viel reuze mee… Het duurde 4 dagen tot het uitgewerkt was…

De uitslag kreeg ik na 2 weken dus ik denk niet (al hoop ik het wel voor je) dat je het gelijk krijgt.

Succes bij de operatie! Ik was ook een beetje bang maar ben zo blij dat ik het gewoon gedaan heb, nu weet ik waar ik aan toe ben.

Groet Miranda

hey

thx voor je reactie :slight_smile:

ja ik moet ook onder volledige narcose.doen ze niet eerst een hsg of doen ze dat tijdens de operatie dan?ik hoop dat je uitslag wa mee viel?

@jess1981 wrote:

@MirandaD wrote:
Hoi Jess,

Groet Miranda

hey

ja ik moet ook onder volledige narcose.doen ze niet eerst een hsg of doen ze dat tijdens de operatie dan?ik hoop dat je uitslag wa mee viel?

Ik weet niet wat je bedoeld met hsg, wil je mij dat uitleggen alsjeblieft?

Mijn uitslag was dat ik Endometriose had, ze heeft het weg gehaald maar het kan altijd terug komen. Nu gaan we IUI proberen met hormonen, kijken of dat aanslaat. Ze zegt dat ik nu schoon van Endometriose ben maar omdat het terug kan komen adviseerd ze ons deze behandeling.

@MirandaD wrote:

@jess1981 wrote:
@MirandaD wrote:
Hoi Jess,

Groet Miranda

hey

Ik weet niet wat je bedoeld met hsg, wil je mij dat uitleggen alsjeblieft?

Mijn uitslag was dat ik Endometriose had, ze heeft het weg gehaald maar het kan altijd terug komen. Nu gaan we IUI proberen met hormonen, kijken of dat aanslaat. Ze zegt dat ik nu schoon van Endometriose ben maar omdat het terug kan komen adviseerd ze ons deze behandeling.

hsg is dat ze vloeistof inspuiten om te zien of de eileiders open zijn

O okey, dat had ze gedaan tijdens de kijkoperatie.

@MirandaD wrote:

oef das een pak van mijn hart want het schijnt dat die vloeistof inspuiten redelijk pijnlijk is :? dus eigenlijk heb jij niks ondervonden dan van de operatie?hoelang ben jij in het ziekenhuis geweest en hoelang had je ziekteverlof?sorry voor mijn vele vragen :slight_smile:

@jess1981 wrote:

@MirandaD wrote:

oef das een pak van mijn hart want het schijnt dat die vloeistof inspuiten redelijk pijnlijk is :? dus eigenlijk heb jij niks ondervonden dan van de operatie?hoelang ben jij in het ziekenhuis geweest en hoelang had je ziekteverlof?sorry voor mijn vele vragen :slight_smile:

Vragen zijn nooit te veel, als ik ze maar weet te antwoorden hihi…

Ik ben om 11 uur opgenomen en was om 2 uur weer naar huis gegaan, dus na 3 uurtjes, ik lag net terug op de kamer en de verpleegkundige kwam om te kijken of het goed ging. Ik was zo ver heen van de narcose nog dat ik daar echt weg wou, ik vroeg het en ze zei, ja als je je goed voelt. Ik zei nou ik voel me goed alleen een beetje duizelig. Ze adviseerde mij dat ik beter een nachtje kon blijven dan. Ik neee ik wil lekker naar huis! Zo gezegt zo gedaan… Achteraf had ik het beter niet kunnen doen, ik werd de volgende dag zo ziek, ik had echt het gevoel dat ik een hartstilstand kreeg (heb het gelukkig nooit meegemaakt, maar zo leek het) dus ben ik terug gegaan naar het ziekenhuis, het bleek dat dat te maken had met de nawerkingen van de narcose. Naja goed, ik dwaal te ver af…

3 uurtjes heb ik dus in het ziekenhuis gelegen en qua werk, wij hebben een eigen bedrijf en ik doe de administratie regelen uit huis en ben eigenlijk na 4 dagen weer begonnen.

@MirandaD wrote:

@jess1981 wrote:
@MirandaD wrote:

Vragen zijn nooit te veel, als ik ze maar weet te antwoorden hihi…

Ik ben om 11 uur opgenomen en was om 2 uur weer naar huis gegaan, dus na 3 uurtjes, ik lag net terug op de kamer en de verpleegkundige kwam om te kijken of het goed ging. Ik was zo ver heen van de narcose nog dat ik daar echt weg wou, ik vroeg het en ze zei, ja als je je goed voelt. Ik zei nou ik voel me goed alleen een beetje duizelig. Ze adviseerde mij dat ik beter een nachtje kon blijven dan. Ik neee ik wil lekker naar huis! Zo gezegt zo gedaan… Achteraf had ik het beter niet kunnen doen, ik werd de volgende dag zo ziek, ik had echt het gevoel dat ik een hartstilstand kreeg (heb het gelukkig nooit meegemaakt, maar zo leek het) dus ben ik terug gegaan naar het ziekenhuis, het bleek dat dat te maken had met de nawerkingen van de narcose. Naja goed, ik dwaal te ver af…

3 uurtjes heb ik dus in het ziekenhuis gelegen en qua werk, wij hebben een eigen bedrijf en ik doe de administratie regelen uit huis en ben eigenlijk na 4 dagen weer begonnen.

bedankt :slight_smile: ik moet 1dag en 1nacht daar blijven ik zou ook wel liever naarhuis komen maar ik moet blijven omdat er altijd een risico op bloedingen is.ik begin stilletjes aan toch wel zenuwachtig te worden.volgende maandag is het zover

Ik was ook heel zenuwachtig maar voor dat je het weet is het gebeurt, ik had nog nooit een operatie gehad en was ook nooit onder narcose geweest… Vond het echt raar, ik moest in de stoel komen liggen en vanaf daar weet ik niks meer, ik werd wakker en het was gedaan… Succes! Het komt wel goed, als het achter de rug zit zal je blij wezen dat je het gedaan hebt! Hopenlijk ben je dan lekker opgelucht dat je niks hebt! :pray: