kiezen??

ik heb deze vraag ook bij babyvraagjes neergezet…maar misschien weten jullie meer…



Bij dave zitten twee dikke gezwollen plekjes in zijn mondje…volgens mij zijn het kiesjes… zou dat al kunnen…en wat is ongeveer de volgorde van doorkomen???



zie tekening…blauw zijn de tandjes die al door zijn…

rood die dikke gezwollen plekjes…

zou heel goed kunnen hoor.

levi krijgt ook zijn eerste kiesje.

hij zit ook weer onder de eczeem en zijn ontlasting is anders dan anders.

als ik in zijn mondje voel, voelt het een beetje hobbelig waar het kiesje uiteindelijk komt.

tjeetje das ook wat dat hij onder het eczeem zit…

dave heeft nu koorts …dat vind ik wat minder…(39.4)

dus toch maar met zetpilletje naar bed…



en dat 2 dagen voor zijn verjaardag…zo zielig…

Dat is de plek voor hoektanden!!

Ja, da’s de hoektanden plek inderdaad!



Saba heeft ze laatst alle 4 tegelijk gekregen (2 boven, 2 onder) en dat waren veel slapeloze nachten door een pijnlijk bekkie. Grote rode bulten en veel gekwijl. Het schijnen de meest pijnlijke te zijn, na kiezen. Meestal komen eerst de voortanden boven en onder, dán wat kiezen, gevolgd door de hoektanden en de rest van de kiezen.

dus hij is gewoon snel met zijn hoektanden…



HAHAHA en ik maar denken dat hij AL zijn tandjes al had…ik ging al door voor de kiezen :oops: :oops: :oops:

inderdaad op de foto zijn het de hoek tanden.

maar bij levi is het een stukje verder dus wel echt zijn kies.

maar mijn oudste had met 18mnd al zijn hele melk gebit.

Meestal komen de hoektanden als laatste!!! (volgens de boekjes)



Eerst de gewone tandjes, dan de kiezen dan de hoektanden.



Matthijs heeft nu 3 kiezen door en er ontzettend veel last van gehad.

Ook last van eczeem en rode billen. Spuitluiers en veel kwijlen en bijten.



Hopelijk zijn ze snel door bij je kereltje!!

Er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk.



Vaak eerst 8 tanden, dan de 4 voorste kiezen, dan de 4 hoektanden en dan de 4 achterste kiezen. Wij zijn in dat laatste stadium

Ook bij Ruben zijn de hoektanden aan het doorkomen terwijl hij nog helemaal geen keizen heeft.

Jassie, dochterlief hier is bezig met die 4 eerste kiezen, alle 4 tegelijk. Ze gilt het soms echt uit, zo zielig! Wel goed om te horen dat dit waarschijnlijk de meest pijnlijke zijn, want dan kan het hierna alleen maar meevallen. Manlief en ik zaten 'm al te knijpen. Dit is pas de eerste helft van het gebit! :? Hoop echt dat de rest mee zal vallen, want hier is ze echt al dágen ziek van. En je kunt zo weinig doen!