Kidsproof?

We hebben een witte babykamer + box. Dat is dus wit geverfd hout (nieuw uit de winkel, niet zelf geverfd)



Volgens mn schoonmoeder is dat kidsproof-verf… Bestaat dat, is dat zo?

Ruben kauwt overal op, hebben al halfkale spijlen in zn bed, en de bovenrand van de box moet er ook aan geloven sinds hij heel de dag door staat.

Vind hem steeds met kleine witte schilfertjes rond en soms in zn mond.



Lijkt mij niet de bedoeling, en ga dan ook morgen of zaterdag een hardplastic soort kauw-rand (?) ofzoiets zoeken. Schijnt te bestaan :think:



Hoe hebben jullie dat gedaan? Kan het kwaad?

Vind het niet echt een veilig idee dat ie aan 't hout kauwt :shifty:

kidsproof verf… nou proof in de zin dat het niet kapot kan bestaat niet. Maar vroeger werd er nog wel eens lood of zelfs kwik in verf gestopt en dat is dus hartstikke giftig als kinderen er schilfers van binnen krijgen.



De meubeltjes die je tegenwoordig koop voor kinderen, zijn over het algemeen gelakt met een verf op polyurethaan basis met zo min mogelijk oplosmiddelen en in die zin dus “veilig” dat ze bij het binnenkrijgen van kleine deeltjes verf, geen schade toebrengen aan de gezondheid.



Zelf schilder ik alles altijd met acrylgedragen verf, mede om deze reden. Het is dan gewoon niet zo schadelijk.



Er bestaan idd plastic hoesjes die je tegen het kauwen om de rand van het ledikant kan klemmen… moet je alleen niet zo’n dochter hebben als wij, die zette haar tanden in de extra dikke rand van het hoofeind… daar ging ik dan met mijn goede plan :wink: Sinds we haar karton boekjes geven in bed, is het kauwen op bed over, nu sloopt ze de boekjes… ook niet fraai, maar het houd haar bed tenminste heel.

Die andjes waren hier geen succes hoor :angel: , die bleven niet eens goed zitten, of wij hadden de verkeerde randjes maar hij haalde ze er zo af.

Ik vroeg het me ook af… Nooit een knagertje gehad, dus zn ledikant zo met flexaverf geverfd… Geen idee of dat veilig is. En nu… Knagertje dus. Ookal zit hij zelden wakker in zn bed, t lijkt wel t eerste wat hij doet, staan en knagen op de rand :?

@Cell wrote:

kidsproof verf… nou proof in de zin dat het niet kapot kan bestaat niet. Maar vroeger werd er nog wel eens lood of zelfs kwik in verf gestopt en dat is dus hartstikke giftig als kinderen er schilfers van binnen krijgen.



De meubeltjes die je tegenwoordig koop voor kinderen, zijn over het algemeen gelakt met een verf op polyurethaan basis met zo min mogelijk oplosmiddelen en in die zin dus “veilig” dat ze bij het binnenkrijgen van kleine deeltjes verf, geen schade toebrengen aan de gezondheid.


Oke, dat stelt wel enigzins gerust dat het dus niet perse kwaad kan.

Ja kidsproof was misschien niet handig gekozen, bedoelde het ook in de zin van “het binnenkrijgen kan geen kwaad”. Vooral zo gekozen omdat mn schoonmoeder zdus zei dat het geen kwaad kan. (maarja, ze zegt zoveel :silenced:)





Sennapen, waar hadden jullie ze vandaan? :angel: :mrgreen: die moet ik dan niet hebben :lol:

Of het hier zal helpen is natuurlijk ook nog maar afwachten, maar vind 't proberen waard.



Lune, lastig he :? Of de flexaverf veilig is, zou ik ook niet weten. Is ook vast te vinden? :think:



Hier staat meneer alleen maar rechtop, in de box dan welteverstaan, in bed gebruiken we de safeTsleep.

Hij doet niks anders dan kauwen aan de bovenrand, speelgoed kijkt ie niet eens meer naar om :roll: ben nu heel de dag aan t afleiden van het kauwen, omdat ie anders constant onder die schilfertjes zit.

(en vind 't trouwens ook een HEEL irritant geluid dat gekauw en geknaag : :shifty: )

Lune, sinds januari 2010 moet alle verf, ook verf op alkydharsbasis zoveel mogelijk oplosmiddelarm gemaakt worden. Dus het is misschien iets “chemischer” dan verf op acrylbasis, maar het zal vast wel loslopen. Lood en kwik word al jaren niet meer in verf gestopt.



Dat zeg ik, hier helpen kartonboekjes… al eet ze die dan op… maar d’r bed blijft heel :angel:

boxrand ziet er hier ook niet meer uit…

Het is vast ‘veilige’ verf, maar toch vind ik het ook niet zo lekker idee. Maar heb er ook niet zo veel tegen gedaan, afleiden met een speeltje. In haar bedje doet ze het veel minder. Tandenknarsen vind ik overigens een vervelender geluidje…



Er zijn zelfs boxen te koop met een plastic rand (maar die box vond ik niet mooi :wink: )