Voor ik mijn zuurverdiende geld uitgeef aan iets dat niet werkt, werkt het bij jullie kinderen?
En hoe laat gaan jullie kids naar bed en worden ze weer wakker? Onze kids gaan om 7 uur naar bed, en de oudste is tussen 5 en 6 uur weer wakker. Plus nog wat nachtelijke onderbrekingen. De jongste kan wel slapen tot 8.00 als hij eens niet door z’n zus gestoord wordt.
Ik lees mee
Hier gaan ze rond 19.30 naar bed en slapen ze tot 6.30 als ik mazzel heb, maar meestal zijn ze rond 5.00 wakker :roll: Dus ook ik lees mee :mrgreen:
'S middags slapen ze overigens allebei ruim 2uur 8) En volgens een van mijn vriendinnen, die ook 2 kids van 4 en 2 heeft is dit gewoon hun ‘tropenschema’ :lol: Dus net als in Spanje en andere landen waar het warm is: vroeg op, laat naar bed en tussendoor lekker siësta 8)
Casper red ong 12 uren slaap per nacht, en dan dus om 19.00 erin en rond 7 de volgende ochtend weer eruit. Soms een kleine onderbreking in de nacht (meestal speen kwijt dus binnenkort maar stoppen met foppen denk ik) en an sich vind ik dat heel prima. Maaar en das best een grote maar, hij is aan het stoppen met zijn middagslaapje want als ik hem laat liggen slaapt ie een gat in de dag (van ong 12.30 tot 15.00/15.30 :o ) en is het in de avond pet. Daarmee bedoel ik dat hij echt niet eerder wil slapen dan rond een uur of 21.30…dat is mij toch echt te laat en hij wordt ook heus niet pas rond 9.30 in de ochtend wakker dan… 8)
Mijn meest recente ontwikkeling qua slapen is dan ook; in de middag rond 12.00-12.30 naar bed en dan anderhalf uur tot max 2 uurtjes slapen. Afhankelijk van wat er die dag op de planning staat/stond.
Dan gaat het in de avond prima rond 19.00 anders ligt het hele schema weer op het gat.
Dus dat is ook eigenlijk de enige tip die ik heb; kijk hoe het gaat met in de middag korter slapen, wakker maken als het te lang gaat duren. Casper is iig niet chaggie oid als ik hem wakker maak. :dance:
Onze dame gaat tussen 22.00 uur naar bed en wordt tussen 05.00 uur en 07.00 uur wakker als ik geluk heb :mrgreen: . Ik ben dus blij als ze om 05.00 uur pas “zeurt” voor speen of BV.
We hebben nl. net bijna 3 maanden achter de rug van tussen 22.00 uur en 00.00 uur naar bed, en dan vanaf ca. 00.45 uur tot 05.00 uur tussen de 5 en 15 keer eruit per kort nachtje. En overdag slaapt ze gemiddeld twee of drie keer een uurtje. (Dat was tot ze een maand of 5 was ook maar 20 tot 30 minuten per keer). Dus denk dat ze niet veel slaapt nodig heeft. Ongeveer 1 keer in de 6 weken heeft ze een dagje dat ze iest meer slaapt, inhaalt dan denk ik ofzo. Zo keken wij onze ogen uit dat ze afgelopen zaterdag om 19.30 al naar bed ging, en de volgende ochtend pas om 06.30 wakker werd, en dat ze maar 1 x een speentje wilde om 02.00 uur. Dat was de eerste keer :roll: .
Ik zie nu trouwens dat de meeste van jullie kindjes ouder zijn, Lucy is nu pas net 9 mnd. Misschien dat ze ook heel anders slaapt als ze twee is, wie weet…
oh sukkel die ik ben :oops: , ik ben gaan googlen en zie nu pas wat de kidsleep is, ik zit dus helemaal verkeerd te reageren hier. Sorry!!! :silenced: :oops:
Onze kinderen slapen klokkie rond, soms iets langer…
Ze zijn dan ook wel echt moe na de dag. om 19 uur liggen ze er IN! We gaan dus al eerder naar boven voor het hele bedritueel.
Als ze eens eerder wakker worden leggen we ze uit dat het nog nacht is en de bedoeling dat ze verder gaan slapen. Pas vanaf 7 uur is het hier weer opstaan tijd.
Vooral onze jongste wordt wel eens eerder wakker. Als wij hier echter op ingaan en de dag wat eerder laten beginnen voor haar is ze de volgende dag gezellgi nog wat vroeger wakker :roll:
En dat blijft dan steeds vroeger worden…
7 uur en eerder niet dus!
Zoals Rhiannon het nu heeft hebben wij hier ook gehad een aantal maanden, alleen vond madam het pas tussen 23:00 en 00:00uur tijd om te gaan slapen
Eerst hebben we nog geprobeerd om haar dan maar hooguit 1 uurtje te laten slapen en vervolgens om de dag een middagdutje te laten doen, want ik dacht nl. te zien dat ze het echt wel nog “nodig” had! Maar eenmaal geproefd van de hele dag mee beleven wilde ze dat al gauw niet meer. Ja, later in de middag wel, maar daar zouden wij dan weer helemaal niets mee opschieten
In het begin was ze rond 16:00uur al helemaal uitgeteld en strontvervelend, maar langzaam aan gaat dat beter…
En daarna ging het goed :dance:
Ze ligt er nu tussen 18:30 en 19:00uur in en wordt dan zo tussen 7:30 en 8:00uur weer wakker. Soms moet ik haar zelfs uit bed vissen om op tijd bij de PSZ te zijn!
Wordt het een keer later dat ze in bed ligt dan is ze helaas ook weer vroeger wakker :? , dus wij doen echt ons best om haar uiterlijk 19:00uur in bed te hebben!
Over de wekker kan ik je dus niets vertellen!
Ik ken(de) het probleem.
Riley ging om 6 uur douchen, en daarna meteen naar bed. Middag slapen wilden hij niet meer, en betekende dat ik om 16.00 uur een vermoeid kind had die alleen maar kon schreeuwen en huilen.
Dus uit wanhoop kwam er een cirkeltje vroeger eten, vroeg naar bed.
Vroeg wakker, en dus ook weer 's ochtends vroeger er in.
Hij sliep om half 7, melden zich tussen 5 en 6, en lag er rond half 8/8 uur in, en verder niet.
We zijn het compleet anders gaan doen.
Eerst wel gewoon vroeg naar bed, want ineens een ommezwaai zou hij zeker niet trekken, hij was vroeg wakker, en zo zou hij dus tussen half 8 en 8 weer naar bed gaan, (ja snel, hij was gewoon al weer moe), we zijn hem toen later gaan brengen, om 9 uur, zo doorbraken we het cirkeltje, en ligt hij tegenwoordig om half 8 in bed 's avonds, meld zich tussen 6 en 7, en ligt er dan om 11.00 uur weer in.
Ik heb heel erg veel gehad aan de tips die in mijn ‘Even klagen’ topic stond:
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=87837