Kids vergeten bij kdv

Ouders vergeten kinderen op dagverblijf

BERLIJN - Twee kleine kinderen in Berlijn moesten de nacht van dinsdag op woensdag doorbrengen in hun kinderdagverblijf omdat hun ouders ze waren vergeten.

Ook woensdagochtend meldden de apart wonende vader en moeder zich niet, deelde de politie mee.

De 23-jarige moeder had de nacht doorgebracht bij haar vriend. Zij had haar ex gevraagd de kinderen op te halen van het kinderdagverblijf.

De ouders worden onderworpen aan een gerechtelijk vooronderzoek, omdat zij niet goed voor de kinderen hebben gezorgd.

De kinderen van twee en vier jaar stonden eerder onder toezicht van bureau jeugdzorg.

© ANP bron nu.nl

Dat kan ik me nou echt niet voorstellen hè, ook al zou er miscommunicatie hebben plaats gevonden.

nou bij gescheiden ouders kan ik me dat dan weer wel voorstellen…dan is het niet zo gek als je kind niet thuis is, want dat gebeurt vaak zat. en als je in de veronderstelling bent dat die ander aan de beurt is…

maar een telefoontje naar de ouders zou leuk zijn geweest :shifty: of zouden er anno 2009 nog mensen bestaan zonder mobiel?

Nou ik kan mij dus wel voorstellen dat als de moeder denkt dat de vader hun ophaalt en de vader denkt dat de moeder dat doet dat niemand de kinderen komt halen.

Wat ik niet begrijp is dat het kdv op geen enkele mogelijke manier contact heeft kunnen leggen met de ouders of eventueel familieleden…

Ook niet dat de kinderen daar moesten slapen al zal ik dat met een korreltje zout nemen…

Hier op mijn kdv hebben ze 5 telefoonnummers van 5 verschillende personen…

2 minuten te laat lous… :hand: :angel:

hahahaha, ik was bezig mijn zinnen goed te formuleren :angel:

Maar goed, we zeggen dus hetzelfde… :lol:

@fiep klophout wrote:

maar een telefoontje naar de ouders zou leuk zijn geweest :shifty: of zouden er anno 2009 nog mensen bestaan zonder mobiel?

Ja ikke…haha (maar mijn man heeft er wel een)

Vind het ook een beetje vaag.

Kan me best voorstellen dat je in de veronderstelling bent dat de ander ze ophaalt, en het op die manier kan gebeuren dat er niemand komt.

Maar niet dat er dan geen contact gelegd kan worden, en die kinderen daar moeten blijven slapen.

Sowieso, dan zou ik ze als leidster mee naar huis nemen, ipv daar te blijven slapen…

Maar hier op het kdv hebben ze nummers van thuis, werk, mobiel en 1 van oma en 1 van opa.

Beetje gek dat ze niemand kunnen bellen…

En dat je als moeder bij je lover zit, dan heb je toch je telefoon bij als je weet dat je kinderen bij je ex zijn, stel dat er iets aan de hand is?