Kids bezig houden in restaurant

Wij hebben straks een etentje van mijn tante, waar mijn kinderen zo’n beetje de enige kinderen zijn. Verder heeft de oudste vandaag de bokkepruik op en heeft dus een kort lontje. Ik denk dus niet dat hij met d e kinderen die er zijn (in elk geval mijn achternichtje van 5) gaat spelen… Wat neem ik dan voor hem mee? Dacht in elk geval zijn walkman, kan hij zich een beetje terug trekken als hij dat nodig heeft.

k weet niet wat je kinderen leuk vinden om te doen. ik neem voor sophie meestal altijd kleurtjes en papier mee, kan ze lekker tekenen

Pen en papier misschien kan ie tekenen :smiley:

Ik neem altijd kleurboeken + viltstiften mee, stickertjes, ik heb meestal ook nog wel ergens zo’n speel-doe boek liggen of zo die ik achter de hand houd voor dit soort gelegenheden of van die boekjes met simpele sudoku’s of lijnen trekken van nummer naar nummer. En de loco-doos :thumbup: Gewoon een (voor)leesboekje gaat ook mee als het echt een lange zit gaat worden.

Tegenwoordig heeft ze ook een mp4-speler en een nintendo, dus die zou ik ook zeker inpakken nu.

Maar eigenlijk gaat het meeste weer ongebruikt mee terug, want meestal vermaakt ze zich wel met een beetje om zich heen kijken en te kletsen (tegen ons, of ze schuift aan bij de bar en valt de barman lastig).

Laura houdt ook erg van lekker eten, dus ik zorg meestal dat er snel iets voor haar op tafel komt (zoals bijvoorbeeld nachos of stokbrood met kruidenboter of zoiets wat snel klaar is). Of nog beter als het een buffet is, dan scharrelt ze zelf wel wat bij elkaar.

Maar het allerbeste vermaak voor haar is toch wel om naar de wc te gaan. Dat is echt mijn grootste ergernis, ze kan daar rustig een kwartier zitten, helemaal genietend en om zich heen kijkend, en ik elke minuut op de deur kloppen om te vragen of ze nou al eindelijk klaar is :evil:

En dan moet ze een half uur later weer…

Volgens mij ouders is dat gewoon gerechtigheid, ik schijn als kind ook dol geweest te zijn op vreemde wc’s, dus ik begrijp nu wat ze hebben doorgemaakt met mij :lol:

kleurpotloden en een kleurboek

Ik heb voor deze gelegenheden dus een tasje met al die gratis supermarktmeuk.

Daar kunnen ze zich zeker wel een uur mee vermaken.

Tja en de ds is natuurlijk ook zeer geschikt voor dit soort uitjes, maar iets in mij zegt me dat je die niet hebt :wink: :-

Anders een leuk leesboek.

En zoonlief is nu wel oud genoeg dat ie zich kan gedragen toch?

Als je eenmaal in groep 3 zit dan kan je dat 8)

Veel plezier!!

:-

Tekenboek, met potloden en kleine poppetjes/dieren (dinosaurussen, paardjes, playmobielpoppetjes). Werkt hier goed.

puzzelboekje voor zijn leeftijd?

Wij namen laatste keren niets meer voor ze mee eigenlijk. Moet zeggen dat we toen wel met hen alleen gingen duswe ook echt met zn vijfjes zaten te kletsen, genoeg tijd/ aandacht voor hen dus.

Anderszou ik gaan voor puzzelboekjes of eenonald duck, ie verslinden ze hier.

Dat vind ik hier in Tilburg zo handig daar heb je een restaurant daar worden je kids bezig gehouden voor je… :thumbup:

Dus heb je zelf even tijdelijk geen omkijk naar.

Ze moeten natuurlijk niet té klein zijn dan he?

Zou ook een doe boekje meenemen denk ik, met opdrachtjes enzo en een kleurboek?

klei is hier echt een uitkomst maar jou kids zijn al ouder dus of dat wat is geen idee :think:

Het bleek echt totaal niet nodig :mrgreen: .

(achter)Nichtje bleek in een jaar tijd een stuk ouder en een onwijs leuk speelkameraadje voor zowel de oudste als de jongste te zijn geworden. Verder waren er nog 2 jongens van de kant van de partner van mijn tante. En dat heeft de hele avond prima gespeeld, afentoe beetje geëntertaind door het werkend personeel.

Zoon had zijn meeneem Ferrari racebaantje en 2 nieuwe siku autotjes (net gister van hun suikertante gekregen) meegenomen en dochter haar prinssesen jurk en hak schoentjes. :thumbup:

Ze hebben patat gegeten en ijs en zelfs een glaasje cola.

Het feest van compleet en ze hebben genoten!

En ik heb heerlijk kunnen bijpraten met mijn nicht! :thumbup: