kidcar welke verschillen zijn er

welke verschillen zijn er eigelijk tussne deze 3 , ik heb geen idee ik kan het ook nergens vinden :think:

Comfort € 829,- bij ons 659,- (foto 1)

Cocoon € 729,- bij ons 579,- (foto 2)

BikeBuggy City € 629,- bij ons 499,- (foto 3)

Ik heb 1 ook!

En hij is veel luxer qua uitvoering dan de andere modellen. (ook betere veringen en er zit meerdere extra’s in, zoals het zwenkwiel, bij sommige fietskarren moet je die er bij kopen.

maar hij is zooooooo duur , is hij het geld wel waard , en kan je er een beetje normaal mee fietsen als je geen top conditie hebt , ik woon niet ergens waar ik veel bergen op moet maar ik wil ook niet uitgeput zijn dat ik hem nooooit meer ga gebruiken , als jij die ook hebt weet jij me vast te overtuigen dat hij geweldig is :inlove: :inlove:

haha nou ik heb ook niet veel conditie hoor :wink: als je een viaduct op wilt rijden moet je even stevig door trappen maar verder trapt hij niet echt zwaar. Ook hoefde ik niet te wennen aan het rijden met de kidcar want hij zit zo stevig achter je fiets en de koppeling waar je hem aan vast moet maken “veert” wat mee dus dat is ook wel prettig.

Ik vind hem zijn geld zeker waard, als ik andere fietskarren zie van dicht bij vind ik die er maar “gammel” uit zien.

2 kindjes hebben lekker veel plek in de kar en je kan er achter ook je boodschappen nog kwijt.

De comfort is ook het grootst. MIjn dochter van 8 kan er ook nog prima is en dan past er ook nog wel een babyschaal met kind naast.

Twee grote kinderen naast elkaar past dus ook.

Waarom zijn die fietskarren zooo duur. wij hebben er een van 99 euro, en die voldoet ook prima hoor. Wij zijn mensen die graag een eind gaan fietsen, en geen enkel probleem hiermee.

Voor de korte stukjes neem ik hem ook weleens aan mijn fiets en dat gaat prima hoor!

Je kan er bij onze kar een driewieler van maken, en je hebt een bagage ruimte.

Ik zou voor die paar maanden gewoon de goedkoopste pakken.

Als je kindje straks kan zitten dan is een fietsstoeltje veel leuker!

Deze hebben wij

waar heb je die gekocht annemarie?

ik krijg ws een gastkindje… dus ik wil graag ook een fietskar.

Bij mijn fietskar kunnen ze niet scheef zitten als ze goed vast zitten en ook kunnen de voeten niet uit de fietskar steken want die zitten achter een hard gedeelte van de bak die dus ook hoger is dan die fietskar die jullie hebben.

De bak van de kidcar comfort is van heel stevig kunsstof.

Oja en er zit ook een vliegennet inverwerkt, dus dan hoef je de kap niet omhoog te doen bij lekker weer.

Ik denk ook dat je wat meer voor de kidcar betaald vanwege de chiquere. degelijkere uitstraling.

En dat de “neus”/voorkant wat spitser loopt is zodat je minder wind vangt en als je al wind vang dan geleidt de schuine kant de wind omhoog. (net als bij die helmen van wielrennes bij een tijdrit)

Zo’n kleinere zou echt te klein zijn voor ons. Wij hebben expres de comfort gekocht (tweedehands via MP, scheelt veel geld!)

Ik moet soms 4 of 5 kinderen vervoeren, ook grotere, en dan heb ik echt de ruimte nodig (passen natuurlijk niet allemaal in de fietskar he…hihi. Ik doe ze ook voor en achterop de fiets en naast me op de eigen fiets) En dan nog boodschappen en tassen: dat kan allemaal lekker achterin de comfort.

@Mama_jeanet wrote:

Oja en er zit ook een vliegennet inverwerkt, dus dan hoef je de kap niet omhoog te doen bij lekker weer.

En dat de “neus”/voorkant wat spitser loopt is zodat je minder wind vangt en als je al wind vang dan geleidt de schuine kant de wind omhoog. (net als bij die helmen van wielrennes bij een tijdrit)

Vliegennet zit er bij ons ook op, maar kan je zoals hier ook oprollen.

Okee ik denk dat een aerodynamische kar wel minder zwaar zal zijn, maar toch vind ik het qua gewicht meevallen, maar ja wij fietsen er alleen mee met een baby erin, en later om er bijvoorbeeld strand of picnic spullen in mee te nemen (als ze beiden in een fietsstoel kunnen)

Deze hebben wij gekocht bij I-tek in Belgie, maar volgens mij heeft Hema of Halfords ook vaak genoeg aanbiedingen

Gisteren zijn we ook een testritje gaan maken op een bakfiets, maar dat fietst ook maar raar…erg wennen.

Wij hebben hier in het dorp een fietstest parcours, voor buitengewone fietsen.

Omdat Carlo het in zijn hoofd had om een bakfiets te willen kopen zijn we gaan testrijden. Maar ik denk dat we het gewoon bij de fietskar houden.

Een bakfiets koste ook enorm veel ruimte, en je kan hem niet meenemen met de auto, bijvoorbeeld met vakanties ofzo!

mij viel laatst als verschil op dat de City een “harde” rugleuning heeft en bij de cocoon (dacht ik) is dat bewegelijk zegmaar (daar pas ook pakkelarie achter enzo). Ik weet niet wat bij mij de voorkeur zou verdienen maar ik vond wel dat het babyschaaltje in de city steviger zat (geen speling) dan in de Cocoon (door die flexibele achterwand had ik het idee dat het schaaltje niet “klemvast” zat zegmaar (terwijl dat op zich wel zo was)).

Wij hebben de City, ik kan er met gemak 2 4-jarigen in vervoeren als dat nodig is. Afgezien van het feit dat ik me van een jaar of 4 die andere modellen niet kan herinneren hebben wij gekozen voor een stevige wagen omdat het (bij gebrek aan auto) ons voornaamste vervoermiddel voor de kinderen is. Wij gebruiken hem echt dagelijk en ik heb in die 4 jaar zelfs nog geen lekke band gehad. Wel begint de hor nu gaten te vertonen :evil: