Kidcar fietskar (ff een vraagje over koppelen aan fiets)

Wij hebben vandaag onze fietskar gekregen. We zijn gegaan voor een Kidcar. Nou zit alles in elkaar maar heb ik een vraagje over het kopelen aan de fiets. Aan de trekstang die je aan de fiets vast moet maken zit ook een riempje. Als je nu de trekstang aan je fiets hebt gekoppeld aan die kogel, maak je dan dat riempje ook aan de fiets vast of is deze alleen bedoeld als je de stang achterop je fietskar wilt ophangen?

hoi

ik heb een van de eerste kidcars gehad zo’n 11 jaar geleden en ik meen dat het riempje als extra veiligheid is voor het geval er iets breekt de kar tochj aan je fiets blijft zitten

Ik heb een andere kar, maar ik denk te weten wat voor een riempje je bedoeld. Die is inderdaad voor de veiligheid. Mocht je kar losraken, dan ben je 'm niet ineens kwijt. (Alsof je dan de kar nog lekker kan trekken… :snooty: )

Hé Britt, handig hè, zo’n fietskar!!!

Weet je wat wij ook hebben aan die van ons??? Er zit een gat in de bevestigingsbeugel, met een hangslot eraan. Zo issie beveiligd tegen jatten…

erg handig!

(hoop dat je begrijpt wat ik bedoel)

groetjes, rosa

ik heb ook een kidcar en dat is inderdaad bedoeld als extra veiligheid, ik maak hem ook altijd vast

maar als ik de stad in ga of zo , dan koppel ik de stang alleen van de kar los

en niet van de fiets dan maak ik hem aan de fiets vast en laat ik dat in de fietsstalling

dan hoef ik niet met die stang nog door de stad te gaan dat vind ik zo wel makkelijker

Peg: ben je niet bang dat ze je stang er af jatten?

Niet dat ik zou weten wat iemand er mee zou moeten hoor :mrgreen:

Ik maak hem ook altijd los namelijk en sleep dat ding mee.

nee hoor, hij staat in een bewaakte stalling naast het huisje waar die man zit , daaar zet ik hem altijd naast , en ik zeg het altijd even extra tegen hem , en ik bind hem omhoog met mijn snelbinder op d efiets , en dat gaat goed zo , heb ik toch al heeeeeeel vaak gedaaan , ik zet ook altijd het vlaggetje bij die man in het huisje

:thumbup: :thumbup:

Ik heb een fietskar via een website gekocht.

Nu moet ik nog op zoek naar een babyschelp, want volgens mij kun je de maxicosi er niet in vast zetten?

Er zitten dus ook nog een duwstang en een voorwieltje bij.

Maar op de foto staan die niet gemonteerd.

Hebben jullie die er wel standaard op?

Lijkt me dat dat wel moet, anders kun je niet makkelijk in de stad de kar loskoppelen en verder lopen met de fietskar wat dan als wandelwagen dient…

Groetjes Anita

dat riempje maken wij ook altijd vast aan de fiets.

Qua fiets+kar stallen heb ik een Axa slot met lange (dunne) kabel; kabel door het frame (friemelen tussen het “zeil” en de stang ongeveer daar waar je het dekje vastzet snappie?) en vastmaken aan het slot op mijn fiets en voila; knappe dief die er met mijn fietskar vandoorgaat :mrgreen:

Super kar trouwens hoor die Kid-car. Wij gebruiken hem al bijna 5 jaar echt heel intensief (geen auto :wink: ) en we hebben er nooit wat mee. Ja, het gaas wordt “gaar” maar wat wil je…