KID

Hallo allemaal,



Ik was benieuwd of hier vrouwen zijn die ervaring hebben met KID… Mijn vriend blijkt onvruchtbaar te zijn dus gaan wij voor KID… een moeilijke keuze maar anders kan het gewoon niet… wij hebben de hele weg al bewandeld en 26 maart heb ik de eerste insiminatie gehad… helemaal spannend maar helaas niet gelukt… ik was toch wel heel verdrietig… Wij gaan het weer proberen en ik mag maar niet teveel hopen… Ik dacht ik schrijf hier aan ieder die het wil lezen, voel mij een beetje alleen hier in… Het is ook niet iets wat je aan de grote klok hangt…]







Helaas werd ik 9 april ongesteld… en wel een week te vroeg ook nog… ik was wel even heel verdrietig maar wij gaan gewoon weer verder en probeer er maar niet teveel mee bezig te zijn… haha dat lukt dus echt niet maar goed…



Mijn vriend heeft alwel een dochter van 5 jaar uit een vorig huwelijk echt een schatje en ze lijkt zelfs heel veel op hem, ongelovelijk… en als ik met haar weg ga dan zeggen ze zelfs dat ze op mij lijkt… :slight_smile:



Nou… ik ben blij dat er dit soort forums bestaan want echt veel info en forums zijn er niet hier over… Ik ben zelf 32 jaar en mijn vriend 35.



Ik hoop snel iets te horen





Groetjes Chay :slight_smile:

Hallo, welkom op het forumvan KoK.



Ik vroeg me af of het proces die jullie aangaan , het donorzaad in brengen of je het thuis doet of in het zkh?

Wel spannend allemaal hé?



Ikzelf doe nu Zelf inseminatie. Maar van eigen partner het inbrengen van zaad.



Ik wil je eigenlijk alleen heeel heel veel sterkte en suces wensen met wat komen gaat. En hoop dat de wens voor jou en je partner snel in vervulling mag gaan.



Dat via een donor je zwanger raakt en jullie samen een gezin compleet hebben.



Alle goeds Bianca.



Ik heb nog even een topic waar ik ook gereageerd heb, maar dat is echt voor thuisinseminatie. Ik vermoedt dat jij in zkh doet ivm donorzaad.



Toch even de link. http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=11048&start=15

hallo

ten eerste heel knap dat jullie dit zo doen.

ik heb een vraagje, voor jullie insimineren… doen jullie dan echt eerst een ovu-test? of gewoon een aantal dagen rond je ovulatie… dus bv de 10e 12e en 14e dag?

Ik zou dit graag weten omdat wij ook met ZI gaan beginnen binnenkort!

groetjes kim

hallo Kim,



Ik doe ook ZI. Ik heb eerst een keer of 2 a 3 voordat ik begon met tempen mijn eisprong in kaart gebracht.

De eerste keer ZI heb ik inderdaad ovu-testen gebruikt, deze bevestigde voor mij vooral wat ik met tempen al had gezien, nl. dat ik steeds op dag 11 of 12 een ovulatie had.

Tweede poging ZI heb ik geen testen gebruikt, maar ben ik uitgegaan van datzelfde tijdstip. Met tempen kwam er ik toen helaas achter dat net die cylcus mijn ovulatie heel laat was (dag 17 pas, terwijl mijn cyclus slechts 1 dag langer was dan normaal :? )

Komende week de derde poging, ga nu wel weer ovutesten gebruiken, maar ik heb ook al met mijn donor afgesproken dat we deze ronde twee keer gaan insemineren. Eerst op dag 12, en dan een paar dagen later nogmaals, wanneer precies hangt dan af van de testen.



Als ik jou was, zou ik in elk geval behalve de ovu-testen ook tempen om achteraf te kunnen zien op welke dag je eisprong is geweest. Want met een positieve ovu-test kan je eisprong nog tussen dan en 48 uur ofzo zitten. Met een paar cycli testen én tempen lrijg je denk ik ene redelijk beeld van je cyclus, en ook van hoe je bij jou de ovu-testen moet interpreteren.



Succes!



Drella

hey Drella, ja ik ga zoiezo de komende maanden alles is in kaart zetten.

Maar… wat ik me eigelijk ook afvraag, als je nou de 10e 12e en 14de dag insimineerd, dan moet het altijd een keer raak zijn inprinciepe, omdat zaadjes 3 dagen in leven blijven, en de eitjes er ook even over doen voordat ze in de baarmoeder komen, dus als je zeg maar dag 13 je eisprong hebt, en je hebt dag 10 geinsimineerd, dan zijn de zaadjes nog actief van dag 10 en 12! dat zeg ik zo toch goed?

:? tis ingewikkeld he!?

Maar... wat ik me eigelijk ook afvraag, als je nou de 10e 12e en 14de dag insimineerd, dan moet het altijd een keer raak zijn inprinciepe


Tja, je zegt het zelf al... "in principe" maar helaas werkt niet elk lichaam "in principe". Ik weet niet of je afhankelijk bent van een donor of dat je gaat insemineren met zaad van je eigen partner, maar met een donor lijkt het me lastig om 3 x achter elkaar te doen. Dan vraag je nogal wat, terwijl je met testen toch echt aan maximaal 2 keer genoeg moet hebben. En je kunt nóg zo goed zitten qua timing, dat wil nog niet zeggen dat het dan ook daadwerkelijk raak is.

Hallo allemaal,



Beetje laat met een reactie maar vind het af en toe nog steeds moeilijk :oops:



Wij doen inderdaad de insiminaties in het ziekenhuis, Deventer wel te verstaan. De dag dat ik ongesteld word bel ik voor een afspraak en heb dan dan meestal op de 10e dag een follikelmeeting, ziet dit er goed uit dan spuit ik meestal de volgende dag met pregnyl en 2 dagen later volgt de insiminatie…(ik heb zelf een prima eisprong maar ivm de insiminatie moet het zo nauwkeurig mogelijk, vandaar pregnyl). Ik heb nu 2x een insiminatie ondergaan en ben 19 mei 2007 voor de derde keer geweest… de eerste 2 keer is niet gelukt en hoewel ik weet dat het wel een jaar kan duren ben ik toch elke keer wel weer verdrietig. Ook ziet het er elke keer weer heel goed uit bij mij, slijm is prima, follikel is mooi groot (19 of 20 ) en dan toch lukt het niet… Het lucht wel op even van mij af te typen. Ik wens een ieder die hier ook mee bezig is veel succes.



Groetjes Chay