Khadaffi opgepakt

@Kittycat wrote:

Je kunt en hoeft ze toch ook niet overal voor af te schermen?

Er is toch best wat uit te leggen op het niveau van het kind.



C. zag de krant vanmorgen ook en wees, ik heb alleen maar uitgelegd dat die man bloed aan zijn hoofd had. Zelfs dat snapt ze niet want daar is ze te jong voor, maar ik denk dat je op elke leeftijd wel wat kunt vertellen over die foto.


ja maar er komt natuurlijk wel een leeftijd dat zo’n foto meer indruk maakt dan bij bv de leeftijd van je dochter. Angst ontstaat vaak pas later, als ze er vanalles bij kunnen gaan fantaseren. Als ze bijvooreeld gaan beseffen dat dit iets is wat mensen elkáár aandoen (los van wat hij op zijn kerfstok heeft). Dat soort angsten hoef je bij een kidn van nog geen 2 natuurlijk nog niet te verwachten.



En dan nog zal het ene kind het weinig doen (zoals het ook sommige kokkers weinig doet) en de ander zal er wakker van liggen. En daar moet je als ouder dan dus maar beetje mee bekijken in hoeverre je kinderen voor zover dat kan- wilt afschermen.

Die angsten verwacht ik idd nu niet, want zoals ik zelf ook al zei is mijn dochter daar te jong voor.



Ik denk wel dat je als ouder ook de rol hebt ook dit soort nare dingen een plekje te geven in het leven van je kind als hij/zij het tegen komt. Je kunt hem/haar niet altijd maar overal voor afschermen. Eens zal de echte wereld toch binnendringen. Ik ben zelf van mening dat je dan maar beter een goede basis gelegd kan hebben voor je kind dan een kind die nooit iets gezien of gehoord heeft en waarbij het dan 20 keer harder aan komt.



Maar goed, dit zou eigenlijk zo het discussiehoekje in kunnen, dus ik hou het hier maar even bij :wink:

@Kittycat wrote:

Die angsten verwacht ik idd nu niet, want zoals ik zelf ook al zei is mijn dochter daar te jong voor.



Ik denk wel dat je als ouder ook de rol hebt ook dit soort nare dingen een plekje te geven in het leven van je kind als hij/zij het tegen komt. Je kunt hem/haar niet altijd maar overal voor afschermen. Eens zal de echte wereld toch binnendringen. Ik ben zelf van mening dat je dan maar beter een goede basis gelegd kan hebben voor je kind dan een kind die nooit iets gezien of gehoord heeft en waarbij het dan 20 keer harder aan komt.


eens eens eens, maar wmb hoort daar een filmpje van een bebloede man die gemarteld en doodgeschoten is niet per se bij :wink:

@Anneke wrote:

Maar je kunt ook wachten met het nieuws kijken tot bijvoorbeeld 19.30 of 20.00.

Als je ervoor gaat zitten met zijn allen is de kans uiteraard groot dat je iets ziet, ook met de afstandsbediening paraat.





En in dit geval wist je van tevoren toch ook wel dat er dergelijke beelden zouden komen?



Overigens vond ik het ook schokkende beelden hoor.

Een mens dat afgeslacht word, dat is nooit leuk te zien, ongeacht wat er aan vooraf is gegaan.




Ik wist van te voren niet dat ze hem zo in beeld zouden brnegen in het 6 uur nieuws. Wij kijken altijd journaal om 6 uur, ook waar K bij is maar zulk beeldmateriaal zenden ze normaal gesproken niet om 6 uur uit of geven ze je wat langer de tijd om weg te zappen.

@fiep klophout wrote:

@Kittycat wrote:
Die angsten verwacht ik idd nu niet, want zoals ik zelf ook al zei is mijn dochter daar te jong voor.



Ik denk wel dat je als ouder ook de rol hebt ook dit soort nare dingen een plekje te geven in het leven van je kind als hij/zij het tegen komt. Je kunt hem/haar niet altijd maar overal voor afschermen. Eens zal de echte wereld toch binnendringen. Ik ben zelf van mening dat je dan maar beter een goede basis gelegd kan hebben voor je kind dan een kind die nooit iets gezien of gehoord heeft en waarbij het dan 20 keer harder aan komt.


eens eens eens, maar wmb hoort daar een filmpje van een bebloede man die gemarteld en doodgeschoten is niet per se bij :wink:


Eens met Fiep

Wat een nieuws zeg! Ik wens vrede voor Libie!!