Khadaffi opgepakt

Op rtlnieuws staat dat ie idd dood is, volgens de premier van Libie.

@Anneke wrote:

Zolang de titels tussen aanhalingstekens staan, is het sowieso nog niet zeker.



Waarom zou het niet zeker kunnen zijn?
Ik zie zo vaak nieuws met aanhalingstekens......


Nu op tv, de beelden van de bloedende Kadaffi....
Schokkend noemen ze dat, ik vind er niets schokkends aan eerlijk gezegd....

Voor kinderen wel allicht......

@Rooike wrote:

@Anneke wrote:
Zolang de titels tussen aanhalingstekens staan, is het sowieso nog niet zeker.



Waarom zou het niet zeker kunnen zijn?
Ik zie zo vaak nieuws met aanhalingstekens......




Omdat het dan aangeduid word als quote, en niet als feit.

Bij nu.nl zag ik bijvoorbeeld dezelfde titel eerder tussen aanhalingstekens staan, toen was het onbevestigd.
Zodra het nieuws officieel bevestigd word, dan gaan die aanhalingstekens ook weg.

Maar dat is toch niks nieuws wat ik nu vertel.. :think:

@Rooike wrote:

@Anneke wrote:
Zolang de titels tussen aanhalingstekens staan, is het sowieso nog niet zeker.



Waarom zou het niet zeker kunnen zijn?
Ik zie zo vaak nieuws met aanhalingstekens......

die aanhalingstekens hebben een reden :wink: dat betekent namelijk dat het geen vaststaand feit is, maar dat ze iemand quoten. Soms omdat het om een mening gaat, soms omdat het om geruchten gaat. En een beetje goede nieuwsbron meldt geruchten als gerucht, niet als nieuwsfeit. En dus aanhalingstekens.


Nu op tv, de beelden van de bloedende Kadaffi....
Schokkend noemen ze dat, ik vind er niets schokkends aan eerlijk gezegd....

Voor kinderen wel allicht......

ben 'blij' dat ik het wel nog schokkend vind....sterker nog; ik vind het vreselijk nare beelden.

Ben normaal wel van “nieuws is nieuws”,maar stoorde me wel een beetje aan de impact van die bloederige beelden en foto’s. Ik hoef persoonlijk geen bewijs te zien eigenlijk. Uiteraard kunnen we het journaal uit houden als de kids er zijn,maar hier was geen ontsnappen aan. Tussen de reclames door vooruitblikken met weer die foto’s.



Jo.as volgt het “nieuws” rondom Kaddafi in die zin,dat het hem ineens opviel dat het op TV nog steeds over Kaddafi ging. Moesten uitleggen wie dat was en dat ze hem zochten. Voor hem handig te horen dat dat hoofdstuk nu gesloten is. Toen ik het vanmiddag ergens las, zette ik even nu.nl aan om te kijken,niet wetende dat ik meteen in een grote foto op de voorpagina vol met bloed zou komen (terwijl Jo net besluit achter me te gaan staan). Heb hem meteen weggedrukt,maar het was al wat laat. Zet zo’n foto dan in een fotoserie,dan hoef ik er niet meteen naar te kijken.



Dat de man gepakt is en dood is, is wat mij betreft genoeg info. Ben normaal niet van de kinderachtige (en je hebt je eigen verantwoording ook nog),maar snap die drang naar bewijs niet zo…

Ik heb het allemaal een beetje meegekregen maar ik realiseerde me dat ik het hele nare beelden vond ongeacht wat hij heeft gedaan. Blijkbaar heb iktoch geen behoefte een stervend iemand te zien die soort van afgeslacht is. Tegelijk denk ik zo die mensen hebben hun gerechtigheid en geen stom duur proces waarin dan bewezen had moeten worden dat hij schuldig is. Nou dat geloof ik in dit geval wel.

Hahahahah Nederland gaat proberen die helicopter terug te halen :lol: :lol: :doh:



Ik ben het met Fiep eens, vind het nare beelden. Ondanks alles gaat het wel om een mens. Het geeft mij geen enkele voldoening om een mens op tv te zien sterven.

Ik ben heel blij dat je de foto onder een spoiler gezet hebt Lous. Ik heb namelijk echt geen behoefte daaraan. Dank!

@Anneke wrote:

Maar dat is toch niks nieuws wat ik nu vertel… :think:






Nou schijnbaar wel, als ik het niet wist he? :slight_smile:

We zijn eenmaal niet allemaal zo slim.

@fiep klophout wrote:





Nu op tv, de beelden van de bloedende Kadaffi....
Schokkend noemen ze dat, ik vind er niets schokkends aan eerlijk gezegd....

Voor kinderen wel allicht......

ben 'blij' dat ik het wel nog schokkend vind....sterker nog; ik vind het vreselijk nare beelden.


We waren gisteravond nietsvermoedend nog een spelletje aant spelen met de kinderen net voor het slapen en Jan keek de wereld draait door. Ineens dus die vreselijke bloederige beelden op een tijdstip dat lang nog niet alle kinderen in bed liggen. Dat vind ik persoonlijk wel schandalig.

Die beelden hadden best tot na 21 uur kunnen wachten.

Waarom ze niet hebben gewacht:



http://t.co/WCXdbn1J

interessant stuk. ben het met hem eens dat het de verantwoordelijkheid is van de ouders om je kinderen uberhaubt naar het journaal te laten kijken. Daarom gisteren ook gewacht met het nieuws bekijken tot ze in bed lagen.(of hij in bed lag, die kleine kan dat wel hebben :wink: ). En ook eens dat nieuwswaarde de leiddraad moet zijn. Een schokkend filmpje in het nos-journaal dat duidelijk wordt aangekondigd als schokkend, vind ik dan ook best te begrijpen.



Nu graag nog de toelichting van Nu.nl waarom ze die foto gewoon als openingsfoto op de hoofdpagina plaatste…

Die foto staat ook op de voorpagina van het algemeen dagblad.

Ik snap wel dat ze het uitzenden maar wij keken om 6 uur het rtl nieuws en ze hadden gezegd dat het schokkend was maar het filmpje werd zo snel ingezet dat ik niet eens tijd had om de ab te pakken en het op een andere zender te zetten.

Gelukkig kon ik met mijn lichaam het beeld blokkeren voor de oudste en ze heeft er dan ook niets van meegekregen. Ik vind wel dat ze de mensen de tijd moeten geven om te reageren.

Daar ben ik het ook mee eens ja, ik kreeg ook bijna niet de kans om te reageren.



Het AD was ook een lekkere start van de ochtend ja :roll:

Maar je kunt ook wachten met het nieuws kijken tot bijvoorbeeld 19.30 of 20.00.

Als je ervoor gaat zitten met zijn allen is de kans uiteraard groot dat je iets ziet, ook met de afstandsbediening paraat.





En in dit geval wist je van tevoren toch ook wel dat er dergelijke beelden zouden komen?



Overigens vond ik het ook schokkende beelden hoor.

Een mens dat afgeslacht word, dat is nooit leuk te zien, ongeacht wat er aan vooraf is gegaan.

Hier pakken de kinderen altijd de krant. Zal wel ongevoelige wezens hebben maar de foto was niet fraai, maar geen reactie van ze…

Anneke, wij zaten iets van huizenjacht op SBS te kijken toen de intro van Hart van Nederland begon met die foto…en die had ik niet verwacht op dat moment eerlijk gezegd.

Dat kan ik me voorstellen Mayo.



Ook met kranten is het wat lastiger.

Nu is het nog zo dat Lucas bijv. echt niet in de gaten heeft waar hij naar kijkt (hij heeft het uiteraard niet gezien), maar vanaf Robin zijn leeftijd word dat natuurlijk anders.



Ik zal hem ook niet confronteren met zulke beelden, maar je kan ze er ook niet 100% voor beschermen. En dat is voor mij eigenlijk ook niet nodig, want ook dat hoort bij het leven. Zolang je maar uitleg geeft.

Je kunt en hoeft ze toch ook niet overal voor af te schermen?

Er is toch best wat uit te leggen op het niveau van het kind.



C. zag de krant vanmorgen ook en wees, ik heb alleen maar uitgelegd dat die man bloed aan zijn hoofd had. Zelfs dat snapt ze niet want daar is ze te jong voor, maar ik denk dat je op elke leeftijd wel wat kunt vertellen over die foto.