keuzes keuzes..

Het is inmiddels wel bekend dat ik ga verhuizen :dance: :dance: maar nu mijn dilemma…



Ik heb(ontzettend luxe probleem) twee koelkasten… Eentje die ik al een jaartje of 7 heb, met twee vrieslades. Fijne koelkast, en allebei de groentelades zitten er nog in, alleen de rubbers beginnen te slijten, waardoor de vriezer af en toe dichtvriest, of niet goed sluit. Dan heb ik nog een tweede koelkast in de schuur, klein beetje groter, met drie vrieslades onderin, maar bovenin mis ik een groentelade. Deze heb ik eens gekregen van iemand die ging verhuizen naar een woning met ingebouwde koelkast. Hij doet het prima, maar ziet er niet meer zo mooi uit.



Ik wil niet met twee koelkasten verhuizen, dus eentje gaat er uit… wat zouden jullie doen? Toch maar voor die grote gaan, met meer vriesmogelijkheden… of de kleinere, iets mooier uitziende?

Ik zou voor de grotere gaan.



Altijd kunnen vriezen is erg fijn! zeker als je verse potjes wilt maken.



die andere… klinkt erg fijn! maar om de haverklap alles te moeten ontdooien omdat deur niet goed sluit is niet fijn en daarbij verbruik je dan meer stroom omdat de vriezer meer zijn best gaat doen om op dezelfde vriespunt te blijven.



Dus ik heb al 2 positieve punten genoemd wat voor mij al duidelijk maakt om die grotere te nemen.



suc6 met verhuizing!!



(ik wil ooookkkkk )

ik weet het… maar hij ziet er gewoon niet zo mooi meer uit… mis een groente la… maar ja, hij is ook wel iets groter… dus meer mogelijkheden…

Is het niet mogelijk om hem te verven aan buitenkant dan ???





Opper maar ff wat :smiley:

Wel leuk klusje voor Lucas???



Heb jij gepimpte koelkast en Lucas trots op zijn schilderkunsten? :smiley:





Zie het al helemaal voor me :mrgreen:

Verkoop ze allebei en koop voor ietsje meer een nieuwe, die helemaal naar je zin in!



En anders zou ik voor de beste kiezen, als ie maar aan je eisen voldoet

in welke zin niet mooi…



Mijn broer heeft een hele oude tafelkoelkast gekregen en vond hem afschuwelijk… hij heeft hem licht geschuurd, vetvrij gemaakt en er rvs folie opgeplakt. Ding ziet er weer als nieuw uit!



Zelf heb ik mijn oude koelkastje toen ik op mezelf ging wonen gewoon met een spuitbus metaallak gespoten, ook geschuurd, rubbers en andere dingen afgeplakt en spuiten maar… had hem knalblauw gespoten, paste bij mijn keuken.

Overigens kun je veelal bij zaken als handyman of de onderdelen shop nieuw rubbers bestellen/kopen voor je koelkast, dus als hij het nog goed doet, zou ik gaan voor de grootste met de meeste mogelijkheden en die gewoon opkalevateren :thumbup:

Past de groentela van de ene koelkast niet in die andere koelkast?

Idd afschuren en folie erop plakken.



Of nieuwe rubbers kopen.



Maar ik zou toch denk ik ook wel voor de mooiere gaan. Ik heb ook 2 vriesladen en red me er perfect mee, zijn toch ook met zijn tweetjes.



Gr Marielle :vlinder:

Dat is het hem nou juist… Ik red het negen van de tien keer niet… Ik ben nogal een hamstergeval… en koop vaak aanbiedingen(is goedkoper…) maar met drie pizza’s, twee halfjes brood en een zak friet is dat ding zo goed als vol… en aangezien ik dan ook nog wel eens dubbel kook en invries…



Nee ik vind die optie van opschuren en een kleurtje geven , ofwel mijn koelkastje oppimpen wel een goede… en ga inderdaad eens kijken of de groentelades van de ene niet in de andere passen toevallig …

Allebei op MP zetten…



Van de opbrengst en een beetje erbij koop je een nieuwe energie zuinige Verdien je zo terug. Niet goed sluitende koelkasten vreten “stroom”.

weet je, ik zou het het liefste doen… maar denk dat ik voor beide koelkasten nog geen 50 euro per stuk zal krijgen(als ik dat al vang…) en ik heb gewoon geen extra middelen om een grote, nieuwe koelkast te kopen… dus zal het nog ff moeten doen met een van de twee…

@ruud wrote:

Allebei op MP zetten…



Van de opbrengst en een beetje erbij koop je een nieuwe energie zuinige Verdien je zo terug. Niet goed sluitende koelkasten vreten “stroom”.




Idd ook mijn advies

@mv2kids wrote:

weet je, ik zou het het liefste doen… maar denk dat ik voor beide koelkasten nog geen 50 euro per stuk zal krijgen(als ik dat al vang…) en ik heb gewoon geen extra middelen om een grote, nieuwe koelkast te kopen… dus zal het nog ff moeten doen met een van de twee…




Als je de cenjes even niet hebt zou ik niet naar het uiterlijk kijken maar naar de kwaliteit. Hou de kast met de beste rubbers en knap hem een pietsie op. :wink:

denk dus ook dat ik dat ga doen :mrgreen:

mijn vriendin had zo een diepvries en die heeft ze gewoon geverfd. Iedereen denkt dat ze nu een nieuwe diepvries heeft!!

Het verschil zie je echt niet!

kan dat dan gewoon met ordinaire lak?? of moet je dan speciale verf hebben?

als je goed opschuurt en ontvet dan kun je er overheen met gewone lak voor binnen hoor… meestal staat er wel op dat het ook geschikt is voor al behandelt metaal… voor onbehandelt metaal moet er vaak eerst een primer op.



Enne nogmaals… ook rubbers zijn te vervangen :wink: Dan hoef je ook niet over energie verlies in te zitten.

:think: Je hebt toch geen vriezer nodig? Met je moeder om de hoek??? :wink:



Nee hoor, voor de betere gaan en evt sparen voor een andere… (Zijn er geen instanties waarvan je een gratis koelkast kan uitzoeken? Ik meen me te herinneren dat iemand dat kon…)

:think: Die rubbertjes op de deuren kan je toch vervangen ?

Ik meen mij te herinneren dat we in de horeca waar ik werkte voordat ik met echte treintjes ging spelen eens in de zoveel tijd die rubbers werden vervangen. t’was wel professioneel spul maar kan dat ook niet bij huis tuin en keuken koelkasten?



De kringloop winkels hebben ook vaak wel koelkastjes staan… geen ide aleen wat ze voor die dingen vragen (zal wel duur zijn als ze voor een simpele kast al bijna de verkoop prijs in de winkel durfen te vragen)