keukenmachine maar welke...

Hallo,

Voor mijn aanstaande verjaardag wil ik een keukenmachine vragen. handig voor babyhapjes straks en ook gewoon voor mijn eigen semi-culinaire activiteiten.

maar welke?

ik wil een apparaat dat

• van alles kan dus hakken, snijden, mixen, pureren etc.
  • verschillende snelheden heeft en een pulse knop
  • praktisch is in gebruik, dus niet worstelen met opzetstukken en palletjes en knopjes enzo
  • makkelijk schoon te maken is
  • tegen een stootje kan (niet meteen een barst als je stoot of een klepje gebroken etc)

wie heeft tips, goede ervaringen, slechte ervaringen, kom maar op! :smiley:

Ik heb een hele goeie, ook al een oud beestje dat al heel lang in de kast staat te verstoffen. Ik gebruik hem echt heel zelden. Kortom, aan mijn mening heb je niets :mrgreen:

Ik heb een Magimix 3100, geweldig ding. Wat wil je weten :think:

Hij kan hakken, mixen, kneden, raspen, pureren, sapcentrifugeren, sap persen, frites snijden, eiwit kloppen, etc. etc.

maar bedenk je wel even van tevoren: wat wil je er mee…???

Want hoe vaak doe je nou al die dingen écht?

Daarnaast heb ik ook een Bamix, dat is ook een superding. Nog leuker eigenlijk want het lijkt op een staafmixer en dat is het ook, maar hij kan veel meer.

Het is gewoon een keukenmachine in staafmixervorm :mrgreen:

Snippert, hakt, pureert rauwe en gekookte groente, vruchten, bessen, babyvoeding, gekookt vlees, diepvries vruchten tot vruchtenijs, jam en zelfs ijsblokjes. passeert soepen en sausen. Roert deeg voor gebak en omeletten. Dus voor alle zware producten.

Emulgeert, klutst en maakt eiwit en slagroom luchtig. Wordt gebruikt voor het opkloppen van soepen en sausen. Voor alles wat schuimig en luchtig moet zijn. Zelfs voor opkloppen van magere melk in room.

Roert en mixt shakes, dranken, puree, slasausen, mayonaise. Pureert aardappelen Mixt cocktails. Voor alles wat dik crémeachtig en dikvloeibaar is.

Hakmolen (transparant) voor o.a. babyvoeding, roomijs, kruiden, noten, kaas, poedersuiker, met uitneembaar hakmes.

ik ben dol op dit soort producten die altijd in de weg blijven staan…

ik heb deze

vind het een makkelijk ding als je niet zoveel hoeft te maken pak je de kleine kan

ziet er mooi uit.

hoe heet ie?

en zijn de losse onderdelen een beetje makkelijk schoon te maken? :think:

Ik wil ook zoiets, maar vind die dingen altijd zo groot en dan moet ik dus ruimte op mijn aanrecht maken waar zo’n ding altijd kan blijven staan…

Ik had een blender maar die is kapot, er konden blijkbaar geen harde dingen in gemalen worden… :think:

ik heb de magicbullet :oops:

ook even een fotootje.

Overigens staat er op mp een magimix voor zeker de helft van de prijs.

Het motorblok heeft 12 jaar garantie, en de messen blijven vlijmscherp dus misschien wel het overwegen waard hoor.

Ik heb er een van kenwood met een accesoires pakket. Je kan er echt alles mee en hij maakt makkelijk schoon, alles kan in de vaatwasser.

Ik heb die op het plaatje, maar dat is denk ik al het oude type.

Succes met je zoektocht!

effe offtopic maare pinkie er komt me toch zo’n irritant liedje in mijn hoofd :shifty:

The pinki en the brain, the pinkie en the brain.

One is a genieus, the other is insaine :mrgreen:

8) Today we conquer the world!!!

@elisaatje wrote:

ziet er mooi uit.

hoe heet ie?

en zijn de losse onderdelen een beetje makkelijk schoon te maken? :think:

brauwn combimax 700

ja best makkelijk en het kan allemaal in de vaatwasser :thumbup:

@Pinkie wrote:

8) Today we conquer the world!!!

Are you thinking what I’m thinking!?